אא

נחתם הסכם: תוספת שכר של 5% לעובדי התחזוקה באל על

בתום מו"מ שנמשך 19 שעות נחתם הבוקר הסכם בין הנהלת אל על לבין ועד עובדי חטיבת התחזוקה בחברה. הועד קרא לעובדים לשוב לעבודה במרץ ובראש מורם: "אל על נמצאת באחת התקופות המאתגרות בתולדותיה. על כולנו לשנס מותניים ולהוכיח לכל העולם ולהנהלה שהשקעה בעובדי התחזוקה היא השקעה משתלמת"

הושג הסכם. נציגי ועד עובדי התחזוקה והנהלת אל על הושג הסכם. נציגי ועד עובדי התחזוקה והנהלת אל על
ועד עובדי התחזוקה באל על חתם הבוקר (ג') עם הנהלת החברה על הסכם מגזרי שייטיב עם שכרם של עובדי חטיבת התחזוקה וישפר את תנאי הפנסיה וההפרשות הנלוות לשכרם. המו"מ נמשך 19 שעות: החל אתמול בשעה עשר בבוקר והסתיים היום ב-5 לפנות בוקר. וזה מה שהושג: *תוספת שכר של 5% לכלל עובדי תחזוקה. 3% מתוכם יינתנו בפעימה מידית ואחוז אחד בשתי פעימות נוספות. התוספת כוללת את כל התשלומים הנלווים, כולל רישיון תעופתי וכל רכיבי השכר. *זוכי מכרז DF יתקבעו על דרגה 38 ולא ירדו שנתיים לדרגה 37. *זמן ביצוע תפקיד ה-ACDC יקוזז מהשנתיים המתנה. לטענת הועד מדובר בתיקון עוול היסטורי. *עזרה לאוכלוסיות חלשות בתחזוקה: הנהלת החברה תשלם מענק חתימה לעובדים הזמניים על סך 3,000 שקלים מיום קבלת תנאי הקביעות. *דרגות לעובדים במחלקת ג/מ, מפעילים, מת"ן ורמ"ח. ומה העובדים נדרשים לתת בתמורה? זה מה שנחתם: *האנגר ובתי מלאכה: משמרת שישי ערב (משמרת הדגל) תבוטל כליל לכל עובדי ההאנגר ובתי המלאכה. במקומה קמה משמרת חדשה של שישי בוקר בעבורה יתוגמלו העובדים כמו משמרת שבת בוקר. *ליין: הרחבה של משמרת קומנדו לעובדי הליין הקצרים במשמרת בוקר. לא רק רק ג/מ שהיו מקדימים בבוקר הקצר ושולחים DF עם 2/3 טכנאים. מהיום כל המקצועות בתוך במשחק. רמ"ח, מת"ן ומפעילים שותפים. בבוקר הקצר בלבד כל מקצוע שולח DF ושלושה טכנאים. בג/מ ישלחו 2 DF עם 6 טכנאים. הכל לפי Priority וותק. כלל העובדים המקדימים הולכים הביתה בעשר בבוקר. *כללי: בנושא ה Ground Handling לעובדים: צו'קים, קונוסים, מזגנים, ג'קים, חיבור וניתוק כבלי מתח חיצוני - יוצאו מתחזוקה. דלק נשאר בידי אנשי התחזוקה מסיבות בטיחותיות ולא יועבר לשום גורם אחר.

"יום היסטורי בכל קנה מידה"

במכתב ששגר הבוקר הוועד לעובדים נכתב כך: "היום הוא יום היסטורי בכל קנה מידה. לפני שעה קלה סיים וועד תחזוקה וחתם עקרונית יחד עם הנהלת החברה על הסכם מגזרי היסטורי שייטיב עם שכרם של העובדים היקרים שלנו וישפר את הפנסיה וההפרשות הנלוות לשכר כל אחד ואחד מכם". עוד נכתב: "אנו נרגשים מאד וגאים בהישגים ובהבנות שהושגו. זהו רגע היסטורי בתחזוקה. רגע היסטורי באל על שלראשונה מראה גם במעשים כי עובדי התחזוקה ראויים לתוספת שכר אמיתית. לראשונה בתולדות אל על חטיבת התחזוקה מתוגמלת לבדה מתוך הסכם מגזרי". חברי הועד הודו במכתב לכל מי לקח חלק בניהול המשא ומתן. מצד ההנהלה: מנכ"ל אל על, דוד מימון; יו"ר הדריקטוריון, אלי דפס "שתרם רבות לסגירת הפערים"; פיני גינצבורג, נציג הבעלים; יוסי ברזני, סמנכ"ל תחזוקה והנדסה; יהודית גריסרו, סמנכ"ל משאבי אנוש; יוני לאופר, ראש אגף משאבי אנוש; אבי אדרי, יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות; ופנחס עידן, יו"ר וועד עובדי רשות שדות התעופה ונשיא איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות "שתרם רבות מאד ותמך בעובדים ללא סייג"; כמו כן, הועד הודה גם לרועי בליטנטל, מחזיק תיק אל על בהסתדרות; ליועצים הכלכליים לוועד, אילן לוין ואיריס דנון, ולעוה"ד של הוועד, יפעת גירון ואלעד סאסי, יועץ התקשורת. וכך נכתב: "אנו רוצים להודות לכולם על שיתוף הפעולה, הנחישות, ההתמדה והביטחון בצדקת דרכינו שהביאו אותנו בסופו של תהליך לתוספת השכר ולשיפור הפנסיה של כולנו". את המכתב סיים הועד כך: "עובדים יקרים! אנו קוראים לכולם לשוב לעבודה במרץ רב, בגאווה רבה ובראש מורם ולהיות גאים במי שאתם ובמה שאתם. אל על שלנו נמצאת באחת התקופות המאתגרות ביותר בתולדותיה. החלפות ציים במאות מיליוני דולרים, שדרוג מערכות והשקעה בציוד ורכש בהיקפים חסרי תקדים. על כולנו לשנס מותניים ולהוכיח לכל העולם ולהנהלת החברה שהשקעה בעובדי התחזוקה היא השקעה משתלמת. השקעה בטוחה שתחזיר את עצמה במהרה ותניב רווח לחברה. לשם כך אנו חייבים, ובמהירות, להיות מי שאנחנו ומה שאנחנו היינו ונהיה תמיד. שיא הלויאליות, שיא האכפתיות, שיא הנתינה, בשיא הכח. התחרות של אל על קשה מאד ועתידה להתעצם. כולנו יחד בידיים שלובות ובכוחות משותפים נדע להרים את אל על לפסגת העדפות של הנוסע לישראל ומימנה וניתן את כל מה שדרוש כדי שהחברה תמשיך לשגשג לצמוח ולהרוויח למען עתידה וחוסנה הכלכלי ולמען עתידנו ועתיד פרנסתינו. אין לנו כל ברירה אחרת. אחים שלי! קדימה לעבודה!! השמיים הם לא הגבול - עובדה שיש עקבות אדם על הירח" לילה טוב לנו/בוקר טוב לכם! וועד תחזוקה".  

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: בארץמבזקיםכללי

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: