אא

לא רק צנטריפוגות: אירן מתחדשת במטוסי סילון חדשים

אחרי 23 שנים, חברת התעופה האירנית, אירן אייר, מתחדשת במטוס חדש ראשון. המטוס, שנחת בסוף השבוע בטהרן, הוא מדגםA-321 והראשון מבין 200 מטוסים חדשים שהחברה הזמינה. מנכ"ל החברה: "הפסקנו לטוס ליעדים שונים, כיוון שלא היו לנו מטוסים מתאימים"

המטוס החדש של אירן אייר. צילום: יח"צ איירבוס|מנכ"ל אירן אייר: "אם התשתית שלנו תהיה ערוכה המטוס החדש של אירן אייר. צילום: יח"צ איירבוס|מנכ"ל אירן אייר: "אם התשתית שלנו תהיה ערוכה
היסטוריה באירן. בסוף השבוע האחרון שידרה הטלוויזיה האירנית את טקס קבלת מטוס ה-A321 החדש הראשון, שהגיע ממפעל איירבוס בטולוז לנמל התעופה של טהרן. זה המטוס הראשון מדגם זה והמטוס החדש הראשון, שמקבלת אירן אייר, חברת התעופה הלאומית, מאז 1994, והראשון מתוך הזמנה של 200 מטוסים חדשים, שיסופקו לחברה במהלך 11 השנים הקרובות. אירן אייר חתמה על הסכמי אספקה עם יצרניות המטוסים הגדולות בעולם: איירבוס – 100 מטוסים, בואינג – 80 מטוסים, ATR – 20 מטוסים לטיסות אזוריות. יחד עם זאת, כמובן, אירן גם שוקדת על הכשרת נמל התעופה של טהרן לקליטת המטוסים החדשים, כשעד עתה המטוס החדיש ביותר של אייר אירן הוא ג'מבו 747 ישן, שהיה מבצע בזמנו טיסות יומיות בין טהרן לניו יורק. אייר אירן מתכוננת לפתח רשת נתיבים חדשה ומגוונת, כשנכון להיום טורקיש איירליינס ופליי-דובאי, שבסיסי הבית שלהן קרובים יחסית, נהנות משוק התעופה הבינלאומי המתחיל להתפתח באירן.
מנכ"ל אירן אייר: "אם התשתית שלנו תהיה ערוכה, נראה שגם 200 מטוסים ב-11 השנים הקרובות לא יספיקו". צילום: יח"צ איירבוסמנכ"ל אירן אייר: "אם התשתית שלנו תהיה ערוכה, נראה שגם 200 מטוסים ב-11 השנים הקרובות לא יספיקו". צילום: יח"צ איירבוס
ה-A321 הראשון של אירן אייר. מנכ"ל החברה: "אם התשתית שלנו תהיה ערוכה, נראה שגם 200 מטוסים ב-11 השנים הקרובות לא יספיקו". צילום: יח"צ איירבוס לרגל תחילת אספקת המטוסים החדשים, פרחאד פרווארש, מנכ"ל אייר אירן, התייחס ליתרונות החברה: "בזכות המיקום המרכזי שלנו אנחנו יכולים להציע טיסות קצרות ויותר וזולות יותר לאירופה מאשר חברות המפרץ. אנחנו נהיה חייבים להתמודד עם חברות המפרץ, כי רוב הנוסעים שהן מטיסות הם מאירן. הביקוש לטיסות שלנו יגיע הן מהשוק המקומי והן מהשוק הבינלאומי. 3 מיליון אירנים חיים מעבר לים והם מגיעים תדירות לביקורים במולדת, וכמובן, גם אנשי עסקים ותיירים רבים צפויים להגיע אלינו. אם התשתית שלנו תהיה ערוכה, נראה שגם 200 מטוסים ב-11 השנים הקרובות לא יספיקו". נכון להיום אירן אייר מפעילה טיסות ל-27 יעדי פנים ול-20 יעדים בינלאומיים, ומנכ"ל החברה מודה: "הפסקנו לטוס ליעדים שונים כיוון שלא היו לנו מטוסים מתאימים, וכמובן, נחזור אליהם, למשל, אל סיאול, בייג'ינג וטוקיו, ואף נרחיב משמעותית את רשת הקווים שלנו. העובדה, שבריטיש איירווייס מפעילה 6 טיסות שבועיות בקו לטהרן, מעידה על הדרישה העצומה". עד היום רק 6 חברות דגל אירופיות חידשו קווים לטהרן: אייר פראנס, אליטליה, אוסטריאן, בריטיש איירווייס, ק.ל.מ ולופטהנזה, וגם 'גרמניה איירליינס' פתחה לאחרונה קו מברלין.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: חדשות עולמיות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: