יומן יין - הרפתקאה ישראלית
חזון אחרית הימים - ישראל כמעצמת תיירות יין בינלאומית. זהו החזון של רוני, גיא, איתמר ודיויד, היוצרים של אחד הפרויקטים המרגשים ביותר: יומן היין הישראלי
גיא הרן, האיש הוורבאלי והחזון. מייסד ומנכ"ל חברת תיירות היין הבינלאומית Vinspiration ובעשור האחרון מייצג את תחום היין הישראלי בכל העולם ומנסה להפוך את היין בארץ ל״מוצר צריכה בסיסי״. בעברו היה סמנכ״ל ׳איש הענבים׳, מבעלי המיה בר הירושלמי, ניהל סניפים של בר-טנדר וזמן אמיתי והדריך בהם למעלה מ-6 שנים. רוני ססלוב, מים שקטים חודרים עמוק. ייננית, כורמת, כתבת ומבקרת יין, שופטת בתחרויות ומרצה בארץ ובעולם. בעברה הקימה את היקב המשפחתי ססלוב, למדה בפקולטה לחקלאות של האונ' העברית וכן ייננות באוניברסיטת ברוק בקנדה. דיויד סילברמן, המבוגר האחראי, האמנם? ה-צלם של ענף היין הישראלי. אחראי למיתוג של עשרות יקבים. ניתן לספור על כף יד אחת את היקבים שהוא לא ביקר בהם ואת הכרמים שהוא לא צעד בהם. הצלם שעלה לארץ בגיל 21 עבד כ-20 שנים בעיתונות בשטחי הרשות הפלסטינית עבור סוכנויות בינלאומיות - רוייטרס וגטי אימג’ס וב-2004 נחשף לתחום היין ומאז מחובר עמוקות לזהות תעשיית היין הישראלית. איתמר גור, 3 מקררי יין במשרד! הבעלים של סטודיו גור, אחראי למיתוג של עשרות מיקבי ישראל, מורה לעיצוב גרפי ועיצב ספרים רבים.
״למה ספר בעידן של רשתות חברתיות?״
שאלה מתבקשת שגרפה חיוכים רבים מצדו השני של הzoom. בתשוקה רבה וגוון קול ששווה לציין השיבה רוני: ״חווית הביקור ביקב היא חווייה מאוד רומנטית וחושית של מציאות כמעט פנטסטית ולכן אנחנו רוצים לייצר חוויה שמהשלב הראשון שלה היא כזאת. פיזית ואישית״. אל דאגה, צופי אתר האיטרנט והרשתות החברתיות שקוראים כעת את הכתבה, החוויה לא תהיה מנותקת כלל. בכל עמוד יהיה qr מקושר לאפליקציה הכוללת את כל הפרטים על היקב, קישור לווייז, להזמנת מקום ועוד.אז איך יראה ספר המספר על כ-220 יקבים ישראלים? כדאי שנתחיל לקרוא לילד בשמו - יומן. זוכרים שפעם פעם, בעידן שבו הgps לא היה כל כך אמין, היתה מפה באוטו למקרה חירום? אז אם עוד לא הוצאתם אותה מתא הכפפות, הגיע הזמן לפנות מקום לדבר הבא - יומן היין שלכם. היומן הקסום הזה מלא במפות חדשות הכוללות מיפוי של אותם היקבים ונקודות תיירות כפריות וקסומות ״על הדרך״ - מגבנות, חנויות בוטיקיות, מקומות אירוח ועוד, קטעים קצרים המתארים את החוויה ביקב גם בעברית וגם באנגלית וכל יתר המידע מתומצת באייקונים - טבעוני, כשר, שעות פתיחה, ניתן להביא כלבים? יש איפה לישון? ועוד רבים. ״המטרה היתה להכניס כמה שיותר מידע שהוא לא תלוי שפה״ סיפר גיא. אז מה אין בספר? אין פרסומות, ״אף יקב לא שילם על מנת להיכלל בספר״ ולכן הצוות החל בheadstart לטובת גיוס הסכום הראשוני להדפסת 10,000 עותקים שיופצו בארץ ובעולם.
הדסטארט, צילום: דיויד סילברמן