אא

לטייל באמהרית

אין שם ריזורטים מפנקים ותשתית תיירותית לאוהבי החיים הטובים. אז זהו, שיש. אתיופיה, שפתחה את שעריה לתיירות רק בנייניטז, מציעה כיום מלונות טובים לצד היסטוריה, מסורת ונופים. ולא רק בצפון המדינה המתוייר יותר, אלא גם בדרומה. אתיופיה - לא מה שחשבתם

||||| |||||
ההיסטוריה, הנופים, המסורת, התרבות, האנשים, הריחות והנקודה היהודית. כל אלה הופכים את אתיופיה ללוקיישן שממגנט אליו מדי שנה לא מעט תיירים ישראלים, שמספרם, אגב, הולך וגדל מאז פתחה מדינת הענק את שעריה לתיירות אי שם בניינטיז של המאה הקודמת. מרבית הישראלים שטסים לאתיופיה, מעדיפים לעשות זאת במסגרת מאורגנת, ובעיקר לצפון המדינה. "התייר הישראלי מכיר באתיופיה בעיקר את האזור הצפוני, שהוא מסלול הטיול התיירותי הקונבנציונאלי", אומרת לילי אנגל, מנהלת תחום אפריקה באשת טורס. לדבריה, "בדרום המדינה, לעומת זאת, מטיילים הרבה פחות, וחבל. עכשיו זאת הזדמנות כמעט אחרונה לפגוש שבטים רגע לפני שהקידמה מגיעה גם אליהם". הנה 5 לוקיישנים לראות ולחוות בדרום אתיופיה:

1.נופש באתיופיה? יש דבר כזה

השבר הסורי אפריקאי שעובר אצלנו בארץ הקודש, ממשיך גם לתוך אתיופיה. אלא, ששם הוא יוצר שורה של אגמים מרהיבים טובלים בירוק בין שני מדבריות. אחד הגדולים בדרום המדינה הוא אגם אוואסה, המהווה אתר נופש מושלם. ב-7 השנים האחרונות נבנו לחופיו בתי מלון חדשים ומפנקים ברמת 5 כוכבים במחירי לינה מפתיעים. בין בתי המלון המומלצים נמנה מלון kuriftu resorts. "מלון ספא קטן ואינטימי עם בריכה ואוכל מצוין. מקום מושלם להירגעות עם מבחר גדול של טיפולי ספא", אומרת אנגל. ואגב, את עניין השכשוך לא מומלץ לעשות באגם, שכן הוא מהווה בית גידול למיני בעלי חיים, בהם היפופוטמים עם המוניטין המפוקפק של אחת החיות המסוכנות באפריקה. קוטלת הכי הרבה בני אדם ביבשת אחרי היתושים. www.hailehotelsandresorts.com www.kurifturesorts.com/adama

2. לרוץ למלון

אתיופיה ידועה כבית חרושת לאצנים אלופים. אחד מהם, האלוף האולימפי, היילה גבריסלאסי, פתח בארץ מולדתו רשת של 4 בתי מלון הקרויה haile hotels and resorts. מלונות הרשת פזורים בדרום אתיופיה והם בדרגת 4 ו-5 כוכבים. המלון הצפוני ביותר, Yaya Africa Athletics village, הוא בעצם כפר נופש יוקרתי ומקום אימון לאתלטים עם כל המתקנים הדרושים לאימוני ריצה וענפי ספורט נוספים. המלון, הממוקם לא הרחק מהבירה אדיס אבבה, שוכן באזור שגובהו כ-2,500 מטר מעל פני הים - גובה אידיאלי לאימוני ריצה. גם אורחי המלון מוזמנים לשנס מותניים ולפצוח בריצת שטח או באצטדיון או לחילופין, ליהנות מטניס, כדור עף, כדורגל, רכיבה על סוסים, חדר כושר, סאונה וטיפולי ספא. וכמה כל הטוב הזה עולה? בין 75 ל-155 דולר ללילה לאדם על בסיס ארוחת בוקר וכניסה לכל מתקני המלון. www.hailehotelsandresorts.com/yaya-african-village-hotel אתיופיה. צילומים: shutterstock

3. מהר לפני שייגמר – שבטי האומו

אחד האזורים המרתקים באתיופיה מבחינה אתנוגרפית, הוא מקום מגוריהם של בני שבט האומו, המונים כיום כמה עשרות אלפים. עד לפני 6 שנים, ההגעה לאזור השבטים הייתה משימה כמעט בלתי אפשרית. בשנים האחרונות נסללו כבישי אספלט המנגישים את  העיירות המרכזיות של בני האומו, שממשיכים לשמר מנהגים עתיקים ונדרים כמו צביעת הגוף בלבן וצביעת השיער באדמה אדומה. ברי המזל המזדמנים למקום בטיימינג הנכון, יזכו לצפות בטקס חתונה או בטקס ההתבגרות המפורסם של בני השבט הצעירים המקפצים מעל שוורים. הצעיר שקופץ הכי גבוה זוכה באפשרות לבחור כלה. גם ביקור בשוק של בני השבט, המציעים למכירה עבודות טוויה, הוא חוויה לבנק החוויות.

4. המערה של הנביא מוחמד

על פי האמונה המוסלמית, הנביא מוחמד ברח לאתיופיה וקיבל בה מקלט ממלך אתיופיה. אחד המקומות המפורסמים בהם שהה הנביא, קרוי "סוף עומר": קומפלקס מרהיב, מהמרהיבים בעולם, של מערות אבן גיר ובתוכן זורם נהר. בשנת 2011 הוכרזו המערות כאתר מורשת עולמית ע"י אונסקו. אורכן 15 ק"מ, אך רק 2 קילומטרים מהם פתוחים למבקרים. ומה טמון בשני קילומטרים הללו? אולם גדול ועמודים ששימשו את בית התפילה של השייח סוף עומר, שהתחבא בהן והתפלל עם המאמינים אי שם במאה ה-12. בהמשך, ניתן לראות גם את הבריכות הפנימיות המרהיבות שיוצר הנהר.

5. במקצב הרסטאהפארי

150 קילומטרים דרומית לאדיס-אבבה, בירת אתיופיה, נמצאת שאשאמנה. עיר בירתם הנצחית של הראסטפארים, אותה ירשו במתנה מהקיסר היילה סלאסי לפני כ-60 שנה. הקהילה מונה כמה אלפי חברים בודדים, רובם מהאיים הקריביים. "רחובותיה המנומנמים כלפי חוץ של שכונת מלקא דאן,  בירת הראסטפארי העולמית, טומנים בחובם שפע של מפגשים מפתיעים ומרתקים כאחד. האווירה האינטימית והמסתורית שאופפת את השכונה המפורסמת ביותר באפריקה, אף פעם לא מאכזבת וחושפת פן אחר ומרגש של המקום בכל ביקור מחדש", מספר אופיר מיטרני, מדריך ראשי של "אשת אפריקה".

איך מגיעים?

חברת התעופה אתיופיאן איירליינס נחשבת ל"מוביל הלאומי" מישראל לאתיופיה. החברה, המפעילה 2 טיסות יומיות בקו (14 בשבוע) במטוס בואינג 737-800, שולטת ביבשת השחורה. מפעילה מנמל הבית שלה באדיס אבבה, טיסות המשך כמעט לכל יעד באפריקה. לדברי ניסים סגיס, המנהל המסחרי של טל תעופה, נציגת אתיופיאן איירליינס בישראל, "שדה התעופה באדיס אבבה קטן וניתן להחליף בו טיסות במהירות. עם זאת, נוסעים שטסים למזרח הרחוק עם זמן המתנה לקונקשן של מעל 6 שעות, מוזמנים לצאת לסיור עם מדריך מקומי ללא צורך בוויזה".

TOP5: מה עוד כדאי לדעת על אתיופיה? 

1.לא כל אחד בנוי לנהיגה עצמית באתיופיה. הכבישים לא כבישים, אין שילוט והווייז לא עובד שם. יש לקחת זאת בחשבון לפני שיוצאים לטיול עצמאי במדינת הענק. 2.האוכל האתיופי חריף. ואם חריף עושה לכם חלושס, בדקו היטב מה מוגש לכם במסעדה. וגם אם חריף הוא שמכם השני, כדאי לדעת שהחריף באתיופיה עלול להיות חריף בטירוף ויש להישמר במיוחד מהרטבים על האינג'רה המפורסמת. 3.טיגרית, אחד הניבים הרבים המדוברים באתיופיה, היא שפה שמית קשה. פה ושם היא מצלצלת כמו עברית, שגם היא שפה שמית לא פשוטה בפני עצמה. למשל, מה שלומך בטיגרית נשמע כמו מה שלומך בעברית, רק שהטיגרים מבטאים את ה-שמך עם ק' בסוף. 4.ואיך אפשר בלי קפה בארץ הקפה. אם מזמינים אתכם לטקס קפה מסורתי, קחו בחשבון שמדובר בטקס  ארוך של לפחות שעה וחצי במהלכו שותים לפחות 3 כוסות קפה חזק ואיכותי. 5.טיול בדרום אתיופיה בלי סלפי עם בני השבטים, הוא לא טיול. לפני שאתם מדגמים סלפי מנצח לאינסטוש, דעו שבני השבטים לא פראיירים. הם גובים על זה כסף ולכן כדאי להצטייד בשטרות קטנים.  

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מבזקיםמדריך יעדיםכללי

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: