אא

יאללה למלאגה

היא מוכרת פחות מברצלונה או מדריד, אך עיר החוף הפופולרית בורכה בנתונים מושלמים לחופשה עירונית או לסופ"ש של בטן-גב, ועוד יותר מזה היא בסיס מושלם לטיולים לאורך קוסטה דל סול ולהיכרות עם אנדלוסיה. מגלים את מלאגה

מלאגה. צילום: .123rf מלאגה. צילום: .123rf
חופים מרהיבים ומוזיאונים נפלאים, חיי לילה תוססים וטיולים בחיק הטבע, אוכל משובח ואתרים היסטוריים, וגם קניות, אטרקציות לכל המשפחה ושלל יעדים מרתקים לא פחות במרחק נסיעה קצרה מהעיר. מלאגה, עיר הנמל היפהפייה שבדרום ספרד, מבטיחה למבקרים את כל זה ויותר, במרחק של חמש שעות טיסה מתל אביב. אז תארזו בגד ים, כובע וקרם שיזוף ויאללה, מלאגה! טיול בעיר העתיקה נתחיל מהבסיס עצמו, כי אין כמו טיול נינוח בסמטאות העיר העתיקה, הרצופה בתי קפה, מסעדות ובוטיקים (רבים מהם במדרחוב הקניות האלגנטי Calle Lario), לצד כמה אתרים חשובים שאסור לפספס. הקתדרלה הייחודית של העיר נבנתה מעל שרידי מסגד מורי, ומכיוון שבנייתה מעולם לא הושלמה והמגדל הדרומי נבנה רק עד מחציתו, היא זכתה לכינוי "הגידמת". וישנו גם האלקזבה (Alcazaba), מבצר מורי שנבנה עוד במאה ה-11 ומוקף בגנים מטופחים עם מזרקות ופסלים – בהם גם פסלו של שלמה אבן גבירול. אל תחמיצו תצפית מרהיבה אל העיר והנמל, במיוחד לעת שקיעה, ובקרבת מקום אפשר לבקר גם באמפיתיאטרון רומי יפה מהמאה הראשונה לספירה. שמש, חול וים רצועת החופים של קוסטה דל סול משתרעת לאורך מאתיים קילומטרים, ומלאגה עצמה מתהדרת ב-14 קילומטרים של חופים יפים, כך שלשוחרי הבטן-גב לא יחסרו כאן חול זהוב ורך, ים כחול עמוק וגם שפע של הזדמנויות לספורט ימי. אם אתם מעדיפים מפרצונים מבודדים וחופים שקטים, פנו אל בּאניו דל כרמן שממזרח לעיר, אחד היפים באזור. השקיעה כאן עוצרת נשימה ממש, ומדי פעם נערכים על החוף גם מופעי מוזיקה ופלמנקו.
מלאגה: עיר נהדרת ובסיס לטיולים בדרום המדינה. צילום: 123rfמלאגה: עיר נהדרת ובסיס לטיולים בדרום המדינה. צילום: 123rf
מלאגה: עיר נהדרת ובסיס לטיולים בדרום המדינה. צילום: 123rf קצת תרבות ואמנות כיאה לעיר הולדתו של פבלו פיקאסו, מגדולי האמנים במאה הקודמת, מלאגה היא גם עיר תרבות ומוזיאונים, בראש ובראשונה מוזיאון פיקאסו כמובן, אבל אם אתם מתקשים להתחבר ליצירות של פיקאסו, או מטיילים בעיר עם ילדים, אולי תעדיפו לבקר במוזיאון המכוניות המשובח, וליהנות מאוסף נפלא של רכבי וינטג', כולל כמה מכוניות של זמרים מפורסמים. ויש גם מוזיאון אינטראקטיבי למוזיקה, פנינה קטנה ומוכרת פחות שתשעשע ילדים ומבוגרים כאחד. בפארק שלאורך הטיילת תבחינו בוודאי במבנה קובייה מוזר וצבעוני, שהפך לאחרונה לאחד מסמליה המצולמים של העיר. זו השלוחה הראשונה מחוץ לצרפת של מרכז פומפידו המפורסם, ויש כאן אוסף עשיר של אמנות מודרנית ובת זמננו, כולל יצירות של פרנסיס בייקון, פרידה קאלו, חואן מירו, רנה מגריט ומארק שאגאל, לצד תערוכות מתחלפות בנושאי צילום, אדריכלות, עיצוב ועוד. טבע והרפתקה אזור מלאגה מזמן שפע של אפשרויות לטיול בחיק הטבע, ואפילו לחוויה מסמרת שיער. 'השביל הקטן של המלך' (El Caminito del Rey) נצמד אל קירותיו של נקיק צר ( Desfiladero de los Gaitanes), כארבעים קילומטרים מצפון מערב למלגה (ניתן להגיע לכאן ברכבת או ברכב צמוד). השביל, שאורכו הכולל הוא כשמונה קילומטרים, נבנה בתחילת המאה הקודמת כדי לאפשר מעבר לפועלים שעבדו בתחנת הכוח ההידרו-אלקטרית שנבנתה במקום, ונקרא על שם המלך אלפונסו השמיני, שחצה אותו בשנת 1921 כדי לחנוך את התחנה. השביל, שחלקים ממנו נחשבים מהמפחידים בעולם, היה מושבת במשך שנים משום שלא נחשב בטוח, אך מאז שופץ  ונפתח מחדש. רוחבו כמטר אחד בלבד, והוא נמתח בגובה של מאה מטרים מעל קרקעית הנקיק, שרוחבו במקומות מסוימים אינו עולה על עשרה מטרים ועומקו כ-700 מטרים. האזור עשיר בחי ובצומח, ובין השאר תוכלו לצפות כאן בעופות דורסים כמו הנשר המקראי והעיט הזהוב, לצד שועלים, גיריות ושלל זוחלים ודו-חיים. יעד נוסף לשוחרי טבע הוא מערת הנטיפים המרשימה קואבה דה נרחה (Cueva de Nerja), מרחק של כשעה נסיעה מזרחה מהעיר. מערכת המערות המרשימה, שאורכה כחמישה קילומטרים, התגלתה ב-1959 ויש בה ציורים פרהיסטוריים ושאר עדויות לשימוש שעשה בה האדם הקדמון, וגם שבילי הליכה מוגבהים ויערות של זקיפים ונטיפים. אחד האולמות הענקיים של המערה הוסב לאודיטוריום, ומדי פעם מתקיימים בו מופעי מוזיקה. כל השפע הזה הוא רק ההתחלה, כי דרום ספרד בכלל ואנדלוסיה בפרט גדושים באינספור יעדים חשובים שאסור להחמיץ, מגיברלטר שבמערב, דרך ערים עתיקות כמו רונדה, ועד המונומנטים האדירים וההיסטוריה העשירה של סביליה, קורדובה וגרנדה. איך מגיעים? עם סאן דור, מקבוצת אל על, בטיסות ישירות למלאגה בימים ראשון ורביעי, במחירים של החל מ־ 369 דולר לכרטיס טיסה לאדם הלוך ושוב.  

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מבזקיםמדריך יעדיםכללי

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: