אא

חוויה יפנית

יפן שונה לחלוטין מכל מדינה אחרת בעולם, מבחינת אורח חיים, תרבות, היסטוריה, מנהגים, אופנה, ארוחות, דת ומסורת, חינוך והאופי המיוחד של תושביה. נורית ריטר, מדריכת טיולים ב'נוה אקדמיה' מספקת הצצה לטיול ייחודי של החברה ביפן על מגוון האטרקציות והנופים

ההר הוולקני פוג'י המקודש בעל צורת החרוט עם פסגתו המושלגת. צילום: 123rf|טיסה חווייתית במיוחד נכונה למטייל בטיסה מעל ללועו של הר הגעש ״נאקאדאקה״ ההר הוולקני פוג'י המקודש בעל צורת החרוט עם פסגתו המושלגת. צילום: 123rf|טיסה חווייתית במיוחד נכונה למטייל בטיסה מעל ללועו של הר הגעש ״נאקאדאקה״
כבר במאה השישית לפני הספירה תיארו הסינים בכתביהם את העם השוכן ממזרח להם: "אוכלי בשר נא, חובבי הטיפה המרה, מאריכי ימים, מוחאים כפיים במקדשים, שיעור הפשיעה שלהם נמוך והם אינם נעזרים בבתי הדין שלהם". המטייל ביפן לא יתקשה לזהות שהסינים התכוונו ליפנים – העם השכן בארץ השמש העולה. יפן שונה לחלוטין מכל מדינה אחרת בעולם. כדי לחוות את יפן צריך פשוט לבקר בה. השונות באה לידי ביטוי באורח החיים, בתרבות, בהיסטוריה, במנהגים, באופנה, בארוחות, בדת ובמסורת, בחינוך ובאופי המיוחד של תושביה. כל אלה יעניקו למטייל בה חוויה מיוחדת. טיול ליפן הוא בעצם מסע חקר. ביפן יש גם לטבע עוצמה משלו. לא בכדי מאמינים רוב היפנים בדת השינטו – דת טבע. הרשימה ארוכה. נסתפק במעט דוגמאות: המראה של ההר הוולקני פוג'י המקודש, שנחשב לסמלה של האומה היפנית ובעל צורת החרוט עם פסגתו המושלגת מהפנט ביופיו, יפה במיוחד השתקפותו במימי אגם אשי. חוויה מיוחדת נכונה למטיילים באונסן, המרחצאות הציבוריים בעיירת הנופש האקונה. בעמק הרתיחה הגדולה אוואקודאני מבינים ש''אדמה רותחת'' זו לא סתם אימרה אלא עובדה גיאולוגית.
מגוון רחב של אתרים ביפן. צילום: 123rfמגוון רחב של אתרים ביפן. צילום: 123rf
מגוון רחב של אתרים ביפן. צילום: 123rf   טיול בעיר קיוטו הוא כמו הליכה במנהרת זמן. לפני כאלף שנה הייתה העיר הזאת מושבה של הקיסרות העתיקה בעולם ולצידה בכפיפה אחת חיו השוגונים. עם קצת דמיון נוכל גם לראות את הנינג'ות ''עפים'' חרישית מגג לגג. שיטוט בסמטאות ובמקדשי העיר הפורחת כולה בפריחת הדובדבן בחודשי האביב, זו חוויה מיוחדת במינה לא רק בעיני התיירים, אלא גם היפנים הגודשים את הפארקים בהמוניהם בפסטיבלים ובפיקניקים. האם קיימות עוד גיישות ביפן? כן, וניתן לראותן ברובע גיון, רובע הגיישות בקיוטו. מוסד הגיישות קיים ביפן מאות בשנים החל מהמאה ה-17 ועד ימינו. הן חיו ברובעים מיוחדים בקיוטו ובאדו (טוקיו של ימינו). נסיעה בשינקנסן – ''רכבת הבולט'' הטסה על הפסים ביעף מהאי המרכזי אל שני איים נוספים, שחבל לוותר עליהם בטיול שכזה:

האי קיושו

הוא האי השלישי בגודלו ביפן ומפרידים בינו לבין סין כ-180 ק״מ בלבד. כבר במאה הרביעית עברה דרכו השפה והתרבות הסינית. במאה ה-16 הגיעו אליו הפורטוגזים, הספרדים וההולנדים, שהביאו איתם את סודות המערב. הודות לכך הפך האי לאחד המקומות בעלי התרבות המגוונת ביותר ביפן. לאי נוף מיוחד שנוצר ע''י פעילות וולקנית. טיסה חווייתית במיוחד נכונה למטייל בטיסה מעל ללועו של הר הגעש ״נאקאדאקה״, אחד משרשרת הרי אסו הפולט ענני אפר מדי יום. העיירה ''בפו'' נראית כמו חדר דודים ענק המבעבע ופולט קיטור ללא הפסקה: בריכות בוץ רותח בשלל צבעים ממעבה האדמה, גייזר המזנק לגובה כמו מזרקה. האם אנו ניצבים לרגלי שער הגיהינום?
טיסה חווייתית במיוחד נכונה למטייל בטיסה מעל ללועו של הר הגעש ״נאקאדאקה״, אחד משרשרת הרי אסו. צילום: נוה אקדמיהטיסה חווייתית במיוחד נכונה למטייל בטיסה מעל ללועו של הר הגעש ״נאקאדאקה״, אחד משרשרת הרי אסו. צילום: נוה אקדמיה
טיסה חווייתית במיוחד נכונה למטייל בטיסה מעל ללועו של הר הגעש ״נאקאדאקה״, אחד משרשרת הרי אסו. צילום: נוה אקדמיה   ששים פסלי בודהא בגן אוסוקי, חצובים בסלע מלפני מאות בשנים (מאה 9). מי הזמין ומי היה המבצע ומדוע דווקא במקום נידח זה? לאלוהים פתרונים. ועוד באי הזה: אירוח מסורתי ולינה בבית משפחה. הקשר הבלתי אמצעי שנוצר במפגש עם המשפחות מעניק ערך מוסף לחוויה היפנית. בערב זה אנו רואים בית יפני מסורתי מתפקד, לנים, אוכלים ומתרחצים כמו יפנים, שומעים ממקור ראשון על אורח החיים, לומדים להכיר את המשפחה המארחת. חוויה מרגשת במיוחד! וההוכחה – הפרידה המרגשת מן המארחים למחרת.

האי שיקוקו

האי הרביעי בגודלו במדינה מחובר ל''יבשת'' בשלושה גשרים, ביניהם אוואג'י - גשר המיתרים הארוך ביותר בעולם. הן בממדי המפתח המרכזי והן באורכו הכללי. תהליך בנייתו שהחל ב-1988 מהווה ציון דרך בהנדסה אזרחית. במקום, שבו המרחק בין האי שיקוקו לאי אווג'י כמעט אפסי (1,600 מטר), נפגשים זרמי גאות המגיעים מכיוונים שונים ויוצרים מערבולות חזקות – תופעה שלא קיימת בשום מקום אחר בעולם. באי שוכן גן ריטסורין – אחד הגנים ההיסטוריים המפורסמים ביפן. וכמו שיאה לגן יפני, יש בו שבילי טיול המובילים לפינות נסתרות, אגם, גשר המחבר את שפת האגם עם האי שבמרכזו, פנסי אבן, מפלים וכמובן ה''בונסאי''. בקיצור כל האלמנטים שיוצרים ביחד גן יפני במלוא מובן המלה. ועוד הרבה מראות וחוויות נכונו למטייל בטיול של 'נוה אקדמיה', הנקרא: ''יפן פרמיום בניצת הדובדבן''.  

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מדריך יעדיםכללי

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: