אא

מעבר לים: לאן לנסוע בחופשת הקיץ עם הילדים

כפר הנופש הקרואטי זאטון המהווה גן עדן למשפחות, פארק המים הגדול בסלובניה או אולי בילוי במערות המלח והקרח של זלצבורג באוסטריה. הצצה לכמה מהיעדים המרעננים של הקיץ לחופשה משפחתית באירופה

קרואטיה קרואטיה
החודשים יולי-אוגוסט מתקרבים אלינו בצעדי ענק ואיתם גם ההתלבטות השנתית לגבי זהות היעד השנתי לחופשה המשפחתית בחו''ל. האם לצאת שוב לחופשת בטן-גב באגן הים התיכון המוכר והטוב, או אולי דווקא להרחיק לאירופה וליהנות משפע של אפשרויות כל המשפחה, לרבות נופים עוצרי נשימה, אטרקציות ועיירות ציוריות. נדמה כי בשנים האחרונות המגמה של יציאת ישראלים לאירופה בעונת הקיץ וחגי תשרי תופסת תאוצה, סיבה מצוינת להביא בפניכם כמה מהיעדים החמים של עונת הנסיעות הקרובה שפשוט אסור להישאר אדישים אליהם. הריביירה הקרואטית: גן עדן למשפחות קרואטיה היא ללא ספק היעד החם הבא של עונת התיירות 2018 וכפר הנופש זאטון (Zaton) הוא הדובדבן שבקצפת עם מגוון אפשרויות מגורים (לינה אקסלוסיבית או בחיק הטבע) דרך שמש מלטפת, שמיים כחולים ומים ב-50 גוונים של טורקיז. הפנינה הזאת נמצאת לא רחוק מהעיר זאדאר (Zadar), אליה תוכלו להגיע בטיסות ישירות מנתב''ג החל מחודש יולי הקרוב. תוסיפו לכך חוף פרטי, מגרשי ספורט מכל הבא ליד, הופעות חיות ומתחם בריכות עצום, והרי לכם הנופש המושלם. ודאי תשמחו לגלות גם כי כפר הנופש המקומי מציע חוויה מסעירת חושים שלא שוכחת אף אחד מבני המשפחה ולא משנה בני כמה הם. החל מרכיבה על סוסים, מיני גולף, מתקני ג'ימבורי, מועדון לילדים ובני נוער, פעילות אקסטרים בחוף הים הפרטי ועד להפעלות שיוציאו את המילה "שעמום" מהלקסיקון של ילדיכם. הריביירה הקרואטית  היא למעשה אחד היעדים הכי ''ישראלים'' שיש. תמצאו במגוון אתרי הנופש הפזורים לאורכה ולרוחבה, אינספור אפשרויות בילוי, החל  מחופי ים למעוניינים בחופשת בטן-גב המסורתית, אטרקציות ספורט שלא נגמרות, מסעדות משובחות ואווירת חופשה לכל אורך השהות. בקיצור להרגיש בבית, גם רחוק מהבית. מקום נוסף הנחשב למבוקש בקרואטיה היא עיירת הנופש טרוגיר (Trogir) הממוקמת על רצועת חוף מקסימה, כ-20 ק''מ מהעיר ספליט (Split) וכ-130 ק''מ מזאדאר (Zadar). טרוגיר בנויה על אי קטן ממנו תוכלו להתרשם ממכלול של ארמונות מבני ציבור מרשימים זכר לתקופה הוונציאנית באזור. אל תחמיצו את כיכר העיר, בתי הקפה התוססים וכמובן מהטיילת המקומית, בה תוכלו להתרשם ממעגן היאכטות וחיי לילה תוססים. העיירה נמצאת במרחק של כ-150 מטרים בלבד מחוף מרהיב ביופיו השייך לים האדריאטי, המציע פעילויות ספורט ימי נרחבות והפעלות לכל המשפחה. כמו כן תוכלו ליהנות בעיירה משפע של בתי קפה, מסעדות, חנויות וכן מנגנים וליצני רחוב אשר ינעימו את זמנכם בעת הבילוי במחוזותיה. מומלץ לבחור ביחידות הנופש בדרגות 3 כוכבים בעיירה (Apartments Medena) אשר יספקו לכם ולידיכם חוויה מיוחדת במחירים אטרקטיביים.

סלובניה: עושים כבוד לטבע עם פחות מ-2 מיליון תושבים, אך עם שטחים פתוחים ומוריקים מתהווה סלובניה כאחד מהיעדים המתפתחים ביבשת מבחינה תיירותית, וכזו אותה גם הישראלים מתחילים להכיר. בסלובניה תוכלו ליהנות מחופשה משפחתית המורכבת ממסלולי הליכה במגוון רמות בתוך טבע עוצר נשימה, פארקי מים וחבלים, כדורים פורחים, ראפטינג ובעצם, מה לא? אחד המקומות המומלצים הוא כפר הנופש טרמה קטז (Terme Catez) המציע יחידות צמודות קרקע עם 2 קומות של אינספור פינוקים לכל טווח הגילאים. גולת הכותרת ללא ספק היא פארק המים העצום והגדול בסלובניה הממוקם בתוך הכפר, המשתרע על פני שטח עצום של כ-10000 קמ''ר וכולל עשרות בריכות זרמים ומגלשות מים שוות במיוחד, המעניקות למקום תחושה של ''עיר מים'' שלא נגמרת. עיירה קסומה נוספת ומומלצת בסלובניה המהווה נקודת מוצא לטיולים היא קרנסקה גורה (KRANJSKA GORA). זוהי עיירת נופש וסקי השוכנת למרגלות הפסגות הגבוהות של הרי האלפים והטריגלאב בגובה של למעלה מ-800 מטרים מעל פני הקרקע ובאזור שכולו טובל בירוק. כמו כן, מדובר בעיירה המהווה נקודה מצוינת ליציאה לטיולי כוכב בין האטרקציות המרכזיות של סלובניה. עבור המבקרים בכפר מומלץ לבקר באגם יאסנה (Jasna) הסמוך, אגם מרהיב הנוצר באופן טבעי מהפשרת השלגים. מדובר באזור נהדר למטיילים שיכולים לבחור בין טיול רגלי, רחצה באגם, רכיבת אופניים נעימה בחיק הטבע ואף בפעילויות ספורט אתגרי, כמו רפטינג או גלישה לתוך קניון וינטגר (Vintgar). אוסטריה: להכיר את נפלאותיה של זלצבורג כשהייתם ילדים ודאי סיפרו לכם על היידי בת ההרים אשר מצאה את מפלט מהצרות בטבע האלפיני? ובכן, מדוע שהחופשה שלכם לא תהיה בהשראתה? אוסטריה היא ללא ספק אחת המדינות העונות לדימוי המעודן והשלו המאפיין חופשה במיטבה. אם עד היום היא נתפסה כיעד למבוגרים ולגיל הזהב, הרי שבשנים האחרונות המשפחות הישראליות גילו עד כמה מדובר ביעד ידידותי ומופלא גם עבור ילדים, שכן הוא מציע שפע של אטרקציות לכל גיל. במהלך הביקור באזור תוכלו לבלות במחוז זלצבורג ולצפות במערות המלח והקרח, באתרי טבע מופלאים, להביט מקרוב בקרחון הפאסטארזה הנחשב לקרחון הגדול ביותר באוסטריה השוכן למרגלות הר הגרוסגלוקנר (Großglockner), לבצע ספורט אתגרי (ראפטינג, פארקי חבלים, רכבלים ועוד) וכן ליהנות מאפשרויות לינה מובחרות ביחידות נופש מאובזרות למשעי. אחת העיירות המומלצות ללינה באזור היא העיירה הקסומה פלכאו (Flachau) המצויה במחוז סנט יוהן אים פונגאו במדינת זלצבורג, אשר יתרון המרכזי בה מצוי במיקומה האסטרטגי, שכן קל לצאת ממנה לכביש הראשי (האוטוסטראדה) ומשם להגיע בקלות ובנוחות לשלל האטרקציות ומקומות הבילוי הפזורים באזור. בעיירה זו ניתן לשכור יחידות נופש המתאימות לחופשה משפחתית. כדאי לציין שהשנה מופעלות טיסות ישירות לעיר זלצבורג החל מחודש יולי, נתון שצפוי לקרב את נפלאותיה של זלצבורג עבור המשפחות בישראל.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מבזקיםמדריך יעדיםכללי

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: