אא

פתאל: היטל על הזמנה ב- GDS באמצעות ה-BSP חייב הסכמת סוכן

בהמשך להודעת קבוצת IAG על היטל של 8 ליש"ט החל מה-1 בנובמבר על הזמנות במערכת ה-GDS, טוען יוסי פתאל, יו"ר הוועדה לתעופה של ארגון הסוכנים הבינ'ל UFTAA, כי גביית ההיטל החדש אינו לגיטימי באמצעות מערכת ה-BSP

צילום: 123rf צילום: 123rf
במכתב לסוכני הנסיעות, חברי לשכת מארגני תיירות נכנסת ומורשי יאט"א, בתגובה להודעת קבוצת IAG על היטל של 8 ליש"ט עבור כל הזמנה במערכת ה-GDS החל ב-1 בנובמבר, כותב יוסי פתאל, מנכ"ל הלשכה ויו״ר הוועדה לענייני יאט״א ותעופה בארגון הסוכנים הבינלאומי UFTAA, כי לא ניתן לגבות את ההיטל במערכות ההפצה באמצעות מערכת ה-BSP, שנועדה להעברת כספים עבור הנפקת כרטיסי טיסה בלבד.   למכתבו מצרף פתאל גילוי דעת, שהוכן ע״י ארגון UFTAA, הסוקר את הנושא הכללי של חיובי חברות תעופה באמצעות מערכת ה-BSP, ואינו מתייחס לאפשרות שחברות תעופה יגבו דמי הזמנה או כל היטל אדמיניסטרטיבי במערכות ההפצה באמצעות מערכת ה-BSP.
לא רק אוטובוס עם מדריך. יוסי פתאללא רק אוטובוס עם מדריך. יוסי פתאל
פתאל מציין עוד, כי בעקבות בעקבות פנייתו למחלקה המשפטית של יאט״א בעניין גביית ההיטל המיוחד של לופטהנזה, שהוטל על סוכני הנסיעות לפני כשנתיים, מסרה יאט"א כי חיובים שונים, שאינם בתכולת מערכת ה-BSP, ייתכנו לאחר התייעצות והסכמה עם סוכן הנסיעות. דהיינו, סוכן הנסיעות צריך להסכים לחיובים מיוחדים, שאינם מוגדרים במסגרת מערכת ה-BSP, שאם לא כן, לחברת התעופה אין הרשאה לגבות אותם דרך ה-BSP. יתר על כן, מציין פתאל כי מערכת ה-BSP בישראל פועלת מתוקף היתר מיוחד של הממונה על ההגבלים העסקיים וכל שימוש/חיוב במערכת שלא עפ״י תנאי ההיתר, חייב באישור הממונה. אגב, כפי שהתפרסם כבר בפספורטניוז, בדיוק היום (שלישי), מתחיל הליך הגישור בין סוכני הנסיעות וחברת איבריה הנמנת על קבוצת IAG.      

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: סוכני נסיעותמבזקים

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: