Makam-Teaser

"המעוניינים באליטליה רואים חברת תעופה בריאה"

הנציב המיוחד, גוביטוזי, המנהל את אליטליה עד למכירתה הקרובה, מספר על מצבה היציב של החברה, מציין: "ברבעון הראשון של השנה נהיה עדים לצמיחה של 4-5 אחוזים", ומדגיש כי רכישת אליטליה היא הזדמנות עסקית מעולה

אליטליה

גוביטוזי הקומיסיונר, אמרת שאליטליה יכולה לעשות את ההבדל: אתה באמת מאמין שמי שירכוש את אליטליה יהיה המוביל באירופה?

"פשוט להסתכל על המספרים: שוק התחבורה האווירית של איטליה הוא אחד השווקים החשובים ביותר בעולם. מי שישקיע באליטליה יקבל גישה למדינה יוצאת דופן בכל הנוגע לתיירות שכלכלתה מתחזקת בבירור. עם ניהול נכון ומשאבים כספיים נאותים, חברת התעופה הזו יכולה להיות כוח מניע של פיתוח. אני לא רואה הרבה הזדמנויות דומות בסביבה".

 

עם זאת, אם המצב הכלכלי לא ישתפר, יהיה קשה יותר להיות בשוק. האם ייתכן  שזו הסיבה מדוע עסקת מכירת החברה לא נסגרה עדיין? 

"חד משמעית לא, הערכת חברת תעופה מורכבת כזאת היא משימה לא קלה בכלל. זה לוקח זמן. עם זאת, אני יכול להבטיח שהמתעניינים באליטליה היום רואים חברת תעופה בריאה יותר בהשוואה למצבה לפני הניהול המיוחד לפני 8 חודשים".

 

האם תוכל לתרגם את מצב ההבראה הזה למספרים?

"אני יכול להזכיר את האינדיקטורים המשמעותיים ביותר, החל מהכנסות: לאחר שנים של הפסדים, בשנת 2017 נרשם גידול של 1%. אפילו יותר רלוונטי, היא העובדה כי לאחר הגידול של 3% שנרשם בדצמבר, ברבעון הראשון של 2018 ניהיה עדים לצמיחה של 4-5%. הודות להכנסות וניהול עלויות זהיר יותר, סגרנו את שנת 2017 עם 807 מיליון יורו זמינים ופיקדון של 103 מיליו יורו ביא"טא הלוואה הגישור שניתנה על ידי הממשלה עדיין בשלמותה לרשותנו".

 

האם זה עדיין יהיה המצב כאשר תסתיים שנת הנהול שלכם בחודש מאי?

"זאת המטרה שלנו. וזה לא מובן מאליו בהתחשב בכך עונת החורף הינה העונה הקשה ביותר עבור חברות תעופה. יתר על כן, היציבות הפיננסית מאפשרת לנו לתכנן את ההתפתחות העתידית: למעשה, אנחנו עובדים כרגע על עונת החורף הבאה".

 

למה אתה משייך את השינוי במגמה?

"מלבד ההכנסות, אינדיקטורים מרכזיים אחרים השתפרו. מספר הנוסעים גדל יותר מזה זמן רב. זאת בזכות הנתיבים לטווח רחוק, אשר הינם הרווחיים ביותר, שם אנו עדים לצמיחה דו ספרתית".

 

אתה מתאר מצב של יציבות פיננסית אשר מפתיע כאשר מדברים על אליטליה

"לא רק מבחינה כספית. חברת התעופה קיבלה תאוצה בהקשר של ביצועים תפעוליים. למשל מעטים יודעים, שבשנה שעברה היתה אליטליה במקום השני באירופה בעמידה בזמנים ומקום תשיעי בעולם כולו".

 

האם אתה אומר שאתם טובים יותר מסוויס, לופטהנזה, בריטיש ואייר פראנס קלמ?

"לא אמרתי שאנחנו יותר טובים, אמרתי שהביצועים שלנו בזמן היו טובים יותר. השתפרנו גם בתחומים אחרים, כגון קבלת המטען: כמות המטען שלא נשלח ירדו ב -15% בשנה אחת, ורשם את הביצועים הטובים ביותר מאז 2009. אין זה מקרי ששביעות הרצון של הלקוחות משתפרת, בעיקר בטיסות לטווח הארוך".

 

הזכרת לאחרונה מוצרים חדשים. על מה אתה חושב?

"מספר פרויקטים: אחד הוא על רומא ומטרתו לקדם את התיירות בעיר על ידי הקלה לנוסעים בטיסות בינלאומיות הרוצים לבצע עצירה ברומא פיומיצ'ינו. פרוייקט זה יתרונות ברורים לכלכלה של רומא. פרויקט נוסף מתמקד בחיבור בין מילאנו לינטה לבין העיר לונדון באמצעות שירות הסעות בשם "מעבורת לונדון" כדי לקצר את המרחק בין שני המרכזים הפיננסיים עם 16 טיסות יומיות".

 

הסיפוק הזה שאתה מבטא … האם אתה מרגיש את אותם תחושות בתוך החברה?

"זה גם בזכות השיפור של האקלים הפנימי שהשגנו את התוצאות הללו. מחזור הניהול המקיף הוכיח את עצמו כבחירה אפקטיבית. כמו במקרה של כמה השקעות שבוצעו כדי לשפר את סביבות העבודה בהאנגרים בפיומיצ'ינו. שלא לדבר על היחסים עם האיגודים המקצועיים שסיפקו את מלוא שיתוף הפעולה מראשית הדרך".

 

אתה, ביחד עם הנציבים סטפנו פאליארי ואנריקו לאגי, אחראים על אליטליה רק ​​8 חודשים ועכשיו אתה מתאר מפנה האמיתי. למה זה לא קרה קודם? מה עשו לא נכון המנהלים לפניכם?

"אני רוצה להדגיש כי יש עדיין מקום לשיפור, עם עליית מחירי הנפט באופק, במיוחד בהתחשב שאנחנו רק בתחילת התהליך. ובהתחשב בהיסטוריה של אליטליה, זה עסק שפשוט לנהל. בנוסף, העובדה שהחברה החליפה 11 מנכ"לים ב -10 שנים לא עזרה בהחלט, זה דווקא יצר בעיות מסוימות שאנחנו מנסים לפתור".

 

אבל המספרים מוכיחים שהדברים הולכים טוב. למה שלא תאריכו את תקופת הניהול שלכם?

"זה לא מתקבל על הדעת. ההליך לא נעשה כדי להימשך לנצח. בנוסף, גם אם אליטליה ללא ספק מעניינת יותר היום, היא עדיין זקוקה להשקעות חזקות כדי לאזן את הצי בעיקר בטיסות לטווח קצר ובינוני ולאפשר לחברה קנה מידה מספק.  מספיק. חברת התעופה זקוקה להון פיננסי יציב".

 

אז, הדרך היחידה הוא שותף חזק?

"כן זו הדרך. אליטליה זקוקה למשקיע מסחרי או פיננסי כדי להשיג מסה קריטית מספקת, במיוחד עכשיו כשהשוק מתקדם לקראת איחוד".

 

לופטהנזה? אייר פראנס קלמ ? דלתא? או מי עוד? למי מבין אלו שהביעו עניין רציני, היית מפקיד את עתידה של אליטליה? נראה שהממשלה מעדיפה את לופטהנזה למרות המכתב שנשלח בתחילת 2018, בו הציבה את כל האחריות לקיצוצים במשרות על כתפיה של אליטליה את מי אתה היית מעדיף?

"אנחנו, בתפקידנו כנציבים, לא יכולים ואסור לנו להעדיף מישהו מסוים. המטרה היחידה שלנו היא לזהות שותף חזק ואמין שיכול לשפר את הפוטנציאל של אליטליה במהירות האפשרית".

 

לדעתך, כמה זמן ייקח החזיר את חברת התעופה שלנו למסלול הנכון?

"תהליך המכירה הוא נמשך, זה יהיה בלתי הולם לתת מספרים מדויקים בשלב זה. מה שאני יכול לומר הוא שאנחנו נעריך ביסודיות את כל ההצעות. משמעות הדבר היא, בין היתר, כי נעריך את ההצעה של תכנית מקיפה על מנת להבטיח את קישור  המדינה, במיוחד בטיסות ארוכות טווח".

 

השמועה אומרת כי יהיו לא פחות מ- 2000 משרות לקצץ. האם זו דרישה של לופטהנזה או הערכה שלך?

"קראנו את המספרים האלה בעיתונות. הנתונים לא הגיעו מאיתנו ואני לא מאשר אותם".

 

אתמול שר הפיתוח הכלכלי קרלו קלנדה אמר: "המטרה שלנו להגיע להסכם לפני הבחירות ב -4 במרץ באינה עומדת. אני לא יכול להבטיח שזה יקרה אבל המחויבות שלנו הולכת בכיוון הזה". האם זה באמת אפשרי לסגור את המכרז ב -4 במרץ?

"אנו תומכים בכוונה לסגור בהקדם האפשרי, אבל אני לא יודע אם זה יקרה לפני או אחרי הבחירות".

 

במידה ובעל המניות החדש יבקש, האם תסכים להישאר לנהל את החברה?

"אנחנו נציבים מיוחדים וזה לא נהוג להישאר בתפקיד אליו התמננו יותר ממה שנדרש".

לואיג'י גוביטוזי, נציב הניהול המיוחד של אליטליה