אא

SWISS מסכמת רבעון: 1.8 מיליון נוסעים, ההפסד התפעולי הצטצמם ב-75% וההכנסות הוכפלו

הפעילה יותר מ-18,300 טיסות ברבעון הראשון, פי 4 מלפני שנה והציעה 156.6 אחוז יותר קיבולת ברבעון הראשון בהשוואה לשנה שעברה. ההפסד התפעולי הצטמצם ביותר מ-75% ל-47.4 מיליון פרנק שוויצרי וההכנסות הכוללות הוכפלו ביותר מ-712 מיליון פרנקים

swiss. צילום: 123rf swiss. צילום: 123rf
SWISS הצליחה לשפר משמעותית את התוצאות הכספיות שלה בשנה הנוכחית. התוצאות של SWISS ברבעון הראשון נהנו במיוחד מהביקושים החזקים לטיסות ומודל העלויות המשופר של החברה כתוצאה מהארגון מחדש שלה. יחד עם זאת, מחירי דלק גבוהים משמעותית היו בין הגורמים השליליים. בחברת התעופה מקבוצת לופטהנזה, מציינים כי לנוכח ההתפתחות החיובית במצב הנזילות שלה, היא מתכננת לשנות את מועד ההלוואות הבנקאיות שלה ברבעון השני של שנת 2022. בנוסף בחברה יקפידו בשנה הקרובה לשמור על הבטחת יציבות תפעולית מרבית, חיזוק מיצוב הפרימיום שלה ושימת דגש מוצק עוד יותר על קיימות. כאמור, למרות שהאומיקרון פגע קשות בתקווה להתאוששות מגזר התעופה כבר בתחילת השנה הזו,SWISS הצליחה לשפר משמעותית את התוצאות התפעוליות שלה ברבעון הראשון של 2022 לעומת רמתה בשנה הקודמת. ההפסד התפעולי ברבעון הראשון הצטמצם ביותר מ-75 אחוזים ל-CHF – 47.4 מיליון (רבעון ראשון 2021: CHF – 201.0 מיליון). הרווחים שופרו במיוחד על ידי עלייה מוחשית בביקוש, אשר יותר מהכפילה את סך ההכנסות לתקופה לקצת מתחת ל-712.0 מיליון פרנק שוויצרי (רבעון ראשון 2021: 299.6 מיליון פרנק שוויצרי). SWISS המשיכה לשים דגש להורדת העלויות שלה במסגרת תוכנית הארגון מחדש שלה. עם זאת, התוצאות הושפעו על ידי העלייה בעלויות הדלק, שהם הסעיף הגדול ביותר בעלויות של חברת תעופה. הרבעון הושפע גם בעקבות ירידה זמנית בביקושם בעקבות המלחמה בין רוסיה לאוקראינה. SWISS ייצרה תזרים מזומנים חיובי של יותר מ- CHF 200.0 מיליון ברבעון הראשון. סמנכ"ל הכספים השוויצרי מרקוס בינקרט אומר: "השיפור המשמעותי משנה לשנה שהשגנו בתוצאות הרבעון הראשון שלנו ותזרים המזומנים החיובי שלנו נותנים לנו ביטחון ועוזרים לנו לאשר את המחויבות שלנו להמשיך במגמה״.
Zurich airportZurich airport
Zurich airport צילום: 123rf תכנון מחדש של הלוואות בנקאיות SWISS הפחיתה משמעותית עוד יותר את הסכום שהיא משכה ממסגרת ההלוואות הבנקאיות שהועמדו עבורה, בסך 1.5 מיליארד CHF, המובטחת ב-85% על ידי הקונפדרציה השוויצרית בשלושת החודשים האחרונים. כפי שמסביר סמנכ"ל הכספים מרקוס בינקרט: ״אנו נמצאים כעת בעמדה לשקול חלופות מימון להחלפת מסגרת ההלוואה הבנקאית הנוכחית. וכל עוד התפתחויות גיאופוליטיות נוספות יאפשרו, ננסה לשנות את מועד החוב שלנו במהלך הרבעון השני". בהסתכלות על התוצאות הכספיות, מוסיף מנכ"ל SWISS: "המגמות הנוכחיות נותנות לנו תקווה שהמגיפה הגיעה לנקודת מפנה כעת. אנו יכולים גם לראות בבירור שצעדי הארגון מחדש שלנו משפיעים. העובדה שעכשיו נוכל להסתכל שוב בביטחון לעתיד זה בזכות העובדים שלנו״. התאוששות במספר הנוסעים SWISS הטיסה יותר מ-1.8 מיליון נוסעים ברבעון הראשון של 2022, כמעט פי שישה וחצי מאשר בתקופה המקבילה אשתקד. נפחי הנוסעים עדיין נמוכים בהרבה מהרמות שלפני המשבר של 2019. יותר מ-18,300 טיסות בוצעו בתקופה, פי 4 ממספרם שבוצע לפני שנה. SWISS הציעה 156.6 אחוז יותר קיבולת ברבעון הראשון בהשוואה לשנה במונחים של קילומטר מושבים זמין (ASK). נפח התנועה הכולל, הנמדד בק"מ נוסעים הכנסה (RPK), עלה ב-487.3% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.  

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהמבזקיםSWISS

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: