אא

Apple סוגרת את הפער במכירה של הטלפונים חכמים

אנליסטים אישרו: נתח השוק של אפל צמח השנה ב 46 אחוזים ובסה"כ נמכרו 74.5 מ' יחידות והגיעו ל 19.85% מנתח השוק העולמי

| |

Apple סוגרת את הפער שסמסונג פתחה בשנים האחרונות במכירה של הטלפונים חכמים לשוק העולמי. החברה פרסמה לאחרונה בדו"חות הכספיים שלה שמכירותיה של האייפון 6 שוברות שיאים וחצו את ה 74 מיליון מכשירים ברבעון אחד וטענה שהם בעמדה מצוינת לסגירת הפער מול חברת סמסונג ולהערכתם ישיגו במהרה את הפער במכירות מול סמסונג בשוק הטלפונים החכמים העולמי.

אנליסטים שבדקו את הדיווחים אישרו שנתח השוק של אפל צמח השנה ב 46 אחוזים ובסה"כ נמכרו 74.5 מ' יחידות והגיעו ל 19.85% מנתח השוק העולמי. לשם השוואה , סמסונג מחזיקה ב כ- 20.01% מנתח השוק לאחר ירידה של כ 11% משנה שעברה לעומת ענק הסלולר הקוריאני שמכר כ- 75.1 מ' יחידות ברבעון הרביעי של 2014 .
פרשנים רבים סבורים כי המכירות לשוק הסיני והאפריקאי בפרט, הוא גורם המפתח לשינוי, הוא זה שעתיד לשנות את כל כללי המשחק ברבעונים הקרובים.

אנליסטים שקראו את דוחותיה של Apple הסבירו את קביעתם ואמרו: "בתקופה שבה מחיר מכירה ממוצע לטלפון חכם יורד חודש בחודשו באופן דרסטי, השכילה חברת Apple להגדיל את מכירותיה ברבעון הרביעי בייחוד בדגמים חדשים שעלותם גבוהה יותר. בנוסף, הצמיחה של מכירות iPhone בארה"ב, הנחשבת לשוק רווי ובסין ארץ בה אתגר המכירה כפול כיוון שיש בה מתחרים מקומיים חזקים ורגישות מחיר רצינית, הייתה יוצאות דופן". עם זאת, רב רובם של המומחים אינם תמימי דעים שאפל תצליח לגבור על Samsung ולנגוס ממנה עוד נתחי שוק בתוך רבעון או אפילו בשנה הבאה.
רובם מודים "ששמירה על קצב צמיחה זהה יכול להיות מאתגר אך אין ספק ש Apple נמצאת בכיוון הנכון". מצד שני סמסונג מתמודדת עם בעיה גדולה יותר מאשר אפל. בשלישייה המורכבת על ידי שיאומי,Huawei ו- ZTE. החברות הנוספות מאותתות לסמסונג שהן מתחזקות ולא מתכוונות לוותר. Huawei חזרה למקום השלישי, בעוד ששיאומי ירדה מהמקום השלישי למקום החמישי אחרי ZTE כאשר עדיין גידולי נתח השוק שחברות אלה מציגות גדל ב- 178.6% בשלוש שנים האחרונות.

שוק הטלפונים החכמים כולו הציג מספר מרשים של 375,200,000 יחידות שנשלחו ונמכרו ברבעון הרביעי ויותר מ -1.3 מיליארד יחידות סה"כ נמכרו לאורך 2014. נתונים אלה מציגים צמיחה שנתית של 28.2% אחוזים במכירות לאורך שנת 2014 וזאת לאחר שבשנת 2013 שוק הניידים העולמי גדל ב 27.6% משנה קודמת. עם זאת, אנליסטים נוטים לנבא "האטה משמעותית" במכירות של מכשירים חדשים לשנים הקרובות, כאשר המגמה הנצפית היא שבשווקים "בוגרים" פונה הקהל למקד את תשומת ליבו לשידרוגים או החלפת מכשיר ופחות לרכישות חדשות, דבר שיאט את המשלוחים וקצב המכירות באופן משמעותי.

כל שנותר עתה הוא להמשיך ולעקוב אחרי התנהגות השווקים המתעוררים: סין ואפריקה לדוגמא, ולבדוק האם שווקים אלה בשלים כבר לרכישה של מכשירים חדשים ויקרים ע"י קונים בפעם הראשונה או שלחילופין הקהל בשווקים אלה יפנה לרכישות של טלפונים חכמים זולים יותר. אין ספק שהאתגר הגדול של ספקי מכשירי הטלפונים החכמים לשנים הקרובות כגון: Apple , סמסונג שיאומי ואחרים יהיה כיצד יתנהג השוק בשווקים אלה והלחץ התחרותי יבוא יותר מלקוחות חדשים ופחות מלקוחות קיימים, אלה שישכילו ל"השתלט" ולצבור דומיננטיות בשווקים אלה יכתיבו את הטון בשנים הקרובות.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: צרכנות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: