Makam-Teaser

סובול על תיקון חוק שירותי התעופה: "מי שיסבול בסוף הוא הצרכן"

על רקע הצעת החוק לחייב את חברות התעופה לכרטס תוך 24 שעות מרגע ההזמנה, מנכ"לית ההתאחדות מזהירה: "על כל שינוי הצרכן יצטרך להוסיף כ-150 דולר. מה הועילו חכמים בתקנתם? במקום להועיל לצרכן הם הולכים להזיק"

חני סובול. צילם חן גלילי

הצעת תיקון החוק של ח"כ אחמד טיבי לפיו חברות התעופה תצטרכנה לכרטס את הזמנת הלקוחות תוך 24 שעות מרגע הזמנת הלקוח מדאיגה מאוד את סוכני הנסיעות שנגד היוזמה של ח"כ טיבי.

לקראת הדיון שתקיים השבוע ועדת הכלכלה של הכנסת בהצעה של ח"כ טיבי מזהירה מנכ"לית התאחדות סוכני הנסיעות, חני סובול, ואמרה בסוף השבוע לפספורטניוז: "מי שיסבול בסוף היום, זה הצרכן כי על כל שינוי חברות התעופה יגבו מהלקוח 100-150 דולר". סובול ממשיכה ומציינת כי: "מה הועילו חכמים בתקנתם? במקום להועיל לצרכן הם הולכים להזיק. מי שיספור את הכסף הן חברות התעופה. אין חקיקה כזו בשום מקום בעולם".

בנייר עמדה שהתאחדות סוכני הנסיעות פרסמה עוד לפני הדיון הקודם בכנסת היא ציינה: "התיקון מחריף את חוסר הסימטריה בין עוסקים מקומיים בישראל לבין חברות תעופה זרות. הוראות חוק שירותי תעופה חלות ונאכפות ביעילות  באמצעות בתי המשפט לתביעות קטנות על חברות תעופה ישראליות. אכיפת החוק על ידי חברות תעופה זרות לוקה בחסר". עוד בנייר העמדה מציינים כי: "הצעת החוק הנוכחית קובעת כי הרשות להגנת הצרכן תהיה אמונה על אכיפת הוראות החוק. קביעה זו בעייתית בעיקר מאחר שחברות התעופה הזרות כופרות בתחולה והוראות חוק הגנת הצרכן עליהן וסבורות כי אינן כפופות לרשות להגנת הצרכן".

עוד חוששים בהתאחדות כי: "הצעת החוק תרחיב את החיובים החלים ונאכפים על חברות התעופה הישראליות מצד אחד ותביא לתת אכיפת החיובים החלים על חברות התעופה הזרות".

 

כתבות קודמות בנושא:

ועדת הכלכלה מכינה הצעה לתיקון חוק לפיצוי בביטול טיסה

"לא תינתן שום הזדמנות למי שרוצים לתקוע את חוק טיבי 2"

ח'כ טיבי: "יהיה כעת חוק טיבי 2"