אא

שרי מורשת, סגנית מנכ"ל אמדאוס ישראל: "הייתה לנו שנה מוצלחת מאד"

השימוש במערכת ה- ALP ובניית אתרי אינטרנט למשרדי הנסיעות תפסו תאוצה מרשימה בפעילותה של אמדאוס ב- 2008. שרי מורשת, סגנית מנכ"ל אמדאוס ישראל, מספרת לכתב "פספורט" על ההצלחה ואף מגלה טפח מן החידושים, שתציע החברה בשנה הקרובה.

Shutterstock Shutterstock
שנת 2008 הייתה שנת פריחה ושגשוג לאמדאוס ישראל. השלוחה הישראלית של חברת הטכנולוגיה וההפצה התיירותית הבינלאומית, שחגגה השנה 20 שנות פעילות, רשמה גם ציוני דרך משמעותיים. המרכזי בהם, ללא ספק, הוא המעבר של אל על ממערכת כרמל ה'קשישה' לפלטפורמה החדישה של אמדאוס. נוסף על כך, בשנה החולפת הגבירה החברה את היקף הפעילות הטכנולוגית עם חברות התעופה המובילות בכל רחבי העולם, הפכה, בין השאר, לספקית ההפצה המובילה במזרח התיכון, שיפרה ושדרגה מערכות וממשקים, כגון: מערכת לניהול משרד Easy Doc, מערכת להשוואת מחירים All Fare, מערכת שינוי כרטיסי טיסה, מערכת להזמנת בתי מלון, וכן הרחיבה וגיוונה את מערכת ה-ALP הישראלית במודולים להזמנת רכב, להזמנת בתי מלון ובהעברת הזמנות ישירה למערכת הגלבוע. ואם לא די בכך, לקראת סוף השנה השיקה אמדאוס גם בארץ את המענה הטכנולוגי לגביית דמי שירות ע"י הסוכנים בעידן עמלת אפס, מערכת ה- SFM.

באנו אל שרי מורשת, סגנית מנכ"ל אמדאוס ישראל, האחראית, בין השאר, על תחום המסחר האלקטרוני בחברה, כדי לשמוע, כיצד היא מסכמת את פעילות השנה החולפת, בעיקר בתחום אחריותה, וכיצד היא נערכת, במיוחד נוכח המצב במשק ולאור השינויים בענף, לשנת הפעילות הקרובה.

שרי, 36, נשואה+2, חייכנית ומאירת פנים מטבעה, מכהנת מזה כשנה וחצי כסגניתו של המנכ"ל, גדי מור, ואחראית על תחומי המסחר האלקטרוני, כח האדם והפרסום של אמדאוס ישראל. באוקטובר 2005 הגיעה לחברה, אחרי שמילאה 9 שנים את תפקיד סמנכ"ל הכספים והתפעול ב'פורמולה טרוול', ולמרות התפקיד התובעני והמטלות הרבות, שרי הבלתי נלאית שומרת על רוח טובה ואופטימית ובימים אלה היא אף משלימה את התואר השני במינהל עסקים.

"קשה, קשה, אבל יש המון סיפוק והרגשה טובה", פותחת שרי בנימה לבבית את שיחתנו.

עפ"י השימוש של הסוכנים במערכת שלכם, מי כמוך יכול לסכם את שנת התיירות של 2008?
"שנת 2008 הייתה טובה מאד עפ"י השימוש של הסוכנים במגוון המערכות והפתרונות הטכנולוגיים, שאנחנו מספקים להם".

מכאן ניתן להסיק שגם השנה שלכם הייתה מוצלחת?
"המסקנה, כמובן, נכונה. הייתה לנו שנה מוצלחת מאד, ויחד עם זאת, אנחנו לא שוקטים על השמרים".

כיצד באה לידי ביטוי ההצלחה המסחרית, במערכת ה-ALP, למשל?
"בשנה האחרונה יצרנו במערכת ה- ALP ממשקים חדשים. למשל, הקמנו ממשק מלא, הפועל באמינות של 100%, לחברת 'השטיח המעופף'. פיתחנו מנוע חיפוש ייחודי, מנוע השוואתי, לספקי השכרת הרכב. חיזקנו את שיתוף הפעולה עם 'גלאור' באמצעות ממשק העברת PNR לדוקט, ישירות למערכת הגלבוע. ומלבד זאת, דאגנו כל הזמן שמערכת ה- ALP תהיה פעילה, תוססת ואטרקטיבית לסוכנים".

ומה לגבי השירות והתמיכה הישירה לסוכנים?
"גם בתחום כוח האדם ביצענו שינויים מבניים והפגנו נוכחות מוגברת יותר בשוק. יותר תמיכה ישירה, יותר שירות לסוכנים וגם לספקים, יותר נציגים מסתובבים בשטח, תומכים, מסייעים ומספקים שירות".

מבחינת הספקים, מה ההיקף והמגוון שלהם במערכת ה- ALP?
"כל הספקים המרכזיים בשוק התיירות, וגם הספקים הקטנים, נמצאים במערכת, ובכל מגוון הענפים. FIT, טיולים מאורגנים, סקי, קרוזים, רכב, מלונות, ביטוח נסיעות. כל מה שקשור למגזרי התיירות השונים משולב במערכת, וגם כל החוברות והפרסומים של הספקים השונים מוצגים במערכת".

כיצד את מסבירה את ההצלחה ואת הפופולאריות של מערכת ה- ALP?
"כפי שכבר ציינתי, זו מערכת פעילה ותוססת, שכל הזמן מציעה מבצעים וחידושים. משך כל השנה מערכת ה- ALP מקיימת מבצעים עם הספקים וחברות התעופה לטובת הסוכנים, ואם נוסיף לכך את מועדון הסוכנים, אמדאוס פירסט, בו הסוכנים צוברים נקודות וצ'ופרים על שימוש במערכת, נבין מדוע היא כל כך פופולארית. מערכת הבאנרים הפעילה של הספקים, הדילים הייחודיים, שרצים כל הזמן במערכת, המבצעים הנקודתיים, המתנות והשוברים, כל אלה עושים את העבודה".

בזמנו סוכנים רבים נמנעו או נרתעו מפעילות באמצעות אתרי אינטרנט. האם חל שינוי בתחום, במיוחד נוכח הצורך שלהם להתאים את הפעילות לעידן עמלת האפס ולקיצוץ בהוצאות התפעול?
"בשנה האחרונה חל מהפך אדיר בתחום אתרי האינטרנט. יש בקרב משרדי הנסיעות מודעות הרבה יותר גדולה ליתרונות המסחר האלקטרוני בתקופה של שינויים בענף וברובם המכריע הם מוכנים יותר לשווק את מוצריהם באמצעות אתרי אינטרנט. בשנת 2008 הכפלנו את מספר האתרים למשרדי הנסיעות. ההתמחות שלנו היא באספקת מנועים חדשניים ובסיסי נתונים, ובשיתוף עם חברת AB2C המעצבת את האתרים, הסוכנים מקבלים אתרים יעילים ואפקטיביים. גם את האתרים הקיימים, המיושנים יותר, אנחנו משדרגים בטכנולוגיות חדישות ומתקדמות. הלקוחות מקבלים אתר עפ"י דרישות וצרכים, ורובם ככולם, שהתגברו על הרתיעה מהשיווק באמצעות האינטרנט, מבטאים שביעות רצון מלאה. אגב, בזכות שיתוף הפעולה שלנו עם אל על, כל האתרים גם זכו לתרגום לעברית".

אמרת קודם, שאתם לא שוקטים על השמרים. האם יש איזשהו חידוש משמעותי בדרך?
"כן, יש חידוש שיוצא לדרך בימים הקרובים. ה- ALP מתחדש וזוכה למתיחת פנים. הממשק החדש של מערכת ה- ALP יציג מסך הזמנות חדש, שיעניק לסוכן יתרונות משמעותיים. מסך ההזמנות החדש יאפשר חיפוש ומציאת דילים בחלקיקי שנייה. העיקרון המנחה של הממשק החדש הוא סינון וצמצום האפשרויות. מבין המכלול של ההיצע הסוכן יכול במהירות וביעילות, גם מול הלקוח, לסנן את האפשרויות, עפ"י יעד ותאריך, למשל. הקונספט של מסך ההזמנות החדש, מלבד העיצוב החדיש והטכנולוגיה המשודרגת, הוא להקל ולפשט את עבודתו של הסוכן ולאפשר לו לספק ללקוח מענה ענייני במהירות וביעילות".

האם הממשק החדש נועד לענות על צורכי הסוכן בעידן החדש של קיצוצים בעמלות וצמצומים בהוצאות?
"הממשק החדש של ה- ALP יחסוך לסוכן זמן והוצאה על חיפוש ומציאה של מוצרי תיירות עפ"י בקשת הלקוחות, ובכך ייעל את תהליכי העבודה ויצמצם את הוצאות התפעול של המשרד".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: בארץ

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: