אא

הקרב על הודו: התחרות גוברת – המחירים צונחים

עם כניסת ''אייר אינדיה'' בתחילת השנה לפעילות בנתב''ג, נוצרה משוואה חדשה בקווי התעופה להודו והקרב על המחירים בשיאו. עוד על התחרות העזה בין אל על, אייר אינדיה ואתיופיאן איירליינס בכתבה

Shutterstock Shutterstock
אין זה סוד כי שוק התעופה והתיירות בהודו הולך ומתבסס בשנים האחרונות בארץ ובעולם בצעדי ענק. על פי הערכות ארגון התעופה העולמי (IATA), צפויה הודו להפוך תוך 20 שנים למדינה בעלת שוק התעופה השני בגודלו בעולם עם כמיליארד נוסעים בשנה, והיד עוד נטויה. ההסבר לכך נעוץ בגידול מסיבי בקצב הצמיחה של תנועת הנוסעים מהודו, אשר גדלה ב-17.4% ביחס לנתונים אשתקד, גידול מואץ בטיסות פנים בין שדות התעופה השונים במדינה ולא פחות מ-50 מיליון נוסעים אשר מחפשים אחר יעדי תיירות חדשים ברחבי העולם. לתוך המשוואה הזו נכנסת ישראל, שמשמרת מזה עשרות שנים קשרי תיירות ותעופה טובים עם מקבילתה מדרום יבשת אסיה. על רקע המציאות המתגבשת ערך ''פספורטניוז'' בדיקה באשר להיצע הטיסות של חברות התעופה השונות בין הודו לישראל, וגילה שוק מרתק במיוחד. אייר אינדיה: מהפכה תעופתית נפתח עם שחקנית הרכש החדשה שהצטרפה אלינו זה עתה. בחודש מרץ האחרון השיקה חברת התעופה הלאומית של הודו ''אייר אינדיה'' קו ישיר בין תל-אביב וניו דלהי. הבשורה הגדולה כתוצאה מהשקת הקו מקורה בעובדה שלראשונה בתולדות מדינת ישראל, חולף הקו מעל שטחה האווירי של ערב הסעודית, נתון היסטורי שמקצר משמעותית את זמן הטיסה לדלהי (כ-5 וחצי שעות). החברה ההודית נכנסה לפעילות בישראל עם 3 טיסות שבועיות במטוסי דרימליינר חדישים, במחירים של החל מ-642 דולר לאדם (הלוך ושוב). ואם זה לא מספיק, מציינים בחברה מספר הטבות מיוחדות לנוסעים בקו, ביניהן: נשיאת 2 מזוודות עד 23 ק''ג וכן מגוון רחב של טיסות המשך בתוך הודו (מומביי, קוצ'ין, מדראס, טריונדרום והידברד) ואף חיבורים ליעדים מרכזיים ביבשת אסיה ומחוצה לה (בנגקוק, קטמנדו, סינגפור, מלבורן, סידני ועוד). מי שמברך על מהלך כניסתה של החברה ההודית לישראל הוא מנכ''ל אופן סקיי, המשמשת כ-GSA של החברה בישראל, אפרים פורטיס: ''שיתוף הפעולה בינינו לבין נציגה של אייר אינדיה בישראל, מר מיכאל נוברט, הוא יוצא מן הכלל ותורם רבות להצלחת פעילותה של החברה בארץ'', אומר פורטיס, שהוסיף כי להערכתו צפויה החברה להודיע בעתיד הקרוב על מעבר לטיסה יומית בקו ת''א-ניו דלהי: ''אני משוכנע כי לא רחוק מהיום בו תקבל הנהלת אייר אינדיה החלטה לעבור לטיסה יומית בקו ובכך תוכיח את נאמנותה למדינת ישראל''. אל על: מהפכה תעופתית בחברת אל על לא ראו בעין יפה את האישור שהוענק לחברת אייר אינדיה לטוס ישירות מעל סעודיה וכזכור פנו לאחרונה לבג''ץ על מנת למצוא פתרון שיתחשב במציאות החדשה ''שנכפתה עליהם'', כך לטענת גורמים בחברה. כיום מפעילה החברה 4 טיסות ישירות בקו למומבאי, אולם כפי שמתאר סמנכ''ל המסחר והקשרים התעופתיים בחברה, מיקי שטרסבורגר, הרי שהשקעת המשאבים בקו צפויה לגדול משמעותית כבר בחודשים הקרובים. "ראשית חשוב לציין כי הגדלנו השנה בלו''ז הקיץ של אל על את תדירות הטיסות למומבאי מ-3 ל-4 טיסות שבועיות. יתרה מכך, בתחילת עונת החורף הקרובה, שתחל בסוף אוקטובר, אנחנו מתכוונים לשדרג את צי המטוסים בקו אחרי לא מעט שנים למטוסי בואינג 777, זאת כחלק משדרוג צי החברה במטוסי דרימליינר חדישים''. ומה באשר למחיר? שטרסבורגר מדגיש כי השנה המחירים בקווים להודו צנחו, כחלק מתוספת ההיצע של החברה בנתיב שעוד עשוי לגדול בעתיד. "המחירים שלנו מתחילים ב-649 דולר לאדם וירדו באופן ניכר לעומת השנים הקודמות. חשוב לציין כי הפוטנציאל של הקווים להודו מתפתח באופן מואץ. אנו רואים גידול מרשים הן של אל על והן של המתחרות. אנחנו בהחלט נושאים עינינו לראות את התנועה הגדלה להודו ונחושים להיערך אליה בהתאם''. אל על. צילום: יח"צ אל על אתיופיאן איירליינס: מהפכה תעופתית אופציה נוספת עבור הנוסעים מישראל להודו מתאפשרת באמצעות חברת אתיופיאן איירליינס, המפעילה 2 טיסות יומיות מתל-אביב לניו דלהי ומומבאי דרך אדיס אבבה באמצעות מטוסי 737-800. באם תבקשו להגיע להודו באמצעות טיסת המשך דרך בירת אתיופיה, הרי שהמחיר יוזל משמעותית, שכן הוא עומד כיום על החל מ-461 דולר לאדם (כולל כבודה של 2 מזוודות עד 40 ק''ג וכן שירות מלא לכל אורך הטיסה) וזאת לעומת מחיר של 658 דולר בתקופה המקבילה אשתקד. פסיקה קטמה, מנהלת אזור אתיופיאן איירליינס בישראל מציינת כי: ''כידוע אתיופיאן איירליינס משרתת את השוק הישראלי באמצעות שתי טיסות יומיות לאדיס אבבה, לצד שתי טיסות יומיות לניו דלהי ומומבאי. חשוב היה לנו לייצר מוצר באיכות גבוהה ובמחיר סביר, במיוחד במהלך חופשת הקיץ עבור הנוסעים בקו. אנו מקווים כי הנוסעים ייהנו מהאפשרות המיוחדת הזו''. קטמה התייחסה גם לגידול בתנועה בקו וכן לתחרות מול יתר חברות התעופה בישראל: "אתיופיאן איירליינס היא חברה חלוצה בשוק התעופה ומברכת על תחרות, שכן היא מאפשרת לנו להתפתח ולשאוף למצוינות. אנחנו מאמינים במוצר שלנו כמוצר מנצח, לרבות צי המטוסים החדש שלנו הכולל מטוסי דרימליינר 787 חדישים, איירבוס 350 ועוד. אנחנו ערוכים מכל הבחינות להתמודדות עם הגידול בקווים הללו ונחושים לשרת את קהל לקוחותינו בצורה המיטבית''. סוכני הנסיעות מברכים: "הודו מושכת את הקהל הישראלי'' הגידול בביקושים ובכמות הטיסות בין הודו וישראל לא מותירים גם את סוכני הנסיעות והסיטונאים בישראל אדישים. ''התחרות על הטיסות להודו הוזילה משמעותית את מחירי הטיסות והתוצאה היא גידול בכמות הנוסעים הטסים לשם'', מסבירה מנכ''לית התאחדות סוכני הנסיעות, חני סובול. לדבריה: ''לחגיגה הזו מצטרפים מארגני טיולים מאורגנים משני סוגים - טיולי קבוצות וטיולים מאורגנים פרטיים לשניים שלושה זוגות של חברים. הטרנד הזה תופס תאוצה במסגרת הפעילות המתמקצעת של סוכני הנסיעות ואני מאמינה שהיא רק תלך ותגדל עם הזמן''. גם אבינועם אושרי, מנהל תיירות יוצאת בחברת ''אשת טורס'', מרגיש את הלך הרוח החיובי ביחס לקשרי התיירות בין ישראל והודו, ומבסס אותם גם על ההקלה באופן קבלת הויזה למדינה. ''הודו תמיד משכה את הקהל הישראלי, בין אם תרמילאים אחרי צבא, הורים שנסעו בעקבות הילדים או משפחות שרוצות טיול קצת אחר. אנחנו רואים קפיצה בביקושים בעקבות פתיחת הקו של אייר אינדיה באופן קבלת הויזה להודו. השינויים הנוכחיים מובילים לגידול בתנועה, שכן המרחק מתקצר ויותר קל לטייל במדינה, ולכן הצפי הוא שהתנועה להודו תגדל בתחום הטיולים המאורגנים ואף בתחום הנופשונים".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירותמבזקיםהודוטיסות להודו

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: