Meta: תשכחו מהשם ״פייסבוק״ - ״מטא״ כבר כאן
פייסבוק במהלך המיתוג הגדול ביותר בפלטפורמה: משנה את שמה ל-Meta ומכריזה על חזון חדש בעולם המציאות המדומה. כל הפרטים על ההכרזה הגדולה של Meta
תשכחו מפייסבוק, תתרגלו ל-"Meta״. צילום מסך מתוך האירוע של פייסבוק
עכשיו זה רשמי: אחרי לא מעט שמועות והדלפות כי פייסבוק תשנה את שמה בעקבות הביקורות והמוניטין הרעוע. באירוע ״Connect״, הכריזה פייסבוק על שינוי שמה ל-״Meta״. ״אנחנו חברה שבונה טכנולוגיה בשביל לחבר״, אמר צוקרברג. ״ביחד, נוכל סוף שסוף לשים את האנשים באמצע הטכנולוגיה. וביחד, נוכל לפתוח כלכלת יוצרים גדולה יותר״, הוסיף. עוד הוסיף צוקרברג כי השם פייסבוק לא יזנח, שכן הוא קשור לאחד מהמוצרים של החברה. ״אבל לאורך הזמן, אני מקווה שנקרא חברת Metaverse״. השם אינו אקראי, שכן Metaverse הוא מעין יקום וירטואלי בתלת-ממד, שאליו ניתן יהיה להתחבר באמצעות משקפי מציאות מדומה. בשנים האחרונות פייסבוק השקיעה רבות בעולם ה-Metaverse (עולם מציאות מדומה), כשרכשה את Oculus, יצרנית משקפי מציאות מדומה, אך נחלה כישלון בהטמעת המשקפיים בקרב הקהל הרחב, כך שהניסיון הנוכחי של פייסבוק, יהיה השני במספרו, כשאליו מלווה מיתוג נרחב. פייסבוק שחררה הצצה לפרויקט ״Cambria״, משקפי מציאות מדומה יוקרתיים למדי שיוכרזו במהלך השנה הבאה. מדובר במשקפי מציאות מדומה מתקדמים, המספקים טכנולוגיה מתקדמת, וחווית מציאות מדומה חדשה - אך כמובן במחיר גבוה. אחד החסרונות של משקפי מציאות מדומה הן העדשות שמספקות איכות צפייה יחסית נמוכה, ואילו המשקפי מציאות מדומה החדשים אמורים לפתור את בעיה זו. עוד אם התגעתם ל-GTA San Andreas, המשחק המפורסם שהושק בפליסטיישן 2, אז יש לנו בשורה בשבילכם: במהלך האירוע צוקרברג הכריז כי המשחק יגיע למשקפי המציאות מדומה Oculus Quest 2. כרגע אין פרטים על צפי או מחיר, אך מדובר בבשורה לחובבי המשחק.