אא

חייק: אנחנו מנהלים לוחמה בשטח בנוי בתחומי הרגולציה

נשיא התאחדות המלונות בראיון מיוחד לפספורטניוז לרגל ועידת המלונאים השנתית, המתקיימת הבוקר בירושלים: "המחסור בעובדים הוא איום אסטרטגי על הענף שמעמיד אותנו בחסרון יחסי מול המתחרים שלנו מהעולם"

אמיר חייק. צילום: אלוני מור|נשיא התאחדות המלונות אמיר חייק. צילום: אלוני מור|נשיא התאחדות המלונות
ועידת המלונאים השנתית מתקיימת היום (שני) במלון "אוריינט" בירושלים. בוועידה יתארחו בין השאר, שר התיירות, יריב לוין, שר האוצר, משה כחלון, שרת המשפטים, איילת שקד, יו"ר מפלגת יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד, יו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת, ח"כ איתן כבל, מנהל רשות המיסים, ערן יעקב, ח"כ איציק שמולי, ח"כ מירב בן-ארי, ח"כ עודד פורר, יו"ר ההסתדרות החדשה, אבי ניסנקורן, מנכ"ל משרד התיירות, אמיר הלוי וראש עיריית ירושלים, ניר ברקת. לקראת הוועידה, נשיא התאחדות המלונות, אמיר חייק, אמר ל'פספורטניוז': "השנה האחרונה הייתה שנת שיא בכניסות תיירים לישראל, זאת בעקבות עבודה מצוינת של משרד התיירות, בראשות השר יריב לוין, והשקעה חסרת תקדים בתקציבי שיווק שהוכיחה החזר השקעה משתלם מאוד למשק הישראלי. אני רוצה להאמין שפעילות המשרד והצלחתה, תביא לכך שנעבור את נקודת האל חזור גם בעיני משרד האוצר ונמשיך לראות בשנים הבאות תקציבי שיווק גדולים המחזירים תשואה מהירה וגדולה לקופת המדינה. כמובן שהמלונות זכו ליהנות מפירות עבודה זו". חייק מפרגן: "השקעה חסרת תקדים בתקציבי שיווק שהוכיחה החזר השקעה משתלם למשק הישראלי" לאחר המחמאות, חייק מזהיר: "יחד עם זאת, חשוב לזכור שכענף כלכלי שיכול וצריך להיות ענף כלכלי מוביל במדינת ישראל עדיין חסרים לנו גורמי ייצור, כלומר עובדים, ואנחנו מתמודדים עם סוגיה זו באופן יומיומי. המחסור בעובדים הוא איום אסטרטגי על הענף, שמעמיד אותנו בחסרון יחסי אל מול המתחרים שלנו מהעולם ובנוסף פוגע קשות בפריון העבודה, דבר שגורר בעקבותיו עלויות תפעול גבוהות וחוסר יעילות תפעולית". חייק הוסיף: "בשנה האחרונה ראינו במקביל לעלייה במס' התיירים ובתפוסות, גם פגיעה בהכנסות בגלל שערי החליפין ועליה בהוצאות השכר כתוצאה מהסכם קיבוצי חדש שנחתם בענף. חשוב לציין, שהמלונאים נלחמים על כל עובד ועובד ורואים בעובדי הענף את אחד הנכסים החשובים ביותר לו".
"התמודדות עם שערי חליפין בשנה הארונה גרמה לפגיעה גדולה בהכנסות"
עוד סיפר חייק על הקשיים של המלונאים ואמר: "יש לנו גם התמודדות עם שערי חליפין שבשנה האחרונה גרמו לנו לפגיעה גדולה בהכנסות ובכושר התחרות ואנחנו עדיין מנהלים לוחמה בשטח בנוי בתחומי הרגולציה שבסביבתה עדיין לא הבינו אל הנזק הגדול שטמון ברגולציות מיותרות. לצערנו, הרגולטורים אשר מטילים רגולציות מיותרות במקרים רבים, אינם פועלים דווקא במקומות בהם הם יכולים וצריכים להסדיר את השוק ולהגן על תעשיית המלונות. ראינו זאת גם בחוסר היכולת של הרגולטורים לפעול לפרסום מחירים כוללים מע"מ באתרים כמו Booking ו-Expedia ולצערי אנחנו עדיין לא רואים גם הסדרה שתמנע כלכלה שחורה בנושא Airbnb. לדעתי עובדה זו, מונעת ממשקיעים רבים מלהיכנס אל הענף המרתק הזה". עוד הוסיף חייק כי: "חשוב לראות גם את חצי הכוס המלאה שבאה לידי ביטוי בפתיחת מלונות חדשים. אנחנו רואים לנגד עינינו אתגר מאוד חשוב בשימור והגדלת מספר הישראלים המגיעים לבתי המלון. זו משימה חשובה, הם הבסיס העיקרי לעסקים שלנו וליציבות שלנו, לכן חשוב מאוד לדאוג שימשיכו להגיע לבתי המלון בישראל. חייק סיכם ואמר: "אני יכול לומר בפה מלא שמלונאי ישראל אינם חוששים מתחרות ואף מברכים עליה, יש לנו מוצר מעולה שממוקם במדינה ייחודית וכדי למצות בצורה הגונה את כל הטוב הזה, אנחנו רק רוצים תנאים דומים למתחרים שלנו מהעולם על מנת שתהיה תחרות הוגנת".  

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מלונאותמבזקיםכללי

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: