אא

ישראל תאשר לכלי טיס לא מאויש לטוס במרחבי תעופה אזרחיים כמו כל מטוס אחר

הכטב"מ, מתוצרת אלביט, הנחשב למתקדם מסוגו בעולם, קיבל רישוי תעופה אזרחי המשלים את עמידתו בתנאי התקינה הבינלאומיים. שרת התחבורה: "ישראל היא המדינה הראשונה שרשות התעופה האזרחית שלה מאפשרת לכטב"מ לפעול לטובת החקלאות, איכות הסביבה, מאבק בפשיעה, הציבור והמשק"

מירב מיכאלי, שרת התחבורה. צילום: כנסת ישראל מירב מיכאלי, שרת התחבורה. צילום: כנסת ישראל
רשות התעופה האזרחית (רת"א) במשרד התחבורה העניקה לכלי טיס בלתי מאויש (כטב"מ) 'תעודת סוג' המאפשרת לו לטוס בכל מרחב תעופה אזרחי, כמו כל מטוס אחר, ולא רק במסדרונות אוויריים המיועדים לצרכי ביטחון. הכטב"מ, הרמס סטארליינר, מתוצרת אלביט, הנחשב למתקדם מסוגו בעולם, קיבל רישוי תעופה אזרחי המשלים את עמידתו בתנאי התקינה הבינלאומיים (נאט"ו) לשילוב כלי טיס לא מאוישים במרחבי תעופה אזרחיים. על פי חוקי התעופה הבינלאומיים, רק כלי טיס בעל רישוי הולם מורשה לטוס במרחב תעופה אזרחי. עד כה, כטב"מים הורשו לטוס רק במרחבי טיסה צבאיים או במסדרונות תעופה נפרדים. ובמשרד התחבורה מציינים כי הרישוי שהעניקה רת"א לכטב"מ של אלביט משנה את המציאות הזאת. רת"א פיקחה על תהליך התכנון והייצור של הסטארליינר במשך שש שנים תהליך רישוי שכלל מבחני קרקע ומבחני טיסה נרחבים, תוך עמידה בתקנות הניווט האווירי, דרישות כושר טיסה ותקני הארגון הבינלאומי לתעופה אזרחית. שרת התחבורה והבטיחות בדרכים מרב מיכאלי: "משרד התחבורה בראשותי, שומר את ישראל בחזית הטכנולוגיה וממשיך להוביל ולפרוץ דרכים חדשותאני גאה שבמסגרת המהלך שהובלנו, ישראל היא המדינה הראשונה שרשות התעופה האזרחית שלה מאפשרת לכטב"מ לפעול לטובת החקלאות, איכות הסביבה, מאבק בפשיעה, הציבור והמשק." מנהל רשות התעופה האזרחית במשרד התחבורה יואל פלדשו:*"אנו גאים להעניק לכטב"מ הרמס סטארליינר 'רישוי סוג' המאשרת לו לטוס במרחב תעופה אזרחי כמו כל מטוס אחר. על פי הידוע לרת"א, זו הפעם הראשונה בעולם שמוענק רישוי מסוג זה לכטב"מ." "רשות התעופה האזרחית של מדינת ישראל, יחד עם הארגון הבינלאומי לתעופה אזרחית, פועלת לעדכון הרגולציה הבינלאומית לשילוב כטב"מים במרחב תעופה אזרחי. הרישוי שקיבל הרמס סטארליינר תואם את הפעילות הבינלאומית בנושא, והוא מגיע בסופו של תהליך שארך שש שנים וכלל אלפי שעות עבודה, עשרות ביקורות, ניסויי מעבדה, ניסויי קרקע וניסויי טיסה אינטנסיביים". *הוסיף פלדשו. כטב"מ סטארליינר של אלביט הוא כלי טיס עם מוטת כנפיים של 17 מטרים ומשקל של 1.6 טון, המסוגל לשהות באוויר במשך עד 36 שעות ברצף, לטוס בגובה של עד 25 אלף רגל, ולשאת מערכות צילום יום ולילה, מערכות מכ"מ ומערכות טכנולוגיות נוספות במשקל נוסף של 450 ק"ג. כטב"מ הרמס סטארליינר החדשני מבוסס על טכנולוגיות הקיימות בכטב"מ הרמס 900 מתוצרת אלביט (מכונה "כוכב" בחיל האוויר הישראלי) ומשולבות טכנולוגיות מתקדמות מתחום התעופה האזרחית, בהן: מערכת אזהרה מפני קרבה לקרקע או התנגשות; יכולת המראה ונחיתה אוטומטיות בתנאי ראות קשים וטיסה בתנאי מזג אוויר קשים לרבות עמידות לפגיעת ברק; וכן גיבויים למערכות האלקטרוניות, לסנסורים ולתקשורת. אלביט כבר זכתה בחוזים לספק את כטב"מ הרמס סטארליינר למשרד ההגנה של שוויץ ולמשרד התחבורה של קנדה, והיא מספקת את כטב"מ הרמס 900 ליותר מעשר מדינות נוספות. האישור הרשמי להטיס כטב"מ מעל אזורים מיושבים ובכל מרחב תעופה אזרחי, מאפשר לממשלות, ארגונים בינלאומיים וחברות מסחריות לשלב כטב"מ גדול עם יכולת שהייה ממושכת בביצוע משימות המבוצעות כיום על ידי מטוסים ומסוקים. *כטב"מ הסטארליינר יוכל להשתלב בפעילות הגנת גבולות ונגד טרור, במשימות אבטחת המונים, בפעילויות חיפוש והצלה ימיים, בפעילות מסחרית של פיקוח וניטור אוויריים, בפעילות להגנת הסביבה ואף בפעילות חקלאות מדויקת. מנכ"ל חטיבת כלי טיס באלביט, יורם שמואלי: "אנחנו גאים מאוד על פריצת הדרך הזו המחזקת את המובילות שלנו בשוק הכטב"מ הבינלאומי. היכולת לשלב מערכת כטב"מ במרחב תעופה אזרחי תאפשר כעת לממשלות וארגונים בינלאומיים ומסחריים למנף את היכולות הייחודיות של הכטב"מ מתוחכם במאמצים לשפר את הביטחון ואת ההגנה על הסביבה".  

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהמבזקים

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: