פספורט Wine

יקבי הנגב מתאחדים

לראשונה: 15 יקבי הנגב מתאחדים למועדון יין אזורי בחסות קרן מיראז' וארגון השומר החדש. חזון אירופאי רומנטי או פוטנציאל עסקי אמיתי?

2020 נסגרת והשמפניה נפתחת

2020 הקנתה לנו סיבות רבות וטובות לקראת חגיגות סיומה. הדרך הטובה ביותר לחגוג שנה תוססת שכזו, היא יין מבעבע איכותי. פרוסקו, קאווה ושמפניה - המלצות חמות לחגיגות סוף השנה.

יין ומים דרך הרגליים

״נשיר לכם ניגון ישן, ניגון ישן על מעיין, מעיין שובב״ (יחיאל מוהר). למי מבנינו ששכח איך נראה יום קסום ו״שובב״ ברחבי ארץ ישראל, הנה לכם תזכורת: טיפים לטיול היומי המושלם - יקבים ומעיינות!

מלך הבוז׳ולה

ללא מסיבות וללא אירועים גדולים, היום, דקה לאחר חצות, נפתח בקבוקים! כמדי שנה, גם ב-2020, ייחגג ברחבי העולם סיום הבציר האחרון עם פתיחת בקבוקי יינות הביכורים, הם יינות הבוז'ולה.

רגל על רגל וכוס יין ביד

הרבה רעות אך גם נפלאות. הקורונה חשפה בפנינו עולם שלם שנמצא בין ארבעה קירות. הטרנד החדש שמותיר אותנו ללא תירוצים וקצת מסוחררים: ׳טעימות יין עד הבית׳ ועוד תחליפים.

חזון הצרפתי המצוי, יקב GERARD BERTRAND

בימים אלו שאת פסטיבלי היין הצרפתיים בנובמבר ככל הנראה נפספס ועל תחליף ראוי בארץ עד אז אף אחד לא יתאפס, ״אומנות החיים״ של GERARD BERTRAND היא נקודת אור בחשכה ואת טעמיה ניתן לטעום בארץ ואולי כך להשלים את החוויה.

מהפכת היין ברשת ישרוטל - מה הלאה? יין בשקית?!

בעשור האחרון תחום היין הפך שכיח יותר ויותר, מה שגרם לתעשיות היין ורשתות המלונאות להנגיש אותו לקהל רחב יותר, להתחדש ולאתגר את הקהל בטעמים, צורות הגשה וטרנדים חדשים. האם קרב היום בו נשתה במלונות יין בשקית?

גינון מתנשא או טעימת יין איכותית?

יצא לכם להסתכל על מישהו מסחרר יין באלגנטיות ומניע את השלוק בחלל הפה ולחשוב: ״איזה מתנשא…״? מזגו לעצמכם כוס יין ובעוד מספר דקות תבינו מה פשר גינוני ״המבינים״.

יומן יין - הרפתקאה ישראלית

חזון אחרית הימים - ישראל כמעצמת תיירות יין בינלאומית. זהו החזון של רוני, גיא, איתמר ודיויד, היוצרים של אחד הפרויקטים המרגשים ביותר: יומן היין הישראלי 

הוירוס שתקף את חבל שמפיין

מי רב, על מה ולמה? תקופת הקורונה השפיעה על היחסים הבין אישיים של כולנו ובפרט על קשרי המגדלים והסוחרים בחבל שמפיין. האם וכיצד השפיעה על ׳משקה השמחה׳ שלנו?

המאסטרים של עולם היין

מי נחשב יותר ״מאסטר ביין״ או ״מאסטר סומלייה״, מה ההבדל ביניהם ומה עליהם לעבור על מנת לזכות בתואר הנחשק?

תורת צבע היין על רגל אחת

טווח צבעי היין האדום רחב מאוד. אנו נוטים להעריך יותר יין שצבעו סגול או בורדו כהה ועמוק על פני גוונים שונים ובהירים של הצבע האדום. אז איך היין מקבל את צבעו ומה המשמעות עבורנו כשותים?

״ברוך הטוב והמטיב על יין נוסף״ - ברכה לשיכורים?

על אף חילוניותי ההדוקה, אני מכבדת את הדעות השונות ומנסה להרחיב אופקיי בכל הזדמנות. מעולם לא חשבתי לרדת לפרטי ההלכות אך להפתעתי מצאתי את עצמי קוראת בעיון רב לפרטי פרטים הלכה שלפיה יש לברך ״ברוך הטוב והמטיב על יין נוסף״, פשוטו כמשמעו - יין נוסף נבדל מהיין הראשון שכן עליו מברכים כידוע גם לחילונים שבנינו: ״ברוך אתה ה׳ בורא פרי הגפן״

מה עושים ברי האירועים כשאין אירועים?

זה לא כל כך נעים לראות גן סגור, בטח אם הוא גן אירועים ובטח ובטח אם אתה בעל בר / קייטרינג וכיוצא בזה. אז מה עושים היום ברי האירועים, מי הצליח להתגמש ולהתחדש? ותכל'ס - מה אנחנו מקבלים?

״יין ישמח לבב אנוש״ - שתי המלצות חמות לטיולי יין בארץ

ארץ ישראל יפה, פורחת ובעיקר מלאה באזורי יין מרהיבים ביופיים שיותירו אתכם רוויים, שמחים ומעט מסוחררים עם סיום תקופת החגים והסגר שמשאיר אותנו כרגע בבתים. הנה לכם שתי המלצות לטיולים באזורים שונים שיותירו אתכם ללא תירוצים

חם מהחבית: מבחן טעימות היין של פספורטניוז ו-dizzy wine

בהחלט לא פשוט להכריע בעניין של טעם שהרי "טעים" הוא בסופו של דבר עניין סובייקטיבי. גם ידוע שחווית היין מבוססת רבות גם על הרגע בו נלגם: מה ועם מי שתינו? מבחן הטעימות של פספורטניוז בשיתוף בלוג היין dizzy יוצא לדרך

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: