אא

ארזתם כבר? לאורך המגף בשלושה מחוזות מרתקים. איטליה במיטבה

הצעות לביקור בשלושה חבלים פחות פופולאריים באיטליה, אבל לא פחות יפים ומרתקים: פוליה בדרום, אומבריה במרכז וטרנטינו – אלטו אדיג'ה בצפון

אחת מהערים הלבנות - לוקורוטונדו||כנסיית סאן פרנצ'סקו באסיזי|ברסנונה| אחת מהערים הלבנות - לוקורוטונדו||כנסיית סאן פרנצ'סקו באסיזי|ברסנונה|
איטליה נחלקת ל-20 מחוזות מנהליים-גיאוגרפיים. המוכרים והפופולאריים הם: לאציו עם רומא הבירה ובירת המדינה כולה, קמפניה עם נאפולי הבירה, טוסקנה עם פירנצה הבירה, לומברדיה עם מילאנו הבירה, ונטו עם ונציה הבירה. להלן הצעות לביקור בשלושה חבלים פחות פופולאריים, אבל לא פחות יפים ומרתקים: פוליה בדרום, אומבריה במרכז וטרנטינו – אלטו אדיג'ה בצפון איטליה.

פוליה Puglia

מחוז פוליה בדרום איטליה הוא איטליה אחרת, אותנטית, עממית. הגבעות המוריקות, נמלי הדייגים, הכפרים העתיקים, העיירות הציוריות, הסמטאות ובתי האבן, הארמונות והכנסיות המסותתות באבן חול, וכמובן, אדריכלות ומורשת היסטורית ומגוון אטרקציות תיירותיות ברחבי החבל. שלל אטרקציות ואתרים בחבל, בו ניתן גם לנפוש בהנאה, אך אין להחמיץ את הבאים. לצ'ה Lecce – העיר הגדולה והיפה בפוליה. עיר הארכיטקטורה הבארוקית ובה שלל ארמונות וכנסיות, בנויות כולן מאבן חול האופיינית לחבל. בין שלל האטרקציות בעיר: שרידי האימפריה הרומית, ובראשם התיאטרון המרהיב, המשמש להופעות גם היום. אלברובלו Alberobello – העיירה מהווה את סמלו של החבל ומרתקת אליה המוני תיירים בזכות בתי הטרולי הלבנים המעוטרים ברעפים שחורים בצורת חרוט. בחלק מהבתים עדיין מתגוררים מקומיים, אך רובם הפכו לחנויות, בתי קפה ומסעדות, ואף אכסניות אירוח אטרקטיביות. הערים הלבנות: Ostuni ו-Locorotondo – עיירות ציוריות, שהוקמו והתפתחו מכפרים עתיקים. הסמטאות המרהיבות, הצמחייה הפורחת, הבתים הצבועים בלבן בוהק, מזמינים את המבקרים לשיטוט מהנה בין המבנים הנושקים זה לזה, החנויות הצבעוניות, המסעדות ובתי הקפה, וכמובן, שלל כנסיות. ויאסטה Vieste – עיירת החוף בצפון החבל במחוז גרגאנו, שכולו שמורת טבע פראית ומרהיבה. המצוקים הגולשים אל הים, המפרצים והמערות הסלעיות, הבתים התלויים מעל החוף, בתי הקפה המשקיפים אל הים. במזג אוויר טוב מומלץ לצאת לשייט בין כל אטרקציות המצוקים והסלעים. מאטרה Matera - העיירה אומנם שוכנת מחוץ לגבול מחוז פוליה, אך אין להחמיץ אותה בשום פנים ואופן. במוקד של מאטרה שתי התיישבויות הסאסי, ישוב שנבנה על מדרון הר. בתחילה נחצבו, לפני אלפי שנים, מערות מגורים במעלה המדרון, שהלכו והתרחבו והתפשטו ובמשך השנים כיסו את כל המדרון, כולל מבני ציבור וכנסיות. בהחלט צורת התיישבות יוצאת דופן ומרתקת.

אומבריה Umbria

במרכז איטליה, ממזרח לטוסקנה האופנתית והמתויירת כל כך, שוכן מחוז אומבריה. לא פחות יפה, לא פחות מרתק, לא פחות ססגוני. חגיגה לחובבי טבע ונופים, היסטוריה ותרבות. בדרך לטוסקנה או ממנה, או כטיול בפני עצמו של כמה ימים, ראוי לצאת לסיור בדרכי הכפר ובגבעות המבוצרות של חבל אומבריה. אורבייטו Orvieto - העיר האטרוסקית (עם קדום שחי באזור לפני הרומאים) יושבת על לוע של הר געש כבוי, ובה מוקדי עניין מרתקים, וביניהם: 'ארמון העם' והקתדראלה הגותית הענקית ע"ש סנטה מריה. ספולטו Spoleto - המשמשת משכן ליריד התרבות והאומנות הבינלאומי, 'פסטיבל שני העולמות', ובה הקתדראלה של סנטה מריה אסונטה, מגדל הפעמונים והמוזאיקה המוזהבת, שלל כנסיות יפות והגשר המחבר בין שני חלקי העיר. מונטפלקו Montefalco - 'המרפסת של אומבריה', רחובות צרים מטפסים אל כיכר הרפובליקה העגולה וממנה נשקף נוף מרהיב של העמקים מסביב. אסיזי ASSISI - עירו של הקדוש פרנצ'סקו. כל מרכזה של אסיזי נושא את שמו וזכרו: מכלול הכנסיות הכולל את הבזיליקה על שמו, בזיליקת סנט רופינו, בה נטבל, ובזיליקת סנטה קלרה. גוביו Gubbio - אמפיתיאטרון רומי משמש עדיין את תושבי העיר למופעי קיץ, ובפסגתה מתנוססים כנסיית סאן פרנצ'סקו וארמון קונסולי ומגדל הצריח שלו. פרוג'ה PERUGIA - הבירה והעיר הגדולה של חבל אומבריה, ולמרות שהיא מתהדרת בשרידים היסטוריים מרשימים, בימינו היא עיר מודרנית וקוסמופוליטית לכל דבר, ואפילו אוניברסיטה ייחודית לסטודנטים זרים ממוקמת בה. הרובע העתיק של פרוג'ה מרתק, ומפעל השוקולד המפורסם באיטליה, פרוג'ינה, שוכן כאן.
כנסיית סאן פרנצ'סקו באסיזיכנסיית סאן פרנצ'סקו באסיזי
כנסיית סאן פרנצ'סקו באסיזי

טרנטינו – אלטו אדיג'ה Trentino – Alto Adige

המחוז הצפוני של איטליה, המורכב משני מחוזות, גובל באוסטריה ומכונה אף דרום הטירול. רובו של המחוז היה חלק מאוסטריה עד לפני כ-200 שנה, לפני שסופח לאיטליה, ועד היום רוב תושביו דוברים גרמנית. התרבות, האדריכלות והמאפיינים האוסטריים ניכרים, במיוחד בצפונו של החבל, למרות הניסיונות של הרשויות להקנות לו אופי איטלקי. גם היישובים בחבל נהנים משמות כפולים, השם האיטלקי והשם האוסטרי. יש הטוענים כי זו אינה איטליה של ממש, אך השילוב האיטלקי-אוסטרי מרתק, וראוי לציין כי החבל הוא אחד העשירים באיטליה. טרנטו Trento (Trient בגרמנית) – בירת מחוז טרנטינו משלבת אדריכלות מודרנית עם מרכז עתיק מימי הביניים, בו בולטת הקתדראלה וטירת בונקונסיליו. העיר היא מרכז תרבות ובה שוכנת גם אחת האוניברסיטאות החשובות באיטליה. בולצאנו Bolzano (Bozen בגרמנית) – העיר הגדולה בצפון החבל, מאופיינת באדריכלות מעורבת איטלקית – אוסטרית. בעיר שרידי התיישבות רומית קדומה ומרכזי תיור פופולאריים: הכיכר המרכזית, הקתדראלה הגותית ואנדרטה, שבנתה ע"י מוסוליני לכבוד הניצחון במלחמת העולם הראשונה. העיר מהווה מוצא לתיירות סקי ולטיולים באזור הדולומיטים. מראנו Merano (Meran בגרמנית) – עיר קייט רגועה ואלגנטית המתאפיינת באוריינטציה אוסטרית מובהקת, ידועה בזכות המעיינות החמים, שהפכו אותה לאתר מרפא ברמה גבוהה. בעיר שרידי ימי הביניים: שערי העיר ומצודה מרשימה וכן כנסיות ציוריות. מוקד הבילוי בעיר הוא הפארק המטופח המקיף את בית המרחץ וחנויות היוקרה.
ברסנונהברסנונה
ברסנונה ברסנונה Bresanone (Brixen בגרמנית) –עיר ציורית ומטופחת, המשלבת אדריכלות חדשנית עם מבנים עתיקים. רוב תושבי העיר הם דוברי גרמנית, והניקיון והצמחייה מאפיינים את הסמטאות המשומרות של הרובע העתיק. האטרקציות המרכזיות בעיר: הקתדראלה בסגנון הבארוק, ארמון הבישופים, כנסיית מיכאל ומגדל הפעמונים שלה. בחורף העיר הופכת לאתר סקי מרכזי לכל האזור. מעבר ההרים Passo del Rombo (Timmeljoch בגרמנית) – המעבר ההררי בין איטליה לאוסטריה, לכיוון אינסברוק, המתנשא עד לגובה של כ-2,600 מטר. חוויה של ממש לטפס, במכונית כמובן, בדרך ההר המתפתלת עד לפסגה והמורד כולו כבר בתוך אוסטריה. נופים מרהיבים, שלג עד בפסגות, אך זהירות מרבית נדרשת בכביש המתפתל ומתעקל הן בעלייה והן בירידה. לא להחמיץ!

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מבזקיםמדריך יעדיםכללי

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: