אא

"הריאה הירוקה של אירופה" – סלובניה-כבר ביקרתם?

המדינה המשגשגת במרכז אירופה, ידועה בזכות נופיה המרהיבים, שפע הירק והמים ואתרי הספא, והיום גם בזכות מוצאה של הגברת הראשונה של ארצות הברית, מלאניה טראמפ. קבלו 4 סיבות טובות המצדיקות ביקור במדינה הסימפטית

ליובליאנה: פראג הקטנה. צילום: 123rf|אגם בוהין נוצר על ידי קרחון ליובליאנה: פראג הקטנה. צילום: 123rf|אגם בוהין נוצר על ידי קרחון
סלובניה נחשבת יעד תיירות מבוקש בקרב הישראלים והיא מציעה למבקרים בה מגוון אפשרויות חופשה המתאימות לכל. במדינה הקטנה והשלווה ערים יפיפיות וכפרים ציורים, מרחבים ירוקים, אגמים ומפלים, מסלולי טיול וספורט אתגרי, מערות נטיפים ייחודיות, אוכל ויין משובח, אתרי סקי, אתרי ספא ובריאות, עם מעיינות חמים טבעיים וגם פארקי מים לכל המשפחה, וכפי שאומרים הסלובנים: המדינה היחידה שהמילה love מופיעה בשמה – Slovenia. להלן 4 אתרים מומלצים לביקור במדינה הראשונה, שהוכרזה לא מכבר כיעד ירוק.

ליובליאנה

עיר הבירה והעיר הגדולה בסלובניה מכונה גם פראג הקטנה בשל יופייה. בעיר, שחוותה מספר רעידות אדמה הרסניות, מגוון סגנונות אדריכלות. בעקבות רעידת אדמה, שהתרחשה ב-1511, נבנתה העיר מחדש בסגנון הרנסאנס, ולאחר רעידת אדמה נוספת ב-1895 נבנתה מחדש בסגנון ניאו-קלאסי, ומספר כנסיות בעיר נבנו אף בסגנון בארוק, המאפיין את אוסטריה השכנה. כיכר פרשרן Prešeren (ע"ש המשורר הלאומי של סלובניה) עם האנדרטה וכל המבנים המקיפים אותה, הגשר המשולש, הכניסה לעיר העתיקה, הקולונאדה של פלצ'ניק (האדריכל מספר אחד של העיר, שרבים ממבניה נהנו מיצירתיותו רבת ההשראה), השוק המרכזי, ארמון הבישוף, הקתדראלה, בית העירייה, הגשרים הציוריים על הנהר, הכנסיות, הגן הבוטאני, מוסדות התרבות – התיאטרונים, אולם הפילהרמונית, האופרה, הספרייה הלאומית, הגלריה הלאומית, המוזיאון לאומנות מודרנית, בניין הפרלמנט, רחוב השגרירויות, המרכזים המסחריים, הטירה החולשת על העיר, ועוד ועוד. מה יש לומר? ליובליאנה, למרות היותה אחת הבירות הקטנות של אירופה היא עיר תיירות לעילא ולעילא, והיא ראויה מאד לביקור מקיף. בעיר גם נערכים מספר פסטיבלים של מוזיקה קלאסית וג'אז כמו "פסטיבל הקיץ של ליובליאנה" (Ljubljanski poletni festival) ו"דרוגה גודבה", פסטיבל מוזיקת עולם.

אגם בלד

במרחק 50 ק"מ מליובליאנה שוכן האגם הציורי של עיר הנופש המפורסמת Bled, טובל בנוף ירוק על רקע הרי האלפים במלוא הדרם. ומה עושים בבלד? קודם כל וראשית לכל, שטים בסירה אל האי הייחודי – זה שמופיע בכל התמונות והפרסומים של סלובניה. אל האי קטן (Blejski) שבמרכז האגם ניתן להגיע בסירות עץ מסורתיות, שנקראות פלטנה. באי מטפסים על 99 מדרגות ומגיעים אל כנסיית פעמונים מהמאה התשיעית. ניתן להאזין לקול פעמון הכנסייה ואף לצלצל בו בעצמכם. האגדה מספרת שזה יגשים את חלומותיכם. כשתחזרו לחוף תטיילו להנאתכם לאורך גדות האגם ברגל או באמצעות כרכרות עם סוסים, תוכלו לשחות במי האגם הזכים, לשכור סירות משוטים קטנות ולשוט בקצב אישי, ליהנות מהיצע קולינארי ייחודי במסעדות השונות או לבלות בקזינו.
אל האי קטן (Blejski) שבמרכז אגם בלד ניתן להגיע בסירות עץ מסורתיותאל האי קטן (Blejski) שבמרכז אגם בלד ניתן להגיע בסירות עץ מסורתיות
אל האי קטן (Blejski) שבמרכז אגם בלד ניתן להגיע בסירות עץ מסורתיות תוכלו גם לשים פעמיכם אל טירת בלד, טירה מהמאה ה-12, שיש ממנה תצפית מרהיבה של האגם, האי וכל הסביבה. טירת בלד נחשבת אחד האתרים המבוקשים ביותר באירופה לחתונות. כיום משמש המקום מוזיאון המציג פריטי לבוש, ריהוט וכלי נשק שונים המספרים את תולדות המקום. קניון וינטגר VINTGAR - סמוך לאגם בלד, בתחומי פארק טריגלב, נמצא קניון וינטגר, שאורכו 1.6 ק"מ. לאורך קירות הקניון נבנו גשרי עץ, המאפשרים הליכה מעל לנחל הגועש והשוצף, ובחלקים שונים ניתן לראות את קרקעיתו ולהבחין בדגים ועופות מים.
לאורך הקירות של קניון וינטגר נבנו גשרי עץ, המאפשרים הליכה מעל לנחל הגועש. צילום: 123rfלאורך הקירות של קניון וינטגר נבנו גשרי עץ, המאפשרים הליכה מעל לנחל הגועש. צילום: 123rf
לאורך הקירות של קניון וינטגר נבנו גשרי עץ, המאפשרים הליכה מעל לנחל הגועש. צילום: 123rf

הפארק הלאומי והר הטריגלאב

הפארק הלאומי טריגלאב, בצפון מערב המדינה, משתרע על ארבעה אחוזים משטח המדינה. שמורת טבע יפיפייה בלב הרי האלפים היוליאניים, ובתחומיה 25 יישובים וכמה מהאתרים התיירותיים הידועים בסלובניה: הר טריגלאב, אגמים, נהרות, אתרי סקי, טירות ועיירות מימי הביניים ומסלולי הליכה בינות לעצי היער המוריקים. בלב הפארק נמצא הר טריגלאב, שעל שמו נקרא הפארק. גובהו של ההר, הגבוה ביותר בסלובניה, 2,864 מטר ושלוש הפסגות שלו הן הסמל הלאומי של סלובניה. על פי אחת הסברות ההר נקרא על שמו של האל המיתולוגי-הסלאבי, שהיה בעל שלוש ישויות נפרדות, ותושבי האזור האמינו כי הוא מתגורר על פסגת ההר. בפסגת ההר ניצב מגדל אלייז'. בפארק הלאומי נמצאים גם מקורותיהם של נהר הסוצ'ה ונהר הסאווה. הסאווה זורם דרך מפל סביצה, שגובהו 78 מטרים, מימיו נאספים בבריכה קטנה, זורמים הלאה במורד הערוץ וחוצים את אגם בוהין (BOHINJ).
אגם בוהין נוצר על ידי קרחון, שהיה ממוקם בין שני רכסי הריםאגם בוהין נוצר על ידי קרחון, שהיה ממוקם בין שני רכסי הרים
אגם בוהין נוצר על ידי קרחון, שהיה ממוקם בין שני רכסי הרים אגם בוהין נוצר על ידי קרחון, שהיה ממוקם בין שני רכסי הרים גבוהים. אזור האגם מרהיב ביופיו, סביבו עיירות וכפרים מסורתיים וברקע מתנשאים הרי האלפים היוליאניים. ניתן לטפס 500 מדרגות ולהגיע לנקודת תצפית, המשקיפה על המפל ועל אגם בוהין. מעל האגם מתנשא הר ווגל (Vogel) המציע תצפית מרהיבה על רכסי ההרים המשקיפים מנגד ובהם פסגת הטריגלאב. אפשר להגיע אליו באמצעות הרכבל, בתחבורה ציבורית או ברכב. בתחומי הפארק נמצאים גם שני אתרי סקי: האחד בהר ווגל, והשני, אתר הסקי הגדול במדינה, בעיירה קרייאנסקה גורה שמצפון לפארק.  

מערות קרסטיות

מערת פוסטוינה

מערכת מערות קרסטיות הגדולה במדינה משתרעת על שטח של כ-27 ק"מ. הטיול במערה כולל נסיעה ברכבת מיניאטורית המורידה את הנוסעים לעומק האדמה, דרך נטיפים וזקיפים, צפייה באולמות הטבעיים שבמערה, וסיור מודרך של כ-90 דקות בשבילי המערה.
רכבת מורידה את הנוסעים לעומק האדמה במערות פוסטוינה. צילום: 123rfרכבת מורידה את הנוסעים לעומק האדמה במערות פוסטוינה. צילום: 123rf
רכבת מורידה את הנוסעים לעומק האדמה במערות פוסטוינה. צילום: 123rf 9 ק"מ בלבד ממערת פוסטוינה ניצבת טירת Predjama, בנויה באמצע צוק, המתנשא לגובה של 123 מטר. הטירה שולטת בסביבה כבר יותר מ -800 שנה, מופיעה בין השיאים של גינס כטירת המערה הגדולה ביותר בעולם. בחודשי הקיץ יש שאטל חינמי מהמערות לטירה וניתן לבקר בה
PredjamaCastle. צילום: 123rfPredjamaCastle. צילום: 123rf

מערת שקוציאן Skocjan

מערה תת קרקעית, מהיפות בסלובניה, כוללת מערכת של 11 אולמות תת קרקעיים, באורך כולל של 15 ק"מ, המקושרות ביניהן על ידי מעברים וגשרים טבעיים, נטיפים וזקיפים. המערה זכתה להיכלל ברשימת אתרי המורשת של אונסק"ו.
חברת AVR מבית תלמה נסיעות ותיירות, מציעה חבילות נופש אטרקטיביות לסלובניה בחופשת הקיץ. החבילות כוללות רכב בסגנון גולף ידני, טיסות ויחידת נופש. דוגמאות:

טיסות לליובליאנה, 5-12/8, 7 לילות ביחידת נופש באגם בוהין,

לינה בלבד, זוג +3 ילדים. המחיר לנוסע: 790 יורו. בתחילת החופש הגדול, 5-12/7, ישלם נוסע על אותה חבילה רק 720 יורו לנוסע.

יחידת נופש BLED APARTMENTS -

לינה בלבד, זוג +2 ילדים, 12-19/8, 850 יורו לנוסע.

Terme Snovik Apartment -

לינה בלבד, יחידת נופש לזוג +3 ילדים, 12-19/8, במחיר של 790 יורו לנוסע.
 

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מבזקיםמדריך יעדים

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: