Makam-Teaser

מי יקנה את אייר אינדיה?

ממשלת הודו החליטה זה מכבר להפריט את חברת התעופה הלאומית הצוברת חובות עצומים ולמכור 76% ממניותיה. המכרז כולל גם את חברת 'אייר אינדיה אקספרס', חברת בת בבעלות מלאה של אייר אינדיה, ואת אחזקת אייר אינדיה, 50%, בחברת AISATS, המספקת שירותי קרקע

ממשלת הודו דחתה את המועד האחרון להגשת ההצעות לרכישת 76% ממניות אייר אינדיה, חברת התעופה הלאומית, מה-14 במאי לסוף החודש.

דובר ממשלת הודו לא הבהיר את פשר הדחייה, אך ציין כי הממשלה תמשיך להחזיק 24% ממניות החברה, שותפותה תהיה מוגבלת, והיא תעניק חופש פעולה מוחלט לבעלים החדשים, ועם זאת תימנע באופן מוחלט מתמיכה כספית או ערבויות פיננסיות לחברה.

ממשלת הודו מצפה להודיע ב-15 ביוני על החברה הזוכה במכרז ומיד לאחר מכן תחל עימה במשא ומתן.

מלבד אייר אינדיה, המכרז כולל גם את חברת 'אייר אינדיה אקספרס', חברת בת בבעלות מלאה של אייר אינדיה, ואת אחזקת אייר אינדיה, 50%, בחברת AISATS, המספקת שירותי קרקע במגוון נמלי תעופה בהודו.

תנאי הגישה למכרז כוללים מגבלות קשות למדי: שווי חברה של לפחות 772 מיליון דולר, רווח נקי לפחות ב-3 שנות פעילות רצופות, השתתפות בפירעון החוב של אייר אינדיה, שיידון לאחר הזכייה במכרז.

ככל הידוע, אף חברה לא הודיעה עד כה, כי הגישה הצעת רכש, וזו, ככל הנראה, הסיבה לדחיית מועד הגשת ההצעות. ראוי לציין כי שתי חברות התעופה ההודיות הפרטיות, IndiGo Airlines ו-Jet Airways, למרות שגילו עניין ברכישת חלקים כאלה ואחרים של פעילות אייר אינדיה, הודיעו שלא ישתתפו במכרז.