אא

מגמות טכנולוגיות לשנת 2015 ומעבר לכך: חדר המלון כמחשב !

מלונות רבים כבר יוצרים יישומים משל עצמם (אפליקציות) ,המאפשרות לאורחים לבצע דרכן פעולות שונות בחדר המלון כולל Check-In/ Check-Out הזמנת Room Service ואף אפשרויות התאמה ל- Google Glass למטרה של ביצוע פעולות שונות וצפיית סרטים.

||| |||

זה ידוע לכול שהתחרות בענף הנסיעות היא גבוהה ואפשרויות שונות ומגוונות נמצאות בשפע. חוויות לקוח זוכה יכולות להיות זו שתגרום למלון להצלחה או לכישלון. מלונאים ואנשי תיירות בארץ ובעולם שואלים את עצמם חדשות לבקרים - מה יש לנכס שלי שאין לשאר? במה אני נבדל מאחרים ? מה ימנע מהלקוחות שלי מעריקה לתחרות? 

אחת הדרכים הטובות ביותר כדי ליצור חוויות אורח איכותית היא להישאר לאמץ מגמות וטכנולוגיות מובילות. 

טכנולוגיה משתנה כל הזמן וקצב החדשנות מואץ במהירות. לדוגמא:  לקח לטלפונים קוויים כ -45 שנה מלהגיע מ 5% ל 50% בקרב משקי הבית בארה"ב, ואילו לטלפונים ניידים לקח כשבע שנים כדי להגיע לשיעור דומה של צרכנים. 

שימוש בטלפונים חכמים גדל מ -5% ל -40% בכארבע שנים ,וזאת חלף המיתון העולמי ששורר מזה עשור.

אז מה יהיה החידוש הבא ? איזה טכנולוגיה תגרום לנו להתרגש ולהשתכנע לחזור לאותה רשת או בית מלון שוב ושוב? 

מומחים צופים שמגמת הטכנולוגיה הבאה בשוק הנסיעות תהיה: מחשוב בכל מקום , המכונה לעתים "מחשוב מתפשט" מחשוב שיאפשר לנו לבצע פעולות בין מחשב למחשב – מחשב אשר יופיע בכל מקום, בכל מכשיר ובכל פורמט. 

כוח עיבוד יושתל בכמעט כל דבר, מה שאומר שבני האדם ואלקטרוניקה יעבדו באינטראקציה טבעית יותר ממה שאנחנו עושים עכשיו. תארו לעצמכם את האפשרויות כאשר אורח יוכל להשתמש בחלון כלוח, השולחן יוכל לעבוד כמערכת לתזמון פגישות והקיר יהפוך להיות מסך לצפייה בטלוויזיה או בסרטים. 

החשיבה שבעזרת מחשבים ניידים הפרוסים בכל מקום ניתן יהיה להתחבר לאורחים במלון או לתקשר עם אנשים מהצד השני של הגלובוס , לא משנה היכן הם נמצאים ובמקביל לבצע פעולות נמצאת מעבר לפינה. מחשוב בכל מקום יאפשר לאורחי המלון, לבית המלון ולסביבה להתחבר ולבצע פעולות יומיומיות. 

הניידות שהעבירה לפני מספר שנים את המחשב לכיסים שלנו תתקדם לשלב הבא שבו מחשוב בכל מקום הפועל בשיתוף עם מושג שנקרא מודיעין הסביבה יקנה לאורחים המגיעים למלון חווית שהייה חדשה. מודיעין הסביבה מאפשר להתקנים שונים ומגוונים  לעזור לאנשים בביצוע הפעילויות היומיומיות שלהם תוך שימוש במידע שטמון בחיבורים להתקנים אלה בקלות וביעילות. 

האינטרנט של דברים הוא מה שעושה מחשוב בכל מקום כאשר מודיעין הסביבה אפשרית.

לפני כמה שנים, מיקרוסופט שחררה וידאו שחשף את החזון העתידי שלהם לשנת 2020. הווידאו מראה כיצד מחשוב הופך לחלק מהסביבה הטבעית של אנשים בדרך "הומוגנית ושאינה מפריעה", והמחיש את הרעיון של מחשוב בכל מקום ומודיעין הסביבה לנגיש.  הסברה היא שטכנולוגיה כזו תהיה הזרם המרכזי שיוביל אותנו בשנים הקרובות.

חברות כמו מיקרוסופט ו- NEC כבר מובילות את השוק לכיוון כזה. לדוגמא, בתחילת השנה, הוצג מחקר של מיקרוסופט, שאפשר לפרוס מסכי ממחשב על כל משטח; כולל אפשרות לשדר קטעי וידאו, לפרוס מפות ממחושבות  לפתוח מסמכים ותמונות, ואף לגלוש בדפדפנים שונים. 

המערכת מנצלת מקרנים וחיישנים זעירים הבנויים בתוכה כדי לסרוק את הפריסה של חדר, כולל: ריהוט, חפצים ואנשים, ומוודאת שדפי האינטרנט אינם מעוותים. הטמעה של מערכת כזו תהיה תחילתו של עידן חדש, כאשר מודיעין המחשוב וסביבה בכל מקום, יהפוך לדבר מרכזי בחיינו. 

לא רק שנמצא בכל מקום כח מחשוב שיעזור לשפר את חוויית הלקוח בבית המלון יתרה מכך, כח מחשוב כזה ייצור אינטראקציות דינמיות עם האורחים במלון. מודיעין הסביבה ייתן לנו גם את ההזדמנות לאסוף ולנתח נתונים בזמן אמת.

כל זה עשוי להישמע מוזר, אבל סוג כזה של חדשנות הוא ממש מעבר לפינה.

על פי מחקר שנערך לאחרונה ,יותר מ -90 אחוזים מהצעירים במדינות המפותחות הם "ילדים דיגיטליים". אורחי מלון דורשים יותר ויותר לחיות בעולם מחובר ומצפים להישאר מחוברים בכל שלב שהייתם במלון. יש להם מספר בלתי מבוטל של מכשירים דיגיטליים המאפשרים להם לחלוק כמות גדולה של מידע אישי ונתונים עם העולם. 

עם עתיד טכנולוגי כזה, מלונאים צריכים להיות מוכנים ומזומנים לעולם כזה – אין לנו ספק שזה יהיה כאן מוקדם יותר ממה שכולנו חושבים

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: Passport Review

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: