אא

חולים על כדורגל: הצצה לאצטדיונים הבולטים בעולם

הם עוצרי נשימה, מעניקים חווית צפייה מיטבית ויהפכו כל משחק בהם למרגש מאין כמוהו. הצצה לכמה מהאצטדיונים המפורסמים ברחבי הגלובוס הנחשבים למצרך חובה עבור כל אוהד כדורגל

חבילות 'הפרימיום'' למיטב אירועי הספורט יאפשרו לכם לצפות בכוכבים הכי גדולים. צילום: 123rf||איצטדיון סאן סירו שימש כהיפודרום למרוצי סוסים. צילום: 1 חבילות 'הפרימיום'' למיטב אירועי הספורט יאפשרו לכם לצפות בכוכבים הכי גדולים. צילום: 123rf||איצטדיון סאן סירו שימש כהיפודרום למרוצי סוסים. צילום: 1
כדורגל הוא כבר מזמן לא עוד ענף ספורט. כמעט לא משנה על איזו נקודה תצביעו בעולם, כשמשלבים בין כדור, דשא ו-22 שחקנים הרי שמדובר בטירוף מוחלט חוצה יבשות, דתות ומינים. רגע לפני שאתם נוסעים לחוות מקרוב את נפלאות המשחק ברחבי העולם, ''פספורט'' עושה עבורכם סדר עם האצטדיונים המפורסמים והבולטים בעולם, כאלו אשר הנוכחות בהם היא בגדר חובה עבור אוהדי הספורט באשר הם.

קאמפ נואו

מיקום: ברצלונה, ספרד תכולה: 99,354 מושבים אמרתם ברצלונה, אמרתם קאמפ נואו. כדורגל וברצלונה הם כידוע החברים הכי טובים, ועל כן פשוט אסור לוותר על ביקור באצטדיון המרהיב, בין אם במשחק רשמי ובין אם בסיור באצטדיון ובמוזיאון של המועדון הקטלאני. אצטדיון הכדורגל הגדול באירופה המשמש כמגרשה הביתי של קבוצת הכדורגל ברצלונה, או בשפת הרחוב ''בארסה'', מאז שנת 1957. למעשה, רק בשנת 2000 זכה האצטדיון לשמו העדכני ''קאמפ נואו''. בשני העשורים האחרונים הפך האצטדיון, המשתרע על פני שטח של כ-55 אלף דונם, למוקד משיכה מרכזי עבור עשרות אלפי ישראלים אשר פוקדים אותו מדי שנה במשחקי ברצלונה בליגת האלופות והליגה הספרדית. מומלץ לשלב כאמור עם הגעתכם לאצטדיון סיור במוזיאון של המועדון המעוטר, הכולל בין היתר סיור באולם הגביעים, חדר ההלבשה, חדר מולטימדיה ועד למנהרת הכניסה למגרש, ממנה תוכלו לרדת אל כר הדשא ולהרגיש כמו כוכבי כדורגל לרגע אחד.
אמרתם ברצלונה, אמרתם קאמפ נואו. צילום: 123rfאמרתם ברצלונה, אמרתם קאמפ נואו. צילום: 123rf
אמרתם ברצלונה, אמרתם קאמפ נואו. צילום: 123rf

סוקר סיטי, יוהנסבורג

מיקום: יוהנסבורג, דרום אפריקה תכולה: 94,736 מושבים בניגוד למקבילותיו מיבשת אירופה, אצטדיון ה''סוקר סיטי'' או בשמו הנוסף ''אצטדיון הבנק הלאומי הראשון'' הינו הצעיר מכולם, בייחוד במתכונתו המחודשת. הוא נחנך מחדש לקראת משחקי המונדיאל ב-2010 אותם אירחה דרום אפריקה לראשונה בהיסטוריה, לרבות משחק הגמר הבלתי נשכח בו ניצחה ספרד עם שער מכריע של אינייסטה בהארכה השנייה את הולנד. לא פחות מ-90 אלף מושבים עם גג שעוטף את האצטדיון מחכים לכם במתקן המשובח המציג בנוסף מבנה מרשים שלא היה מבייש את המועדונים המפוארים בעולם. תוסיפו לכך כר דשא איכותי ומושבים קרובים למגרש, ומיד תוכלו להיכנס לאווירה. אגב, מלבד היותו מגרשה הביתי של הנבחרת המקומית, ייזכר האצטדיון לאור טקס האשכבה שהתקיים בו בדצמבר 2013 לזכרו של הנשיא לשעבר, נלסון מנדלה.

וומבלי

מיקום: לונדון, אנגליה תכולה: 90,000 מושבים האצטדיון המקורה הגדול ביותר באירופה שנבנה ב-1923 נחשב לאחד ממקדשי הכדורגל של היבשת בכלל והממלכה הבריטית בפרט. הוא הספיק לארח את גמר המונדיאל ב-1966 בו גם זכתה הנבחרת המקומית וכן שלל אירועי ספורט חשובים, כמו גמרים של ליגת האלופות והופעות חיות. אגב האצטדיון גם ''זוכה'' בתואר נוסף כאצטדיון בעל הכי הרבה תאי שירותים (2016 במספר). לתא אחד לא תוכלו להיכנס והוא שמור ללא אחרת מאשר – מלכת אנגליה. ב-2007 ולאחר עבודות שיפוץ חסרות תקדים בהשקעה כספית אדירה הוא נפתח מחדש בתצורתו הנוכחית. האצטדיון נחשב לבכיר מבין כלל האצטדיונים בממלכה ומארח את משחקי נבחרת הכדורגל הלאומית של אנגליה וכן את משחק הגמר של גביע הליגה האנגלית (FA CUP), משחק הגמר של גביע המדינה האנגלי ומגן הקהילה. כמו כן הוא מארח גם משחקי רוגבי ופוטבול רשמיים ומהווה בית להופעות חיות של מיטב האמנים והלהקות (ביניהם פינק פלויד, מייקל ג'קסון, מדונה ואחרים). מומלץ לערוך סיור מחוץ לאצטדיון המהווה חוויה בלתי נשכחת. תוכלו לבקר מאחורי הקלעים של חדרי ההלבשה של נבחרת אנגליה. ללכת בדרכם של אגדות, דרך המנהרה של השחקנים לכיוון הדשא המטופח. לעמוד בגאון מול התא המלכותי עם הגביע ואפילו לגעת בדשא.

סטאד דה פראנס

מיקום: פריז, צרפת תכולה: 81,338 מושבים מקדש כדורגל נוסף עבור כל אוהד כדורגל מצוי בבירת צרפת הרומנטית, פריז. האצטדיון הממוקם בפרבר סן דני שמצפון לצרפת מציג קונסטרוקציה יוצאת דופן המעצימה את חווית הצופים הפוקדים אותו במשחקי הנבחרת הלאומית של צרפת בכדורגל ורוגבי. הוא נחנך לקראת המונדיאל בצרפת ב-1998 ומאז אירח מספר רב של משחקים חשובים. ה''סטאד דה פראנס'' עתיד לשמש כאצטדיון האולימפי המרכזי של אולימפיאדת 2024 שתארח פריז, ובו יתקיימו טקסי הפתיחה והסיום וכן תחרויות האתלטיקה וגמר טורניר הכדורגל.

סנטיאגו ברנבאו

מיקום: מדריד, ספרד תכולה: 81,044 מושבים אצטדיונה הביתי של קבוצת הפאר ריאל מדריד נחשב לאצטדיון מופת עבור כל חובב כדורגל באשר הוא. האצטדיון נחנך לראשונה ב-1947, וקיבל את שמו הנוכחי ב-1955 על שמו של נשיא המועדון לשעבר. האצטדיון עתיד לעבור שדרוג משמעותי בשנים הקרובות בסכום המוערך בכ-400 מיליון יורו, כאשר בין התכניות ייבנה גג לאצטדיון, יוסרו שני המגדלים האייקוניים שבצדיו לצד עבודות תחזוקה ותשתית שצפויות להעניק לצופים בו חוויה אולטימטיבית. מוזיאון ריאל מדריד מהווה חלק אינטגרלי ומהותי באצטדיון. מומלץ בנוסף להשתמש במעלית מיוחדת המובילה לנקודת תצפית ממנה ניתן לצפות בנוף פנורמלי מלא על האצטדיון בפרט ועל העיר מדריד בכלל. תוכלו גם לבקר במרפסת הנשיאותית, משכנם הקבוע של אורחי כבוד ושועי עולם, לרבות מלך ספרד, אנשי ציבור וסלבריטאים מהשורה הראשונה.

סאן סירו

מיקום: מילאנו, איטליה תכולה: 80,018 מושבים האצטדיון הממוקם במערב העיר חגג אשתקד 90 שנים להקמתו, כאשר בראשיתו הוא שימש בכלל כהיפודרום למרוצי סוסים. במרוצת השנים נערכו בו מספר רב של שיפוצים ושדרוגים, עד לתצורתו הנוכחית הכוללת 11 מגדלים עגולים שנועדו לתמוך בשלוש טבעות יציעים המקיפות את האצטדיון כולל גג מהודר. האצטדיון אשר מארח את משחקיהן של שתי הקבוצות המובילות בעיר, מילאן ואינטר, נחשב לאחד מהמפורסמים בעולם ומהווה מוקד עלייה לרגל מדי משחק של תיירים רבים מכל רחבי תבל. על מנת להשלים את החוויה מומלץ לשלב סיור במוזיאון ובו גביעים ושלל מונומנטים היסטוריים של קבוצות העיר, וכן לבקר בחנות המרצ'נדייז הרשמית ובה שלל פריטים. אשתקד זכה האצטדיון לארח את גמר ליגת האלופות בו זכתה ריאל מדריד, אחרי ניצחון בדו קרב פנדלים על היריבה העירונית, אתלטיקו.
איצטדיון סאן סירו שימש כהיפודרום למרוצי סוסים. צילום: 123rfאיצטדיון סאן סירו שימש כהיפודרום למרוצי סוסים. צילום: 123rf
איצטדיון סאן סירו שימש כהיפודרום למרוצי סוסים. צילום: 123rf מראקנה מיקום: ריו דה ז'ניירו, ברזיל תכולה: 78,838 מושבים אצטדיון כדורגל המוכר לחובבי הענף כמקדש הכדורגל הבלתי רשמי של ברזיל. שמו המקורי של האצטדיון הוא "מאריו פילהאו", שנקרא על שם אחד העיתונאים שנמנו בין התומכים הנלהבים להקמתו. השם הפופולארי יותר של האצטדיון הוא כידוע "מרקנה" שפירושו האחד - נהר מרכזי, והשני הינו זן מסוים של תוכי הנפוץ באזור ריו, אשר היה מגיע באופן מסורתי בלהקות לאזור שבו ממוקם האצטדיון, טרם בנייתו. אבן הפינה של ה''מרקאנה'' הונחה ב-1948 (לאחר שברזיל קיבלה את הזכות לארח את המונדיאל שהתקיים באותה שנה). הוא נחנך למשחק בכורה ב-16 בינואר 1950, במשחק ראווה בין כוכבי כל הזמנים של ריו וסאו פאולו והסתיים בניצחון של החבורה מריו. באותם ימים הכיל האצטדיון כ-200 אלף מושבים אולם בשל מספר טרגדיות שהתרחשו בו הוחלט להקטין משמעותית את תכולתו עד לתצורתו הנוכחית. גם אם אינכם חובבים מושבעים של המשחק, הביקור במרקאנה טומן בחובו שילוב בין תרבות וספורט, ומאפשר לכם להתחבר אל אחד מהמאפיינים המרכזיים של ארץ הסמבה ואחת ממעצמות הכדורגל הגדולות בתבל.
מרקנה בברזיל. צילום: 123rfמרקנה בברזיל. צילום: 123rf
מרקנה בברזיל. צילום: 123rf

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: פס-ספורט

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: