אא

ברוכים הבאים לקרינתיה

שלל אטרקציות לנופש פעיל לכל המשפחה בחבל ההרים והאגמים שבדרום אוסטריה. היכן לטייל? איך לבלות? מה לאכול? איפה כדאי ללון? כל התשובות בכתבה שלפניכם

 שמורת Hohe Tauern. צילום: 123rf שמורת Hohe Tauern. צילום: 123rf
  דרום אוסטריה הוא כנראה האזור הפחות מתוייר או מוכר לתייר הישראלי, אבל לא ספק לא נופל ביופיו ממחוזות אחרים במדינה, ואולי אף יפה מהם. הפרובינציה הדרומית ביותר באוסטריה היא קרינתיה, שהרים גבוהים סביב לה והנופים הנשקפים מהם מרהיבים. הפסגה הגבוהה ביותר באוסטריה נמצאת בשטחה, הגרוסגלוקנר, שגובהה מגיע ל-3797 מטרים. מנגד, עשירה הפרובינציה גם ביותר מ- 200 אגמים יפים, צלולים וידידותיים לשחייה ואף לשתייה. טמפרטורת המים שלהם כ26-28 מעלות צלזיוס, ואיכות המים כבר זיכתה את המחוז בפרסים. סביב האגמים טובלות בירוק וכחול, עיירות נופש ציוריות, שמציעות לנופשים שייט, שחייה וספורט ימי, לצד מסלולי הליכה ורכיבה לכל הרמות. מלבד אגמים יש בחבל גם 8,000 ק"מ של נהרות האידיאליים לדיג, שייט בקאנו או רפטינג. נכון להיום אין טיסות ישירות לקרינתיה. אלו צפויות להתחיל כבר בקיץ 2019. בינתיים אפשר לטוס ללובליאנה או לווינה, ומשם בטיסת המשך קצרה לנחות בעיר הבירה של קרינתיה, קלאגנפורט.
קלאגנפורט אוסטריהקלאגנפורט אוסטריה
קלאגנפורט אוסטריה. צילום: 123rf קלאגנפורט היפה מוכרת אולי לחובבי האקסטרים שבינינו כעיר שמארחת את תחרות האיירון-מן, איש הברזל האוסטרית, החביבה על האתלטים הישראליים. סביבה הרים ואגמים, ותמצאו בה בתי מלון בכל הרמות. אם בסמוך לאגם החמים ביותר במדינה, Wörther See, או בלב העיר, שבה מוזיאונים, מוסדות תרבות ועסקים, וכמובן בתי קפה ומסעדות מקומיות. מי אמר אפל שטרודל? אל תחמיצו סיור ברגל בחלקה העתיק של העיר. דרך המזרקה המפורסמת, ה- Lindwurmbrunne שצורתה דרקון יורק מים במקום אש, והקתדרלה הגדולה מהמאה ה-16. כדאי לבקר במוזיאון לאמנות מודרנית וכמובן ב - Minimundus- פארק המיניאטורות, שבו עשרות דגמים מיניאטוריים של המבנים המפורסמים ביותר בעולם. מסביב לעיר גם טירות מרשימות ששוות ביקור. צאו לשייט על אגם Wörther See, ותוכלו להתרשם ממה שכבר קיבל את הכינוי "ריביירת קרינתיה". המעבורת עושה דרך של כמה שעות, אפשר לרדת באחד הכפרים, לטייל ולחזור לספינה. מסביב לאגם אתרי נופש רבים ומעוררי קנאה, ובגדתו הדרומית כנסיות עתיקות ומרשימות. תצפית עוצרת נשימה (תרתי משמע, חכו למדרגות...) מחכה לכם בראש מגדל ה-"פירמידנקוגל" PYRAMIDENKOGEL, כמדומני מגדל העץ הגבוה באירופה. הטיפוס לא קל, אבל שווה את הנוף. את הירידה למטה כבר תוכלו לעשות במגלשה חווייתית ועצומה.
 שמורת Hohe Tauern שמורת Hohe Tauern
שמורת Hohe Tauern. צילום: 123rf

אופציות לינה:

- Hotel Atrigon בלב העיר ממש, ובמרחק הליכה מהעיר העתיקה. מלון בסיסי אבל במיקום מצוין ומספק. - Seepark Hotel על גדות האגם ולמרגלותיו פארק ירוק ומקסים. שתו בירה אוסטרית או יין מצונן מול השקיעה. כאמור, המקום המפורסם ביותר בקרינתיה הוא הר הגרוסגלוקנר Grossglockner. הפסגה הגבוהה ביותר באוסטריה הנמצאת בשטחו. הדרך המובילה אל מעלה ההר נבנתה בשנות השלושים של המאה שעברה כנתיב מסחר בין גרמניה ואיטליה. אמנם מדובר בכביש אגרה מפותל, שפתוח רק בחודשים מאי-נובמבר, אבל הנוף שווה את ההשקעה: פסגות הרים מושלגות וקרחונים, כפרים ועמקים ירוקים כמו בגלויה. בדרך תחלפו על שמורת Hohe Tauern היפה והשיא כמובן פסגת הגרוסגלוקנר, שמציצה מעבר לקרחון במלוא הדרה. המחוז, כיאה לקרינתיה, מציע למבקריו מגוון רב ביותר של פעילויות ספורט ונופש באגמים או בהרים. מסלולי הייקינג, טיולים רגליים, מסלולי רכיבה על אופניים ורכיבת סוסים

אפשרויות לינה - המחוז משופע במלונות בכל הרמות. הנה שתי הצעות:

- hotel Badmeiste מלון בבעלות משפחתית, שמתאים מאד למשפחות. בלב האלפים האוסטריים ובמרחק נגיעה מהרכבל לראש הקרחון ,Gletscherbahn Mölltaler טובל כולו בירוק, וגרט וולטר, הבעלים ומנהל המלון, נכון לענות ולמלא כל שאלה ובקשה. מלון ספורט Royal X - לשפת אגם Millstätter See, שמציע חדרי אירוח מגוונים לכל הרכב משפחתי, עם בריכות שחייה, מגרשי טניס, מתקני ספורט ופעילויות בדגש על הקהל הצעיר, לצד מגוון רחב של פעילות ספורט ימי באגם. חמש דקות נסיעה מאזור האגם אתר הסקי הפופולרי Goldeck ששווה לפקוד גם בקיץ. אחרי טיפוס ברכבל אינסופי מעל המצוק, אפשר ליהנות משלג גם בחודשי הקיץ. כן, שלג גם בקיץ, ואפילו תוכלו לגלוש במסלולים העליונים. גם כשהמעלות מטפסות, בראש ההר תנשמו אוויר פסגות קריר וצונן. במדרונות הקיץ שוב חוזר ואפשרויות הבילוי מגוונות: שייט, חתירה, שחייה ופארקי שעשועים. אחרי הטיפוס לקרחון, מה דעתכם על טבילה בבריכה מהבילה? במחוז Bad Kleinkirchheim ישנם מרכזי ספא מושקעים עם בריכות מים טרמליים. יש לכל המשפחה (דוגמת Kathrein Therme) או למבוגרים (Therme Römer Bad) המים בבריכות יכולים להגיע עד לטמפרטורה של 46 מעלות צלזיוס ולצידם מגוון טיפולים וסאונות מיוחדות. אין רגע מענג יותר מלטבול במים חמים, כוס גלו-ויין ביד, והרים מושלגים מולך. גם בקיץ מציעים מרכזי הספא מגוון סאונות וטיפולים לרגיעה וטיפוח.

אפשרויות לינה:

מלון משפחות ספורט ופנאי: Family and Sport Hotel Kärntenhof הוא עצום בגודלו ובשטחו ומציע שפע של מתקנים. ממוקם בלב עיירה קטנה ויפה שקרובה לכל האטרקציות באזור. פעילויות החורף והקיץ בקרינתיה הן מגוונות ומתאימות לכל המשפחה. גם בסתיו נערכים בחבל אירועי פולקלור ופסטיבלים קולינריים ששווה לבדוק, אם אתם מתכננים להגיע לאזור.

לוקיישן - לוקיישן - לוקיישן

קרינתיה יושבת בסמוך לגבול ולכן היא נקודת מוצא מצוינת לטיולי כוכב. בין אם "קפיצה" לצפון סלובניה, או טיול חד יומי בצפון איטליה. נכון להיום קרינתיה זולה מחופשות דומות למשל בהולנד או גרמניה, ומאפשרת טיול משפחתי עם שפע פעילויות לילדים, בכל עונות השנה, בתקציב נוח יחסית.

חמש המלצות שוות:

רפטינג: יש אינסוף מסלולים לכל הרמות. 
הנה אחד, לא קשה במיוחד, rafting in Flattach at the mountain river Möll הנוף משגע אבל קחו בחשבון את טמפרטורת המים: עשר מעלות!!! כמובן שתצוידו בחליפת גלישה מתאימה.
הייקינג: גם פה תמצאו עשרות מסלולים לכל הרמות. 
אחד יפה במיוחד : בשמורת הטבע Hohe Tauern, place Flattach Hiking in the Raggaschlucht
מגלשות אלפיניות:
יש לא מעט. חלקן חדישות יותר או פחות ויש כמה ארוכות במיוחד. נסו את Sommerrodelbahn Verditz מסלול מפותל מעל לקילומטר שעובר מתחת לגשרים ובמנהרות. בתחנה התחתונה שלו מגרש משחקים, מסעדה עם גן חיות קטן ופינת ליטוף. המגלשה ממוקמת במרכז קרינתיה.
מעיינות חמים: מרכז וולנס ללא ילדים Therme Römer Bad  במחוז region Bad Kleinkirchheim או למשפחות עם מתקנים לילדים: Kathrein Therme באותו המחוז.
קנו מראש כרטיס הנחה לתיירים שנותן כניסה מוזלת או חינמית לאתרים מרכזיים. יש כמה סוגים, הבולט בהם ה- Kärnten Card – עלותו כ-42 אירו לשבוע למבוגר ו-22 אירו לילד, בעשרות נקודות מכירה באתרי תיירות ולינה וכמובן און ליין.

חמישה דברים שאתם חייבים לטעום:

APFELSHTRUDEL שטרודל התפוחים האוסטרי המפורסם, טובל בקרם וניל או גלידה. KASNUDELN כופתאות בצק ממולאות בגבינה ירקות או בשר. הקנודלים, כדורי הבצק הללו ממכרים. ראו הוזהרתם. הם באים כמנה שנייה או תוספת לעיקרית אבל לעתים מתחסלים לפניה. Wiener schnitzel השניצל הווינאי כמיטב המסורת האוסטרית: דק עצום וטעים טעים. מבשר עגל או עוף, מוגש עם לימון ופטרוזיליה. יש מקומות שמגישים בצד גם ריבת פירות יער, אבל זה כבר עניין של טעם. שמן דלעת: כשמו כן הוא. השמן סמיך, עשיר בטעם ויש לו גוון ירקרק עמוק. מייחסים לו הרבה סגולות בריאותיות, אבל גם בלעדיהן הוא פשוט מעשיר כל סלט. שימו לכם אחד ארוז היטב במזוודה. חומץ בלסמי בטעמים. בכל מזנון סלטים או מסעדה שמכבדת את עצמה תמצאו כמה סוגים של הרוטב הזה. בלסמי צ'ילי חריף, בלסמי אגסים, תאנים, פירות יער, או בזיליקום. עצתי כל ארוחה תטעמו אחד אחר. כל רוטב נותן טוויסט ועקצוץ אחר לאוכל.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מדריך יעדים

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: