אא

לופטהנזה קרובה להשתלטות על אליטליה

נציגי קבוצת התעופה ייפגשו השבוע עם נציגי ממשלת איטליה לסיכום פרטים אחרונים של הסכם הרכישה. עפ"י 'איל מסאג'רו' האיטלקי, נותרה רק בעיה אחת במו"מ: מספר העובדים, שיישארו באליטליה, שתתמזג בקבוצת לופטהנזה

צילום: יח"צ צילום: יח"צ
נראה כי עתידה של אליטליה אמור להיות מוכרע כבר בימים הקרובים. אחרי שממשלת איטליה וההנהלה המיוחדת של החברה פושטת הרגל דחו את הצעות הרכש של איזי ג'ט ושל קרן ההשקעות האמריקנית, סרברוס, והסכימו כי הצעת קבוצת לופטהנזה היא היחידה המבטיחה את עתידה של אליטליה, סביר להניח שהמו"מ עשוי להסתיים בקרוב. השבוע אמורה להגיע לרומא משלחת של קבוצת לופטהנזה כדי לסכם פרטים אחרונים של רכישת אליטליה ע"י קבוצת התעופה. העיתון האיטלקי, 'איל מסאג'רו', מבהיר כי בין הצדדים נותרה רק מחלוקת באשר להיקף הפיטורים, שלופטהנזה מתכוונת לבצע. לופטהנזה תשלם בין 250 ל-300 מיליון אירו עבור הפעילות התעופתית של אליטליה, והיא אינה מעוניינת במחלקת הקרקע. לופטהנזה תצמצם את פעילות אליטליה מכ-115 מטוסים פעילים לכ-90 מטוסים תוך התמקדות בקווים ארוכי הטווח מנמל פיומיצ'ינו – רומא, שיהפוך לנמל הבית החמישי של קבוצת לופטהנזה, אחרי פרנקפורט, מינכן, וינה וציריך. עפ"י 'איל מסאג'רו', ממשלת איטליה רוצה לסגור את העסקה עד סוף ינואר, לפחות חודשיים לפני הבחירות הכלליות הצפויות באיטליה, בעוד לופטהנזה אינה ממהרת לסכם את המו"מ. בהתאם להצעתה האחרונה, לופטהנזה תקצץ את כוח האדם באליטליה מ-8,000 ל-6,000 עובדים, אך ממשלת איטליה עומדת על כך, שלא יהיו יותר מ-1,000 מפוטרים בסך הכל. העסקה המתגבשת גם כוללת ויתור של לופטהנזה על סלוטים כאלה ואחרים בנמל פיומיצ'ינו ובנמלי מילאנו, שחלקם, ככל הנראה, יירכשו ע"י איזי ג'ט, בעוד לופטהנזה מתכננת לנצל מגוון סלוטים של אליטליה בנמלי מילאנו, לינאטה ומלפנזה, לצורך הרחבת פעילות הלואו-קוסט של אירו-ווינגס גם באיטליה.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהמבזקיםחדשות עולמיותכללי

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: