אא

סיאול, וזה הכל

השכנה מצפון אומנם עושה הרבה באז תקשורתי, אבל לדרום קוריאה יש עיר בירה, סיאול, אחת המחשמלות באסיה. יש בה הכל מכל – קידמה טכנולוגית, תרבות עתיקה אל מול גורדי שחקים, אוכל רחוב מתובל וצבעוני, שופינג, אטרקציות למשפחות ועוד ועוד. בקיצור: יעד לסמן עליו וי לפחות פעם אחת בחיים

לוטה מגדל העולם. צילום: אדי גרלד|ארמון גיונגבוקגונג וכפר בוקצ'יון הנאק. צילומים: אדי גרלד| לוטה מגדל העולם. צילום: אדי גרלד|ארמון גיונגבוקגונג וכפר בוקצ'יון הנאק. צילומים: אדי גרלד|

1. ארמון גיונגבוקגונג Gyeongbokgung

הארמון המרשים והיפה ביותר בסיאול הוקם בסוף המאה ה־14 כמשכנה של שושלת ג'וסיאון (Joseon) ששלטה בקוריאה למעלה מ־500 שנה, עד 1910. בימי הזוהר שלו, שטחו של האמרון השתרע על 410 אלף מ"ר, עם לא פחות מ־330 מבנים ו־5,792 חדרים. מתחם ענק ומטופח, המטפח גם גנים, בריכות נוי, מוזיאונים ועוד. אחת האטרקציות במקום הוא טקס חילופי משמרות צבעוני, המתקיים מספר פעמים ביום. זאת ועוד, למבקרים יש אפשרות לחזור אחורה בזמן באמצעות לבישת בגדים מסורתיים הניתנים להשכרה מאחד הבוטיקים הממוקמים בסמטאות סביב הארמון.

2. לוטה מגדל העולם Lotte World Tower

קו הרקיע של סיאול התחדש באפריל 2017 בגורד השחקים הגבוה ביותר בקוריאה: Lotte World Tower - הממוקם ב־ג'סמיל־דונג (Jasmil־Dong) - אזור רווי אתרים היסטוריים ואטרקציות תיירותיות - מתנשא לגובה של 554.5 מטר המורכב מ־123 קומות. מבקרים, שאינם סובלים מפחד גבהים, מוזמנים לתפוס מעלית שמטיסה אותם לגובה 447 מטר תוך דקה, כלומר במהירות של 10 מטרים בשנייה, היישר למצפה עם רצפת הזכוכית הגבוהה בעולם. העיר הנפרשת מתחת היא חווית צפייה בלתי שכחת.

3. כפר בוקצ'יון הנאק Bukchon Hanok Village

הוא למעשה שכונה נסתרת בתוך העיר עם בתי עץ ישנים בסגנון הקוריאני המסורתי. בין הסמטאות הצרות, יש סדנאות מלאעה ובתי אומנים שבחלקם שוכנים בתי תה קטנים. אפשר לנוע במתחם רכובים על תלת־אופן בליווי מדריך מקומי שקל לזהות. הם לובשים חולצות טי כחולות.

4. רובע Jongno-gu

שילוב של שופינג של מזכרות קוריאניות מסורתיות וצפייה במקומיים משחקים את משחק השח הקוראני המסורתי ג'אנגי, אפשר לעשות/לראות בסמטאות שמסביב לשוק אינסא דונג insa dong שברובע Jongno-gu . זהו מדרחוב ארוך ותוסס שהיה בעברו הרחוק אזור המגורים של האריסטוקרטים וכיום הוא רובע אומנות שופע גלריות, דוכני מזכרות, מסעדות, בתי תה ובתי קפה אופנתיים.

5. שוק Gwangjang

את האוכל הקוראני המסורתי מומלץ לאכול בשוק Gwangjang. עשרות דוכני מזון, הריחות ואדי הבישול שאופפים את הסביבה ומגרים את החך, היא חוויה אסיאתית במיטבה. ועל הדרך, אפשר להתרשם מסגנון החיים האותנטי של תושבי העיר. לא לצמחוניים ביננו.

ארמון גיונגבוקגונג וכפר בוקצ'יון הנאק. צילומים: אדי גרלדארמון גיונגבוקגונג וכפר בוקצ'יון הנאק. צילומים: אדי גרלד
שוק Gwangjang ורובע Jongno-gu. צילומים: אדי גרלדשוק Gwangjang ורובע Jongno-gu. צילומים: אדי גרלד
  הכתב היה אורח חברת התעופה קוריאן אייר בסיאול

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מדריך יעדיםוידאו

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: