אא

חברות תעופה אמריקאיות

יותר ממאה שנים של תעופה חלפו מאז הצליחו האחים רייט להטיס את טיסתם הראשונה בדיונות של העיירה קיטי הוק, צפון קרוליינה, ארה"ב, בשנת 1903.

מהמטוסים הקלים של אז, דרך מטוסי הסילון ועד לווייתני הג'מבו האימתניים, ה-747, האיירבוס והמטוסים החדישים של היום, המשרתים חברות תעופה אמריקאיות רבות כמו דלתא אירליינס, אמריקן אירליינס, חברת וירג'ין של היזם והמיליארדר ריצ'ארד ברנסון ועוד, נעשתה מאז כברת דרך ארוכה.

עתיד התעופה המודרנית לאן?

מהר יותר, גבוה יותר, רחוק יותר - אלו לא רק הסלוגנים של האולימפיאדה.
המאה האחרונה והמהפכה הטכנולוגית הביאו לענף התעופה שלל המצאות ופתרונות, שמביאים את התחום אל קצה גבול היכולת. חברות תעופה אמריקאיות, באמצעות מטוסי הענק שלהן, חולשות על השמיים ומשנעות מיליוני נוסעים בשנה כמעט לכל פינה על פני הגלובוס. המטוסים עוצמתיים וגדולים יותר ומאפשרים לתייר הממוצע ליהנות מהגעה ליעדים חדשים.

יחד עם זאת, חברות תעופה אמריקאיות ניצבות בתחתית הדירוג בקרב הציבור האמריקאי, והן ניצבות לא רחוק מחברות הכבלים, האינטרנט והסלולר ברמת איכות השירות שהצרכן מעניק להן,
ובאמריקה הגדולה, בה הצרכן האמריקאי קובע הכל, זה אומר הרבה כאב ראש לאותן חברות ענק ומקום רב לשיפורים באיכות המוצר, שהן אחראיות עליו.

זהו מאבק קבוע בין ניסיון לחסוך על חשבון הצרכן לבין ניסיון לפנק אותו, והוא לא פוסח גם על ענף התעופה, בו כל קילוגרם מיותר על המטוס מתורגם מיד לליטר דלק נוסף שצריך להוציא.

בשורה התחתונה: חברות תעופה אמריקאיות רבות לא ישרדו אם לא ישדרגו את חוויית הטיסה שלהן עבור הצרכן.

מתי תצא הטיסה המסחרית הראשונה לירח?

פני התעופה האמריקאית אל העתיד. מלבד תעשיית המטוסים הצבאיים, בה שולטים האמריקאים ללא עוררין, ומטוסי הג'מבו הענקיים, שמהווים את החלק הבלעדי כמעט בעולם התעופה האזרחית, מתפתחת בשנים האחרונות נישה שיכולה להתפתח רק במדינה כמו אמריקה ומיועדת למאיון העליון - טיסות לחלל.

כבר היום יש כמה חברות מתחרות, מי תהיה הראשונה שתטיס טיסה מסחרית לחלל, והשאלה היא רק מתי זה יקרה, מתי הצרכן הממוצע יוכל לצאת גם הוא מהאטמוספירה.

מן הסתם, זהו שלב בלתי נמנע בהתפתחות הטכנולוגית העצומה, שחווה האדם מאז אותה טיסה ראשונה של האחים רייט, וסביר להניח שגם השלב הזה בתחום התעופה יתבצע על ידי אחת מאותן חברות תעופה אמריקאיות עתירות המשאבים, עבורן השמיים הם ממש לא הגבול…
אנחנו בינתיים נסתפק בסרט טוב ומקום סביר לרגליים בין המושבים…

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: