אא

ועדת השרים אישרה תכנית להפחתת הנטל הרגולטורי בענף המלונאות

המהלך של ועדת השרים לענייני רגולציה צפוי לחסוך מאות מיליון שקלים בשנה בהקמת בתי מלון חדשים, 130 מיליון שקלים בשנה בתפעול בתי מלון קיימים ותוביל לדברי משרד התיירות להפחתת מחירי הנופש בישראל והוספה מידית של כ-500 חדרי מלון

צילום: עמוס בן גרשום|צילום: עמוס בן גרשום צילום: עמוס בן גרשום|צילום: עמוס בן גרשום
ועדת השרים לענייני רגולציה, בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו אישרה היום (ב'), תכנית ממשלתית להפחתת הרגולציה בתחום המלונאות. את התכנית גיבשו שר התיירות יריב לוין, והצוות להפחתת הרגולציה, בראשות מנכ״ל משרד ראש הממשלה, אלי גרונר. מטרת התכנית היא להוריד את נטל הרגולציה העודפת המוטלת על ענף המלונאות ולהוזיל את עלויות הלינה בבתי המלון בישראל. מדובר על מהלך ראשון מסוגו בהיקפו, כאשר הפחתת הרגולציה נעשית על כל ענף המלונאות בעת ובעונה אחת, זאת, כחלק מתכנית שמוביל משרד התיירות יחד עם משרד ראש הממשלה להגברת התחרות ולהוזלת הנופש בישראל. בפתח הישיבה אמר ראש הממשלה, בנימין נתניהו: "אני שמח לפתוח את הישיבה הזאת של ועדת השרים להסרת עודף הרגולציה במדינה. אני מתכבד, בנוכחות חבריי השרים ושר התיירות שבא הנה עם תכנית מאוד ברורה, להפחית את נטל הרגולציה. אנחנו אומרים כבר הרבה זמן שהנטל העיקרי על כלכלת ישראל זה עודף תקנות, עודף חקיקה, עודף רגולציה, שמונע לפתח עסקים וגם מעלה את המחיר של השירותים הניתנים לאזרח. כל פעם שאתה עושה עוד רגולציה ואתה אומר אני צריך עוד תקן, עוד מפעיל בריכה, עוד פקח - בסוף מגלגלים את העלות הזאת לאזרח, לצרכן. לכן, אם אנחנו רוצים להוריד את יוקר המחיה ואם אנחנו רוצים לאפשר צמיחה ותחרות, אנחנו מוכרחים להקטין את נטל הרגולציה. אני אומר את הפזמון הזה הרבה זמן, ושמחתי שקיבלתי חיזוק לאחרונה ממישהו שעומד בראש כלכלה קצת יותר גדולה משלנו, הנשיא הנבחר טראמפ, שאמר שהיעד הראשון שלו, מעבר להפחתת שיעורי מסים, זה הפחתת הרגולציה. הוא הגדיר את זה כאיום ממשי על כלכלת ארצות הברית. זה איום ממשי על כלכלת ישראל. אנחנו באים כאן להסיר את האיום הזה ואני מודה לכם".
צילום: עמוס בן גרשוםצילום: עמוס בן גרשום
התכנית תוביל להוזלת מחירי הנופש בישראל והגברת התחרות בענף. צילום: עמוס בן גרשום   שר התיירות יריב לוין אמר: ״אנו ממשיכים היום בתכנית להוזלת הנופש בישראל אותה אנו מובילים מאז נכנסתי לתפקידי, ומעבירים מהלך מקיף וכולל להורדת הרגולציה בענף המלונאות בישראל, ענף אשר סובל מרגולציה חסרת-תקדים שאין לה אח ורע בעולם, ‪.
ההחלטה תוזיל באופן משמעותי את עלות הקמת המלונות, תוזיל באופן משמעותי את עלות תפעול המלונות, ובסופו של דבר תביא גם להורדת מחירי הנופש בישראל - דבר שחשוב גם לנו הישראלים, וחשוב כמובן על מנת שאנחנו נוכל להתחרות ולהביא לכאן הרבה יותר תיירים״. עיקרי ההחלטה: תיקונים באופי ובמתכונת המיגון בבתי מלון מבלי לפגוע בביטחון האורחים; תבוטל הדרישה להוספת בריכות פעוטות במלונות שאינם מיועדים לילדים; השהיית ההנחיות החדשות בנוגע לשדרוג מעליות מבוקרות; זמינות בטווח זמן של עד 15 דקות מקריאה, למפעיל בריכה;  ייבחנו הקלות בכל הנוגע לבדיקות השפכים של בתי המלון; יוארך לתקופה של 10 שנים תוקף רישיון העסק של בתי המלון;  חדרי כושר בבתי מלון המשרתים את אורחי המלון לא יזדקקו לרישוי; במלונות בהם הבריכה משרתת בעיקר את אורחי המלון, תבוטל הדרישה למלתחות ומקלחות, ותצומצם הדרישה לשירותים;  הקלת תנאים למלונות אשר יעמדו בדרישות של בקרה עצמית; הבחנה  בין סוגים שונים של עסקים ברישוי בתי מלון; הצוות הבין-משרדי שהוקם לצורך בחינת שינויים מבניים בארנונה יגבש את המלצותיו גם בנושא חיובי הארנונה של בתי המלון בישראל; עובדים זרים למלונות: בחינת היתכנות הבאת עובדים זרים מהפיליפינים ומירדן, יופחת ההיטל על העסקת עובדים זרים במלונות;  יופעל פיילוט באוכלוסיית המיעוטים במטרה להגיע לקליטת 500 עובדים במקצועות המשק והניקיון כל שנה. במסגרת התכנית יינתן מענק התמדה בסך של עד 5,000 ש"ח לעובדים שיתמידו מעל חצי שנה בעבודה במלונות בתחום זה; יוקצו כספים להרחבת יכולת ההסעה למלונות ים המלח, מענקי התמדה והכשרות מקצועיות;  יתוקצבו ויתוגברו הכשרות מקצועיות בתחום המלונאות והקונדיטוריה. נשיא התאחדות המלונות בישראל, אלי גונן, מכתב ברכה לשר התיירות, יריב לוין בעקבות אישור התכנית הממשלתית ואמר: "שנים לא מעטות אנו מתריעים על עודף הרגולציה, שמוטלת עלינו ללא כל סיבה, ושגורמת להוצאות מיותרות. הפחתת הרגולציה תביא לחיסכון בהוצאות בענף. הדבר יאפשר לנו להיות גמישים לעניין המחיר ולהציע מחירים יותר נמוכים מאלה, שקיימים היום". גונן הוסיף: "הפחתת הרגולציה ושימוש נכון, מקצועי ומושכל בתקציב השיווק, הכל כך משמעותי שהשגת לשנים הקרובות, יכול להחזיר את מגמת הגידול בתיירות הנכנסת בכל הסגמנטים הרלוונטיים ולהביא אותנו להיקף התיירות הראוי למדינת ישראל".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מלונאותכללי

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: