התכנית החדשה להמשך הפעילות הסדירה בשדה דב

מכון פישר הציג בכנסת את התכנית להצלת שדה דב שעיקרה המשך פעילות שדה דב בשטח מצומצם. התכנית שומרת על הפעילות האזרחית בלבד, תוך צמצום שטחו ב-160 דונם

מכון פישר למחקר אוויר וחלל הציג בכנסת את פרטי התכנית ולראשונה ב"פספורטניוז" שמטרתה להמשיך את הפעילות התעופתית בשדה תוך צמצום ניכר של שטחו. התכנית הוצגה השבוע בפני ועדת המשנה של ועדת הכלכלה לענייני תעופה.

התכנית נועדת למנוע את צמצום התעופה הפנים ארצית ואת הפסד התשתית התעופתית שתתרחש עם סגירתו של השדה. דה דב מהווה כיום את השדה הראשי בישראל לפעילות התעופה המסחרית הפנים-ארצית והקלה.

המכון גורס, כי ניתן להגיע לפשרה של המדינה עם בעלי הקרקע כדי להפעיל את השדה תוך צמצום שטחו הקיים. התוכנית שומרת על הפעילות האזרחית בלבד, תוך צמצום שטחו ב-160 דונם. מסלול ההמראה ומגדל הפיקוח יישארו במקומם. על פי התכנית, השדה יכלול מסלולי הסעה חדשים, 8 עמדות חנייה למובילים האוויריים, 110 עמדות לתעופה הכללית ולבתי הספר לטיסה, 3 עמדות לחיל האוויר, 4 עמדות למסוקים, מכון בדק וטרמינל ובו שטחי מסחר חדשים. צמוד למסלול ייבנה מסלול הסעה ראשי מפוצל שיאפשר תנועה מהירה אל המסלול לקראת ההמראה וממנו לחניות לאחר הנחיתה, תוך חיסכון בזמן ובדלק לחברות התעופה.

ממכון פישר נמסר: "חשוב להדגיש, שהתוכנית מתחברת וניתן להתאמה לנוף העירוני הקיים וכן לתוכניות הפיתוח העתידיות של עיריית תל אביב. ניתן יהיה לחבר את רחוב איינשטיין במנהרה תת-קרקעיות, שתעבור מתחת לטרמינל ולשדה, עם הטיילת, שמהווה חלק מ"שביל ישראל". בהמשך, ניתן יהיה לחבר את השדה בזרוע יבשתית לתוך הים, שבקצה ייבנה מרכז תצפית ימי ואטרקציה תיירותית".

תוכנית להצלת שדה דב

תוכנית להצלת שדה דב