FAA: האם האמריקאים יכולים לפנות את המטוס במצבי חירום

הסיבה: חברות תעופה הקטינו את כסאות הנוסעים במטוסים ושינו את המבנה שלהם כדי להוסיף מושבים. סגן מנהל המינהל: "האמריקאים הולכים וגדלים, כך שגודל המושבים חשוב ויש לבחון אותו בהקשר של בטיחות"

צילום: 123rf

 

מינהל התעופה האמריקאי (FAA) מתכנן לבחון האם נוסעי חברות התעופה האמריקאיות יכולים לפנות בבטחה את מטוסיהם במצב חירום. המהלך הזה יעשה עם מתנדבים בחודש נובמבר והסיבה לכך היא שחברות תעופה הקטינו במשך עשרות שנים את מושבי הנוסעים במטוסים כדי להוסיף מקומות ובכך להגדיל את הכנסותיהן.

במינהל התעופה מתכננים לקבוע מידות מינימליות למושב, אם יתברר מן הניסוי שהמהלך יהיה נחוץ. הסטנדרטים בהקשר זה לא עודכנו באופן משמעותי מאז 1990 למרות שהתנהגות הנוסעים ותצורת תא הנוסעים והמבנה של המושבים השתנו ללא הכר. בנוסף, עם הנהגת החיוב עבור מזוודות נוסעים מעלים לקבינה תיקים ומזוודות רבים ובעת פינוי מתעכבים כדי ליטול אותם עימם.

הצעת חוק שעברה בשנה שעברה העניקה למינהל התעופה את הסמכות לקבוע מידות מינימליות למושבי המטוסים. המינהל טען כי קודם לכך עליו לבצע בדיקות כדי לקבוע אם המושבים הנוכחיים מצדיקים שינוי כלשהו.

"האמריקאים הולכים וגדלים, כך שגודל המושבים חשוב ויש לבחון אותו בהקשר של בטיחות", אמר סגן מנהל המינהל בדיון שנערך בשבוע שעבר בבית הנבחרים בוושינגטון ואתר החדשות CNBC דיווח עליו. בידיעה נאמר כי צוות מטוס חייב להיות מסוגל לפנות את הנוסעים מהמטוס תוך 90 שניות.

לפי הידיעה עלה משקלו של הגבר האמריקאי הממוצע בכחמישה קילוגרמים מאז 1999 וזאת על פי נתוני המרכז לבקרת מחלות ומניעה של ארה"ב (CDC). המשקל הממוצע שלו בשנת 2016 היה 89 ק"ג. המשקל הממוצע של נשים אמריקאיות עלה גם הוא באותה תקופה, ב-3.5 ק"ג, ל-76 ק"ג.

הבדיקות יעשו במכון הרפואי של המינהל באוקלהומה סיטי, ישתתפו בו 720 מתנדבים אשר יתבקשו לפנות תא מטוסים בתנאי לחץ, כאשר האורות בו כבו ואחדות מן היציאות חסומות. בניסוי ייבחנו גם מצבים עם נוסעים שטסים עם ילדים קטנים על ברכיהם, עם בעלי חיים ועם נוסעים עם מוגבלות.

מבחני פינוי מטוסים דומים נעשו בשנה שעברה באירופה במטוס איירבוס A350 החדיש. אחד מחברי הקונגרס צוטט באומרו "אנחנו מתרחבים יותר מהאירופאים. הבדיקה נחוצה גם כאן".

 

צילום: 123rf

 

נושאים שמוזכרים בידיעה