אא

אהבה דרך משקפיים ורודים: 5 יינות נהדרים לשתות עם מישהו שאוהבים

למה יום האהבה מחובר אוטומטית לרוזה? אין לנו באמת הסבר. מלבד הצבע הוורדרד שיש בו מן חיבור לרומנטיקה נשית, רוזה הוא יין נהדר לשתייה בכל יום חם ולאו דווקא ביום האהבה

יקב אמפורה. צילום: זוהר כהן יקב אמפורה. צילום: זוהר כהן

יינות רוזה התפתחו רבות בשנים האחרונות, ולא מעט יקבים מייצרים רוזה מעולה. לרוב יינות הרוזה יהיו קלילים, פירותיים ורעננים וכאלו שיתאימו גם לפיקניק בפארק עם כמה נישנושים וגם כליווי לאוכל מתובל או ארוחת ערב קלילה.

לא נחפור לכם על הדרך להכנת רוזה כי זה כבר לכתבה אחרת, באנו להתרגש, להתאהב ולשתות יין בשקיעה. הנה 5 יינות רוזה נהדרים לפתוח עם מישהו.י שאוהבים:

יקב מראה מקום: רוזה לב

יקב מראה מקום בביצרון הוא מקום קסום של אישה אחת קסומה לא פחות - נעמי אדר הופמן. מייצרת רק רוזה, כל פעם מזן אחר שמתחשק לה לשחק איתו. הרוזה האחרון שלה מורכב מענבי מלבק שגדלים בחצר האחורית שלה במושב. זהו רוזה עשיר ומיוחד, ריחות פרחוניים שמחים משולבים באשכוליות, בפה טעמים טרופיים הדריים. רוזה של אוכל טוב ששותים קר. אחד הרוזה הטובים שתשתו. 

מחיר: 120 שקלים.
מה לאכול ליד? דגים נאים, גבינות שמנות ופסטה. 

יקב מראה מקום. צילום: נעמי הדר הופמןיקב מראה מקום. צילום: נעמי הדר הופמן

יקב ננה: רוזה

עוד יקב נשי נהדר המייצר יינות מדבריים מופלאים. הרוזה המוקפד הזה עשוי מענבי הגראנש הגדלים בכרמי היקב שבמצפה רמון, מיושן כחצי שנה בחביות עץ אלון צרפתיות ומספק לגימה יבשה נפלאה כמו המדבר עצמו. גוף בינוני, חומציות בינונית וארומות וטעמים פרחוניים-פירותיים.

מחיר: 99 שקלים.
מה לאכול ליד? מעולה לאוכל מתובל ודגים נאים.

יקב פלדשטיין: רוזה גראנש

יקב נהדר וייחודי שיודע להוציא יינות נהדרים, אחד מהם זה הרוזה-גרנאש מכרם פקיעין בגליל העליון המערבי, הנטוע על אדמות סלעיות ובזלת מעל סלעי גיר. זה רוזה אלגנטי, עם ניחוחות של פירות אדומים וירקרקות עשבונית עדינה, טעמי פרי נקיים, במרקם חד, קריספי וכיפי. 

מחיר: 99 שקלים.
מה לאכול ליד? עוף צלוי, מנות עם חמאה, פסטה.

יקב אמפורה: טרואר כרמל

יקב אמפורה, הרומנטי בפני עצמו במיקום שלו, מציע סדרת יינות רוזה מיוחדת ממש הקרואה ׳טרואר׳, שמקורה באזורי גידול שונים - גליל, גולן ומורדות הכרמל. בסדרת היינות הזו שואפים היינים של אמפורה לבטא את בכל יין את האזוריות שבה גדלו הענבים. רוזה ׳מורדות הכרמל׳ מייצג את אזור הגידול בו נמצא היקב עצמו - במורדות הכרמל ליד כרם מהר״ל. עשוי מענבי קריניאן שנבצרו מכרם בן 45, הרוזה של אמפורה הוא מאד ים-תיכוני, ריחות נקיים של פירות יער ותותים עם תיבול עדין, טעמים קלילים וחדים של פירות אדומים ואשכולית אדומה.

מחיר: 90 שקלים.
מה לאכול ליד? מנות דגים, אנטיפסטי, ברוסקטות.

יקב תל שיפון: רוזה

כרם תל שיפון נטוע בגובה של 915 מ' מעל פני הים, במשולש שבין הר שיפון, להרים אביטל ובנטל. הטמפרטורה הקרירה בשילוב האדמה הוולקנית העשירה במינרלים, מעניקה לגפנים את התנאים האידיאליים ביותר שיכלו לבקש ומספקת יינות נהדרים.
הרוזה של תל שיפון עשוי מבלנד נהדר של קברנה סוביניון, סירה וקברנה פרנק שנבצרו בנפרד מכרמים שונים, היין יושן קצרה בחבית ובסיום היישון אוחדו שלושת הזנים.
מה קיבלתם? יין מרתק, ארומות של אפרסקים בשלים ורמזים לוורדים, בפה תקבלו לגימה מאוזנת להפליא, חמיצות עדינה ועושר אלגנטי.

מחיר: 95 שקלים.
מה אוכלים ליד? פירות טריים, קינוחים ודגים נאים.

יקב יתיר: הר עמשא

יקב יתיר הוא יקב ישראלי בדרום הרי יהודה בלב יער יתיר, אשר נוסד כמיזם משותף של כורמי הסביבה ויקבי כרמל. הרוזה של סידרת עמשא הוא רוזה יבש העשוי מבלנד של גרנאש ומורבדר. היין התיישן כ-6 חודשים. עם צבע עז ורוד-אדום, מביא הרוזה של יתיר ריחות של אפרסק, תותים ופרחים. בפה שפע של פירותיות אבל יבשה ומינרלית.

מחיר: 100 שקלים.
מה אוכלים ליד? זה יין לשתיה גם בלי אוכל, לצהרי יום בלי להתחשבן יותר מידי. אבל אם בא לכם, אז גבינות ופירות יהיו נהדרים ליד.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: פספורט קולינרי

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: