אא

חולים על שופינג? כדאי שתנסו את ונציה

ועוד איך, רק צריך לדעת: מתי? בתקופת הסיילים בינואר ויולי. איפה? באאוטלטים השווים בקרבת העיר. בקיצור, קראו איפה ומה עוד לקנות בונציה

צילום: Shutterstock| צילום: Shutterstock.com צילום: Shutterstock| צילום: Shutterstock.com

אז ככה, שופינג זה לא רק בגדים. שופינג הוא הזדמנות להביא גבינות טובות לחברים וגם יין ועוגיות טעימות במיוחד או סתם משהו קטן למזכרת. וזה בדיוק מה שאני עשיתי בביקור האחרון  שלי בוונציה. אז אם גם אתם מתכננים ביקור בעיר היפיפייה הזו, הנה 5 המלצות לשופינג מושכל:

שעות נוספות לבלוטות הרוק

בואו נסכים על דבר אחד: כשמטיילים לא עושים דיאטה בכלל ובאיטליה בפרט. אז תשאירו את רגשות האשם בארץ והרשו לעצמכם ליהנות מהריחות ומהטעמים שוונציה מציעה בדוכני ובבתי אוכל כמעט בכל סמטה. אני יודעת, אתם הרי לא צריכים אותי כדי שאמליץ על ג'לאטו, פיצה או

פסטה בעיר. אבל אל תשכחו להשאיר מקום בבטן גם ל-Giuliano Tartufi חנות מטריפה באחת הסמטאות המובילות לכיכר סן מרקו היפיפייה שופעת בתוצרת מקומית. כבר בכניסה לחנות תגלו איך בלוטות הרוק שלכם מתגייסות לעבודה בשעות נוספות. גולת הכותרת בחנות הן פטריות הכמהין. החנות עמוסה מוצרים המבוססים על הפטריות היוקרתיות החל מחמאות, ממרחים ושמנים ועד בירות כמהין. כך שגם אם אתם לא בשלנים, החנות הזו תעשה לכם חשק להרים ארוחה איטלקית. המלצה שלי, לכו על חומץ הבלסמי המשובח, ממרח טפנד עם פטריות  כמהין, פסטה איכותית ולימונצ'לו - שיהיה מה להגיש לאורחים אחרי החמין בשבת. ועוד משהו. לא משנה אם תקנו אותו בסופרמרקט או במאפיה ברחוב – אל תחזרו לארץ בלי חבילה אחת (לפחות) של Scallete - לחמנייה מתוקה בצורת מדרגות. אני קניתי שתי חבילות הביתה, שחוסלו עוד בטיסה חזרה.

גברים, סיילים ואאוטלטים

מה עוד לא נאמר על האופנה האיטלקית, ועדיין אני רוצה לומר: גברים, ונציה היא העיר שלכם. זה המקום שלכם להתחדש בחליפות, עניבות ייחודיות, סריג טוב לימי החורף ומבחר מטורף של חולצות מכופתרות.

ונשים - עור! עור! עור! ויסלחו לי הטבעוניים. אי אפשר שלא להסניף את ריח העור המשכר כשנכנסים לחנויות התיקים היפות שיש בעיר. אז בזמן שאתם משוטטים בסמטאות הציוריות, אל תפספסו את מתחמי הקניות המומלצים. המוכרים שבהם:

המרצ'ריה (Mercerie) והרחובות שבין כיכר סן מרקו עד גשר הריאלטו (Rialto Bridge); ולמי מכם שמחפש בגדים זולים יותר ומחויטים פחות מומלץ ללכת לרובע דורסודורו (Dorsoduro), ויה גריבאלדי (Via Garibaldi) וסטרדה נובה (Strada Nova).

וכמו תמיד, סיילים. מכירות סוף העונה מתקיימות מידי שנה, בשבוע הראשון של חודש ינואר ובשבוע השני של יולי. הטיפ שלי, עזבו את הרשתות המוכרות (זארה, מנגו ו-H&M) והתמקדו באופנה מקומית ומקורית. ועוד יותר כדאי, להתמקד באאוטלטים השווים שבסמוך לוונציה.

ובלי להאריך מילים, הנה 2 המלצות על שני אאוטלטים שווים במיוחד בקרבת ונציה:

נובונטה די פייבה אאוטלט - Noventa di Piave Designer Outlet: אאוטלט ענק ונעים עם מגוון מותגים יוקרתיים החל מגוצ'י, פראדה, ארמני וכל החבר'ה - ועד מותגים זולים יותר אך שווים לא פחות - דיזל, נייק ובנטון האלמותי.

פרנסיקורטה אאוטלט - Franciacorta Outlet: אם החלטתם לצאת מונציה, במרחק שעה וחצי נסיעה נמצא מרכז הקניות הסמוך לוורונה. מרכז קניות עשיר עם למעלה מ-100 חנויות מעוצבות, של מיטב מותגי האופנה האיטלקיים: בוטיצ'לי, בלדניני וארמני.

תחפושת משודרגת לפורים

קרנבל התחפושות המפורסם, המושך אליו מבקרים מכל העולם, נועד במקור כדי לחגוג את מעבר העונות מחורף לאביב, ולספק הזדמנות לתושבי העיר מהמעמדות השונים לחגוג כשווים על ידי חבישת מסכות, המסוות את מעמדם אל מול המשתתפים האחרים. כיום הפסטיבל, המתקיים במשך שבועיים בחודש פברואר, מלווה בתהלוכות מרהיבות, מסיבות ומופעי זיקוקים. כילידת חודש פברואר, מאז ומתמיד פורים היה החג שלי. לכן, בקרנבל האחרון שהתקיים בעיר, מצאתי את עצמי מסתובבת ברחובות העיר כמו ילדה בחנות ממתקים עם חיוך גדול על הפרצוף. הכי כיף לקנות מסכה ולהסתובב איתה. העיר גדושה בעשרות חנויות המציעות מגוון מסכות במחירים הנעים בין 10 יורו ועד למאות יורו. אבל לפני שאתם קונים אחת, ודאו שהיא נוחה לכם, לא חוסמת את שדה הראייה ולא גורמת לכם להזיע יותר מידי. אני עצמי לא התאפקתי ורכשתי 2 מסכות וגלימה – שיהיה לי לפורים הבא.

 

מתחת לאף של ונציה – זכוכיות באי השכן

כשמסתובבים בין הסמטאות והתעלות של ונציה, אי אפשר להתעלם מחנויות הזכוכית הצבעוניות הפזורות ברחבי העיר. הצבעוניות הזו היא זו שגרמה לי לקחת את אוטובוס המים Vaporetto (בעלות של 16 יורו לכרטיס יומי, 20 דקות נסיעה) אל האי בוראנו ולחזות בעצמי בממלכת הזכוכית הקיימת שם (אפשר לקפוץ גם לאי מוראנו לחוויה דומה - אך אין טעם לבקר בשניהם). רוב התיירים בוונציה משייטים בגונדולות ומסיירים בסמטאות העיר אבל פוסחים על ביקור באחד האיים הרבים מסביב לעיר, וחבל. האי שאני ביקרתי בו, האי מרושת כולו במפעלי זכוכית, המאפשרים ביקור צבעוני ומהנה, לצד רכישה של סחורה איכותית: תכשיטים, כלים ופסלי זכוכית - כמו גם הצצה מקרוב לעבודתם המדהימה של נפחי הזכוכית. בנוסף, באי יש מוזיאון זכוכית, שמספק חוויה נחמדה (בעיקר למשפחות עם ילדים) והיכרות עם תהליך ייצור הזכוכית, ועל הדרך שורף לכם רבע יום טיול. ואם כבר החלטתם לרכוש יצירה ססגונית ויפה - אל תשכחו להזכיר למוכר שמצפה לכם עוד טיסה חזרה הביתה ושיארוז אותה טוב טוב.

הכותבת היא סטייליסטית אישית

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מבזקיםכלליPassport Reviewונציה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: