אא

חורף חם: סקי יוקרתי בואל טורנס

ואל טורנס (Val Thorens) נחשב לאחד מיעדי הסקי המועדפים בקרב הגולשים, והפך שם נרדף לחופשת סקי איכותית ומהנה. מה הופך את אתר הסקי הגבוה באירופה לאתר הסקי המוביל ביבשת? יצאנו לבדוק

נוחות היא שם המשחק בואל טורנס. צילום: יח"צ ואל טורנס|ואל טורנס הינו אתר הסקי הגבוה ביותר באירופה. צילום: ואל טורנס יח"צ|צפי לעלייה משמעותית בתי נוחות היא שם המשחק בואל טורנס. צילום: יח"צ ואל טורנס|ואל טורנס הינו אתר הסקי הגבוה ביותר באירופה. צילום: ואל טורנס יח"צ|צפי לעלייה משמעותית בתי
בימים אלה, בעיצומה של עונת הסקי, נהנים מאות אלפי גולשים מחופשה באתרי הסקי הרבים בצרפת, אשר נחשבת כמדינה עם האתרים המובילים, המתקדמים והאיכותיים ביותר באירופה. מבין אתרי הסקי הצרפתיים, דומה כי ואל טורנס (Val Thorens) הוא היעד המועדף והפופולארי בקרב הגולשים, ושמו של אתר זה הפך שם נרדף לחופשה איכותית ומהנה במיוחד. מדוע זוכה ואל טורנס למעמד של אתר הסקי המוביל ? מהם היתרונות ההופכים אתר זה ליעד אטרקטיבי ? למה כולם רוצים להגיע לואל טורנס  ?  התשובות לפניכם.

הגובה של האתר

ואל טורנס הינו אתר הסקי הגבוה ביותר באירופה, ומצוי בגובה של 2,300 מ' מעל פני הים. עובדה זו מבטיחה שלג רב ואיכותי, ועונת סקי ארוכה במיוחד. העונה הנוכחית נפתחה כבר ב-26 בנובמבר 2016, ותסתיים רק ב-1 במאי 2017 (הזדמנות מצוינת עבורנו לנצל את חופשות פורים ופסח). מפעילי האתר מתחייבים לשלג במשך כל העונה, ולמשנה זהירות אף מגבים את עצמם ב-453 תותחי שלג, המכסים 40% משטחו של אתר הסקי. גובהו הרב של האתר בהרי האלפים הצרפתיים, ומיקומם המיוחד של מסלולי הגלישה, הפונים לכיוונים צפון וצפון-מערב, גורמים לכך כי השלג המשובח נשמר לאורך זמן. מסלולי הסקי נמצאים רובם ככולם בגבהים שבין 2,000 מ' ל- 3,230 מ', מעל קו העצים, כך שישנם תנאי גלישה מצוינים, עם המון שלג טרי, רך ואוורירי (powder), ושפע של אוף פיסטים. ראוי לציין, כי העיירה ואל טורנס עצמה פונה לכיוון דרום, וזוכה לימי שמש רבים, כך שהמדובר הוא בשילוב מנצח.
ואל טורנס הינו אתר הסקי הגבוה ביותר באירופה. צילום: ואל טורנס יח"צואל טורנס הינו אתר הסקי הגבוה ביותר באירופה. צילום: ואל טורנס יח"צ
ואל טורנס הינו אתר הסקי הגבוה ביותר באירופה. צילום: ואל טורנס יח"צ

המסלולים ומרחבי הגלישה

האתר של ואל טורנס כולל 82 מסלולי גלישה, באורך כולל של כ-150 ק"מ, לכל מגוון הרמות, מתוכם 11 מסלולים ירוקים, 33 כחולים, 29 אדומים ו-9 שחורים. מסלולי הגלישה הינם ברובם מסלולים רחבים, ולמרות הכמות הרבה של הגולשים, אין תחושה של צפיפות או סכנה להתנגשות, אלא תחושה מהנה של גלישה נוחה במדרונות הנפלאים שבאתר. הגישה למסלולים באמצעות 31 מעליות הפועלות במקום, היא מהירה ויעילה, ללא תורים חריגים, ותורמת אף היא לחוויית הגלישה.
הגישה למסלולים באמצעות 31 מעליות הפועלות במקום, היא מהירה ויעילה. צילום: ירון אלישעהגישה למסלולים באמצעות 31 מעליות הפועלות במקום, היא מהירה ויעילה. צילום: ירון אלישע
הגישה למסלולים באמצעות 31 מעליות הפועלות במקום, היא מהירה ויעילה. צילום: ירון אלישע ואל טורנס מהווה גם חלק ממרחב "שלשת העמקים" הידוע - Trois Vallees - אשר כולל 600 ק"מ (!) של מסלולי גלישה, לכל הרמות, העוברים בנוף יפהפה של הרי האלפים הצרפתיים. זהו למעשה מרחב הגלישה הגדול ביותר בעולם, עם 8 פסגות שגובהן יותר מ-3,000 מ', ורשת מעליות מתקדמת המחברת בין המסלולים. למעשה, ישנו עמק נוסף שצורף לא מכבר למרחב הגלישה, עמק ה- Maurienne, כך שבפועל מרחב הגלישה העצום משתרע כיום על 4 עמקים המחוברים זה לזה במרחב גלישה שאורך המסלולים בו מגיע ל-630 ק"מ. באמצעות סקי-פס מורחב, ניתן לגלוש מואל טורנס לאתרים נוספים שבמרחב ולעיירות הסמוכות, ובהן העיירה מריבל (Meribel), העיירה לה-מנואיר (Les Menuires) והעיירה הידועה והיוקרתית קורשבל (Courchevel).

ski in/ski out

אחד היתרונות הגדולים והמשמעותיים ביותר של ואל טורנס הוא העובדה שמרבית מקומות הלינה מאפשרים לגלוש היישר מפתח המלון/הדירה למסלולים, וגם לחזור אליהם בתום הגלישה. נוחות היא שם המשחק בואל טורנס. אין תחליף ליציאה מהמלון/מהדירה ישירות למסלול על גבי המגלשיים, או הסנובורד, ללא צורך להיסחב עם כל הציוד עד לגונדולה המרכזית, בתחילת יום הגלישה ובסיומו, כפי המקובל באתרי סקי רבים באירופה. העיירה ואל טורנס נבנתה במיוחד כעיירת ski in/ski out, על צלע ההר, כך שהיא ממוקמת בתוך אתר הסקי, כשהמסלולים העוברים לאורכה ולרוחבה מאפשרים להתחבר מיד למרחב הגלישה. אין גם חשיבות רבה למיקומו של המלון בואל טורנס ביחס למיקום המעליות, ואין סיבה לחפש מלון קרוב למעליות. קיומו של Ski in/ski out  הוא בראש וראשונה נוחות, יעילות וחסכון בזמן לטובת הגלישה. כך גם נחסך הצורך להתאמץ ולהוציא אנרגיה לשם סחיבת הציוד בדרך אל המעליות, או בכיוון ההפוך.
האתר של ואל טורנס כולל 82 מסלולי גלישה, באורך כולל של כ-150 ק"מ, לכל מגוון הרמות. צילום: ואל טורנס יח"צהאתר של ואל טורנס כולל 82 מסלולי גלישה, באורך כולל של כ-150 ק"מ, לכל מגוון הרמות. צילום: ואל טורנס יח"צ
האתר של ואל טורנס כולל 82 מסלולי גלישה, באורך כולל של כ-150 ק"מ, לכל מגוון הרמות. צילום: ואל טורנס יח"צ

ה- FOLIE DOUCE

חלק בלתי-נפרד מחופשת סקי הוא כמובן האפר'ה סקי, הבילוי שאחרי הגלישה, ולעניין זה שמו של ואל טורנס הולך לפניו כאתר הסקי המוביל והתוסס בצרפת. מוקד המשיכה המפורסם ביותר הוא מועדון LA FOLIE DOUCE, המנקז אליו מדי יום המוני גולשים המגיעים בשעות אחה"צ, בתום יום הגלישה, למסיבה מטורפת, בגובה של 2,400 מ', בנוף פתוח ועוצר נשימה, מול הפסגות הלבנות של הרי האלפים.
מוקד המשיכה המפורסם ביותר בואל טורנס הוא מועדון LA FOLIE DOUCE. צילום: ירון אלישעמוקד המשיכה המפורסם ביותר בואל טורנס הוא מועדון LA FOLIE DOUCE. צילום: ירון אלישע
מוקד המשיכה המפורסם ביותר בואל טורנס הוא מועדון LA FOLIE DOUCE. צילום: ירון אלישע ה-DJ, הזמרת והנגנים, שנמצאים במרפסת ענקית של מבנה עץ  גדול, סוחפים ומלהיבים את מאות הגולשים, הרוקדים ברחבה החיצונית שמתחת למרפסת ועל גבי השולחנות, כאשר האמיצים מבין החוגגים אף נותרים ללא חולצות. הקצב, האנרגיה והמוסיקה מחשמלים, והבירות והאלכוהול נשפכים כמים. קרחנה של ממש. בסיום, גולשים כולם חזרה לעיירה, כשרובם שתויים, ומתקשים לגלוש ללא נפילות.
ה-DJ , הזמרת והנגנים, שנמצאים במרפסת ענקית של מבנה עץ גדול, סוחפים ומלהיבים את מאות הגולשים. צילום: ירון אלישעה-DJ , הזמרת והנגנים, שנמצאים במרפסת ענקית של מבנה עץ גדול, סוחפים ומלהיבים את מאות הגולשים. צילום: ירון אלישע
ה-DJ , הזמרת והנגנים, שנמצאים במרפסת ענקית של מבנה עץ גדול, סוחפים ומלהיבים את מאות הגולשים. צילום: ירון אלישע מסיבת אפר'ה סקי נוספת בואל טורנס מתקיימת, במקביל, גם במועדון ה-360, שנמצא לצד אחד ממסלולי הגלישה, אבל הדבר האמיתי הוא ללא ספק ה- FOLIE DOUCE.

האווירה התוססת וחיי הלילה

עיירת הסקי ואל טורנס מושכת אליה צעירים רבים ממדינות שונות באירופה, בעיקר מהולנד, מבריטניה ומבלגיה. כמובן שגם מקומם של הישראליים לא נפקד, והשפה העברית נשמעת בכל עבר. לא בכדי נחשבת ואל טורנס כעיירה הכי תוססת ושוקקת חיים מבין עיירות הסקי שבצרפת, עם אווירה בינלאומית, וסצנת בילויים מצוינת הכוללת מועדונים, ברים ומסעדות הפועלים עד השעות הקטנות של הלילה. המועדון הידוע והמפורסם מכולם הוא מועדון מאלזיה (Malaysia) הנמצא במרכז העיירה. שעריו של מועדון זה, הנמצא מתחת לקרקע, ושטחו 1,000 מ"ר, נפתחים רק בחצות, ומדי ערב מגיעים אליו קרוב ל-3,000 איש, אשר מבלים ורוקדים עד 04:00 לפנות בוקר. מועדון מאלזיה מארח אמנים, הופעות חיות, ודי ג'יי מובילים, ומוגדר כמועדון הטוב ביותר בהרי האלפים. בעליו, דרך אגב, הינם גם הבעלים של ה- FOLIE DOUCE. בניגוד למרבית אתרי הסקי של צרפת, חיי הלילה בואל טורנס מהווים חלק משמעותי בלתי-נפרד מן החופשה, ובשעות הערב מתמלאים הפאבים והדאנס-בארים שבעיירה עד אפס מקום. הבולטים בהם הם ה-Saloon, ה- Veronica Snowcafe, ה-Favela וה-Summit.

האוכל הצרפתי

בפן הגסטרונומי, אין צורך להכביר במילים על טיבו של המטבח הצרפתי המשובח. החל מהבאגטים והגבינות הצרפתיות שבארוחת הבוקר ועד לארוחות המעולות המוגשות בשעות הערב במסעדות הרבות הפזורות ברחבי העיירה. האוכל הוא ברובו על טהרת התוצרת המקומית, עם מאפים מצוינים, בשר איכותי, גבינות נהדרות, סלטים טריים, מרקים נפלאים וקינוחים מענגים. בואל טורנס ישנן מסעדות מצוינות, המציעות ארוחות גורמה, כשבראשן מסעדת Residence L'Oxcaly, בעלת שני כוכבי מישלן, המציעה יצירות קולינריות (לאלה אשר יכולים להרשות לעצמם). מסעדה טובה ומומלצת היא מסעדת Le Karmin שבמלון קשמיר היוקרתי, או מסעדת הבשרים Steak Club, בה ניתן לאכול סטייקים מעולים. מסעדות אחרות שראוי לציין הן La Grange, American john's ומסעדת La joyeuse Fondue, המציעה את מאכל הפונדו הפופולארי בהרי האלפים.

האטרקציות והפעילויות

מעבר לסקי, מציעה ואל טורנס לבאים בשעריה שפע של פעילויות ואטרקציות, וגם אלה אשר אינם גולשים יוכלו ליהנות מחופשה קסומה במקום. במרכז בעיירה פועל מרכז ספא גדול, הכולל בריכות, ג'קוזי, סאונות, סולריום ועוד, לרבות מגוון רחב של עיסויים וטיפולים, וכן מרכז ספורט בו מתקיימות פעילויות ספורטיביות כמו באולינג, סקווש, טניס שולחן וכדורעף.מדי יום שלישי פועל בואל טורנס שוק איכרים אותנטי, ובו מציעים הסוחרים המקומיים את מרכולתם בדוכנים הנפרסים לאורך הרחוב, ובהם גבינות, נקניקים, בגדים וכיו"ב. חובבי הספורט המוטורי יכולים לרכוב על אופנועי שלג, או לנהוג במכונית במסלול נהיגה בקרח. סוג אחר של פעילות חווייתית הוא ירידה במזחלות לאורך 6 ק"מ, במסלול מתפתל היורד מן ההרים ונמשך כ-45 דקות, או רכיבה על אופני הרים בשלג. אחת האטרקציות הבולטות ביותר היא מתקן אומגה היורד מפסגה בגובה של 3,230 מ' בעיירהOrelle  אל עבר רכס בואל טורנס שגובהו של 3,000 מ'. הירידה באומגה נמשכת דקה ו-45 שניות, לאורך 1,300 מ', כשמתחת פרוש נוף מרהיב ועוצר נשימה.

מגוון אפשרויות הלינה

אפשרויות הלינה בואל טורנס, שבנויה רובה ככולה מבתי עץ, הן רבות ומגוונות. מספר המיטות בעיירה הוא למעלה מ-25,000, וזהו גם מספר הגולשים המגיעים מדי שבוע לעיירה במהלך העונה. אחת מאפשרויות המגורים הנפוצות ביותר הן לינה בדירות במקום בבתי מלון, וזוהי למעשה האופציה הזולה יותר והמועדפת על הצעירים, אשר יכולים להכין בעצמם את האוכל, ובכך לחסוך בעלויות. לצד בתי הדירות הרבים בעיירה, ישנם 11 בתי מלון ברמות שונות (ארבעה בתי מלון בדרגת 5 כוכבים, ארבעה בדרגת 4 כוכבים, ושלשה בדרגת 3 כוכבים). בית המלון Koh-I-Nor  הוא מלון יוקרתי וחדיש, בדרגת 5 כוכבים, הנמצא במיקום פסטורלי, המרוחק קמעה ממרכז העיירה. מלון מצוין ומפנק, בדרגת 4 כוכבים, הוא מלון Kashmir, מלון חדש יחסית, שעונה על כל הצרכים, ומומלץ בחום. בנוסף לבתי הדירות ובתי המלון, פועלים בואל טורנס גם קלאבים, ובראשם "קלאב מד", בעל 4 קלשונים, וכן קלאב Mmv.
לובי מלון קשמיר. צילום: יח"צ ואל טורנסלובי מלון קשמיר. צילום: יח"צ ואל טורנס
לובי מלון קשמיר. צילום: יח"צ ואל טורנס סוף דבר היתרונות של אתר הסקי בואל טורנס הופכות אותו לאתר חובה עבור כל גולש סקי/סנובורד שטרם גלש בו. אלה שכבר התנסו בחוויה תמיד שמחים לחזור לחופשת סקי במקום, לגלוש במסלולים הנפלאים והמגוונים של האתר, ו"לחרוש" את מרחב הגלישה "שלשת העמקים". ההנאה והשלג באתר מובטחים. חברת סקי דיל (SkiDeal), המשווקת נתח גדול מחבילות הסקי לואל טורנס, מציעה חופשות סקי של שבוע ימים בטווח מחירים הנע בין 999 יורו לאדם בדירה מאובזרת (ל-4 אנשים) ועד ל- 1600 יורו לאדם במלון הדירות היוקרתי Kashmir  ( ל- 4 בדירה). מחירים אלה כוללים טיסה ישירה לגרנובל במטוס חכור של החברה, או בטיסת איזי ג'ט/אל-על לז'נבה, העברות לאתר, סקי פס ל-6 ימים, וארוחות בוקר וערב במסעדות שבעיירה. צוות הכולל 6 מלווים של סקי דיל נמצא בואל טורנס, והמלווים עושים כל שביכולתם על-מנת לסייע, להסביר, להמליץ, לפתור בעיות, ולדאוג לכל צרכיהם של האורחים, במשך כל החופשה, החל מרגע הנחיתה בשדה התעופה בגרנובל/ז'נבה ועד הטיסה בחזרה לישראל. מלווי SkiDeal נמצאים בקשר שוטף עם האורחים באמצעות וואטסאפ קבוצתי, או באמצעות האפליקציה של  SkiDeal בטלפון הסלולרי, יוזמים מפגשים, פעילויות ובילויים בתום יום הגלישה, ועושים כל מאמץ על-מנת שהחופשה תהא מהנה ומוצלחת.  
  * הכותב היה אורח של חברת SkiDeal בואל טורנס

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מבזקיםמדריך יעדיםכללי

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: