אא

אל ארץ הפרעונים – אתרי חובה במצרים

אייר סיני, חברת התעופה המצרית, המפעילה קו יומי סדיר בין תל אביב לקהיר, ממליצה על מסע מרתק במצרים ומציעה טיסות המשך עם איג'יפטאייר לרחבי העולם

הפלגה על נהר הנילוס הפלגה על נהר הנילוס
מצרים, שכנתנו מדרום, מציעה במרחק טיסה קצר מישראל (כשעה בלבד) מפגש מרתק עם היסטוריה קדומה (פירמידות, מקדשים ופסלי ענק) לצד ערים שוקקות, מלונות מפנקים, טעמים וריחות אוריינטליים. גורמי תיירות מצריים טוענים כי בכל אתרי התיירות המרכזיים, המבקרים, כולל הישראלים, מתקבלים בחום, בלבביות ובתחושת ביטחון.

קהיר, בירת מצרים, היא עיר ענק מרתקת.

החלק החדש של קהיר בנוי במתכונת אירופית מודרנית: מבני מגורים, משרדים ומרכזים מסחריים, אך החלק העתיק של העיר הוא המרכז התיירותי. האטרקציה המרכזית בשולי העיר הן הפירמידות בגיזה, אליהן ניתן להגיע גם בתחבורה ציבורית. כדאי להיכנס לתוך אחת מהן, לראות את הספינקס וספינת השמש, ובשעות הערב ליהנות מהמופע האורקולי. ואם נותרו לכם כמה שעות פנויות, רצוי גם להרחיק למתחמי הפירמידות בממפיס ובסקרה. אתר חובה בקהיר הוא המוזיאון המצרי, אחד המוזיאונים המרשימים בעולם, ובו אוסף ממצאים עצום ממצרים העתיקה, ובשום פנים ואופן לא לוותר על החוויה של הביקור באולם המומיות, למרות התשלום הנוסף. על שוק חאן אל חלילי הצבעוני והתוסס אף תייר לא מדלג, וכדי לראות את הפסיפס הארכיטקטוני של קהיר כדאי להגיע לתצפית מרהיבה על העיר כולה ממגדל קהיר, גם בשעת יום וגם בחשיכה. מצודת קהיר, הסיטאדל, ומסגדי הענק סביבה, ובעיקר, מסגד מוחמד עלי, מהווה אטרקציה מרכזית, כמו גם הרובע הקופטי עם המוזיאון והכנסייה העתיקה, ובסמוך בית הכנסת ע"ש איבן עזרא. ואם גם ההיסטוריה הקרובה מעניינת אתכם, כדאי לבקר במוזוליאום, אתר הקבורה, המרשים של הנשיא סאדאת, וגם בכיכר המרכזית, בה התחוללו כל ההפגנות וההפיכות הגדולות, כיכר א-תחריר. קהיר היא גם עיר של בילויי לילה. מגוון מסעדות המגישות ממיטב המטבח המזרח תיכוני והמטבח הבינלאומי על כל גווניו תמצאו במרכז העיר וברובע הליופוליס, לצד ברים, פאבים ומועדוני לילה, ולרשות חובבי ההימורים בתי קזינו בחלק מהמלונות הגדולים. בקהיר שלל מלונות יוקרה של רשתות המלונאות הבינלאומיות המובילות: פור סיזנס, קמפינסקי, מריוט, הילטון, פיירמונט ואינטרקונטיננטל.
הפירמידות - אטרקציה מרכזיתהפירמידות - אטרקציה מרכזית
הפירמידות - אטרקציה מרכזית

לוקסור - היא אחד מיעדי התיירות הפופולאריים והיפים ביותר במצרים

העיר נבנתה על חורבותיה של העיר העתיקה תבאי, אחת הערים הקדושות בתקופת הפרעונים, והמבנים העתיקים שנבנו בעיר ובסביבתה נותרו יציבים עד היום. בעיר שעל גדת הנילוס מגוון בתי מלון מפוארים ואף מלונות יוקרה צפים בנהר. מוקדי התיור המרכזיים בעיר וסביבה: מקדשי כארנך –  מוזיאון פתוח, מתחם הפולחן לאל אמון, האתר הדתי העתיק בעולם, אתר התיור הפופולארי השני במצרים אחרי הפירמידות בגיזה, עמק המלכים (וואדי אל מולוכ) ועמק המלכות (וואדי אל מליכאת) – אתרי קברי הפרעונים האחרונים ונשותיהם (כמובן, בנפרד), פסלי הענק של ממנון, הרעמסאום – מקדש פרעה רעמסס השני, ומגוון אטרקציות תיירות נוספות. קרוז מלוקסור לאסואן – אחת החוויות המהנות ביותר היא קרוז על הנילוס בין לוקסור לאסואן, בו תיהנו מרמת אירוח יוצאת דופן בספינת פאר ותזכו לבקר בשלל ערים עתיקות ומקדשים על גדות הנהר.
קולוסוס ואובליסק בכניסה של מקדש לוקסור. צילום: 123rfקולוסוס ואובליסק בכניסה של מקדש לוקסור. צילום: 123rf
קולוסוס ואובליסק בכניסה של מקדש לוקסור. צילום: 123rf

אסואן היא העיר הדרומית במצרים וידועה בעיקר הודות לסכר אסואן הענק

הסכר נחשב לאחד הסכרים המרשימים בעולם. אין להחמיץ את הביקור במפעל הבנייה יוצא הדופן, וגם בעיר ובסביבתה שלל מקדשים ומבנים עתיקים.

שארם א שייח' – מי מאיתנו לא נהנה מהקסם והשלווה של עיר הנופש לחופי הים האדום?

הקיץ הנצחי של שארם הוא אחד מיעדי החופשה והבילוי הפופולאריים ביותר של האירופים, וגם של לא מעט ישראלים, בייחוד בעונת החורף: בתי המלון המשובחים, המסעדות, השווקים וחנויות הפאר, המועדונים והבילויים הליליים, וכמובן, החופים המרהיבים והשרידים העתיקים.

הורגאדה – עיר הנופש המצרית מצידו השני של ים סוף

העיר הפכה בשנים האחרונות למתחרה ראויה ואטרקטיבית, ובדומה לשארם היא מציעה שלל אפשרויות נופש לתיירים מכל רחבי העולם, המגיעים אליה בטיסות ישירות. היתרון התיירותי הגדול של הורגאדה הוא הרובע העתיק של העיר המציג את ההיסטוריה רבת השנים של האזור כולו.
מרינה בהורגאדה. צילום: 123rfמרינה בהורגאדה. צילום: 123rf
מרינה בהורגאדה. צילום: 123rf

אלכסנדריה היא אחד מהשרידים הרומיים המרכזיים בים התיכון.

העיר נשלטה ע"י אלכסנדר מוקדון, ונקראת על שמו, כמובן, ולאחריו ע"י האימפריה הרומית, שהפכה אותה למרכז האימפריה במזרח הים התיכון. היום גדושה העיר בתגליות ארכיאולוגיות: מקדשים, פסלים, מערות קבורה ומבנים עתיקים מתקופת אלכסנדר מוקדון והאימפריה הרומית. אלכסנדריה ראויה לביקור בזכות אתרי המורשת ההלניסטיים-רומיים, וביניהם המבצר המרשים והאמפיתיאטרון הקדום, ולא להחמיץ את בית הכנסת המפואר ע"ש אליהו הנביא.

מקהיר עם איג'יפטאייר לרחבי העולם

אייר סיני, המפעילה טיסה יומית בין נתב"ג לקהיר, מציעה טיסות המשך מקהיר למגוון יעדים בינלאומיים באמצעות איג'יפטאייר, חברת התעופה הלאומית של מצרים, החברה בברית התעופה הבינלאומית, סטאר אליאנס, ומפעילה יותר מ-555 טיסות שבועיות מנמל הבית בקהיר ל-69 יעדים ברחבי העולם. החברה מפעילה טיסות למגוון מדינות ערב, מדינות אפריקה, אירופה, המזרח הרחוק ואמריקה הצפונית. בין היעדים הבולטים באירופה: לונדון, פריס, וינה, בריסל, פרנקפורט, ברלין, רומא, מילאנו, אמסטרדם, ברצלונה ומדריד. בין היעדים הבולטים במזרח: בנגקוק, בומביי, טוקיו, אוסקה, בייג'ינג וגוואנז'ו. באמריקה הצפונית: ניו יורק ומונטריאול. באפריקה: יוהנסבורג, אקרה, לגוס וקמפאלה. באייר סיני מתכננים להכפיל את מספר הטיסות בין ת"א לקהיר, שתי טיסות יומיות, ובקרוב אף להפעיל טיסות בין ת"א לשארם.
 

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מבזקיםמדריך יעדים

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: