כל מה שקורה בתיירות ובתעופה

וינה הופכת למוקד הלואו-קוסט של אירופה

בעקבות איזי ג'ט ואירו-ווינגס, גם וויזאייר, ריינאייר, Vueling ו- LaudaMotion (החברה של ניקי לאודה, שרכש מחדש את 'ניקי'), עומדות להקים בסיסי פעילות בנמל התעופה של בירת אוסטריה

וינה. צילום: 123rf

מייקל או'לירי, מנכ"ל ריינאייר, הודיע במפגש השנתי של חברות התעופה האירופיות בבריסל, כי החברה תיכנס לפעילות משמעותית בנמל התעופה של וינה בשנה הבאה בעקבות "צעדי התפתחות משמעותיים, שמבצעת ההנהלה החדשה של הנמל".

עד עתה נמנעה ריינאייר מכניסה לפעילות בנמל וינה ושירתה את האוסטרים ואת המבקרים בווינה מנמל ברטיסלבה בסלובקיה, המרוחק 50 ק"מ בלבד מווינה, בו היא מפעילה בסיס פעילות מרכזי עם 55 טיסות שבועיות ל-16 יעדים אירופיים.

עם הכניסה לפעילות בנמל התעופה של וינה, ריינאייר תצטרף למכלול חברות הלואו-קוסט, שזיהו זה מכבר את הפוטנציאל של בסיסי פעילות בבירת אוסטריה.

איזי ג'ט מפעילה 89 טיסות שבועיות מנמל וינה, שהפך להיות בסיס הפעילות המרכזי של שלוחת החברה באירופה.

וינה מהווה גם מרכז פעילות חשוב של אירו-ווינגס, חברת הלואו-קוסט של קבוצת לופטהנזה, המפעילה ממנו 189 טיסות שבועיות למגוון יעדים.

וויזאייר פותחת בחודש הבא בסיס פעילות מרכזי בנמל וינה ועד סוף השנה תפעיל ממנו 69 טיסות שבועיות ב-17 קווים שונים, כולל הקו לתל אביב.

גם קבוצת התעופה IAG, שנכשלה ברכישת 'ניקי' האוסטרית, חברת הבת של אייר ברלין שפשטה רגל, הודיעה שהיא מתכננת להפעיל מערך טיסות מקיף מווינה באמצעות חברת הלואו-קוסט Vueling, וקרוב לוודאי, שגם חברת LaudaMotion, החברה של ניקי לאודה, שהקים את 'ניקי' וזכה לאחרונה במכרז לרכישתה, תפעיל רשת טיסות מקיפה מנמל התעופה של וינה.

אם כן, נמל התעופה של וינה, בזכות מיקומו ובזכות האטרקטיביות התיירותית של בירת אוסטריה, הופך להיות מוקד התעופה של חברות הלואו-קוסט הגדולות באירופה, ועם זאת, גם אוסטריאן איירליינס, חברת הבית של הנמל, צוברת תאוצה, מרחיבה את רשת הקווים הנרחבת שלה ופועלת בו בהיקף המשמעותי ביותר.

צילום: Guillaume Besnard