אושר 5.9 מיליארד שקל מתקציב רשות שדות התעופה

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב telegram
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
שיתוף ב linkedin
שר התחבורה בצלאל סמוטריץ', אישר את תקציב הפיתוח. התכנית כוללת 280 פרויקטים לתשתיות בטיחות ביטחון ושירות. סמוטריץ': "אנחנו נערכים לכך שנמל התעופה בן גוריון יהיה ערוך לקלוט 40 מיליון נוסעים בשנה"

תקציב הפיתוח שאושר מתקציבה הפנימי של רשות שדות התעופה יעמוד כאמור על 5.9 מיליארד שקל מתקציבה הפנימי של רשות שדות התעופה בהרחבת התשתיות של נמל התעופה בן גוריון.

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ’: “אנחנו נערכים לכך שנמל התעופה בן גוריון יהיה ערוך לקלוט 40 מיליון נוסעים בשנה. ב”ה, רפורמת ה”שמיים הפתוחים” מוצלחת והביאה עימה תחרות, הורדת מחירים וגדילה משמעותית בטיסות ועל כן אנחנו חייבים לייצר תשתיות מתקדמות שיכילו את הנוסעים שיעברו בשערי נתב”ג. הצעד הבא המתחייב הוא האצת בניית הטרמינל בבן גוריון ופיתוח מידי של תשתיות קרקעיות והתאמתן.

השר אף ציין: “אנו נמצאים בשלבים מתקדמים לקראת החלטה סופית על מיקום השדה המשלים לנתב”ג ונביא זאת לממשלה בהקדם על מנת לזרז את ההקמה של שדה תעופה בין לאומי נוסף במדינת ישראל.

רשות שדות התעופה בעיצומם של הליכי תכנון בניית הטרמינל בנתב”ג במגמה להאיץ את סיום התכנון ולצאת למכרז לביצוע.

הפרויקטים הכלולים בתקציב הפיתוח:

הגדלת המבנה היבשתי של טרמינל 3, זרוע חמישית ותשתיות תומכות – 2.2 מיליארד שקל.
מערכות בידוק טכנולוגיות – 0.6 מיליארד שקל.
השלמת טרמינל 1 לגידול בתנועת הנוסעים – 0.18 מיליארד שקל.
החלפת מערכות בטיחות מכ”מ וניווט – 0.26 מיליארד שקל.
רחבות חניה למטוסים בנתב”ג – 0.4 מיליארד שקל.
מרכז אנרגיה – 0.15 מיליארד שקל.
חניונים בנתב”ג – 0.12 מיליארד שקל.
מפעלי מזון – 0.1 מיליארד שקל.
תכנית ERP – (מחשוב) 0.15 מיליארד שקל.
קליטת הפעילות הפ”א משדה דב לחיפה – 0.13 מיליארד שקל.
ופרויקטים  נוספים בהיקף כולל של כ- 1.6 מיליארד שקל בתחומי הביטחון, הבטיחות, השרות והתפעול והגדלת הקיבולת בכלל מתקני הרשות לגידול בתנועת הנוסעים.

הרחבת טרמינל 3 בנתב”ג תעשה ב-58,000 מ”ר נוספים במבנה של ארבע קומות, הוספת מערכת HBS  חדשה, הוספת מערכת מיון חדשה נפרדת, הוספת 86 דלפקי צ’ק-אין  נוספים, הרחבת ה”דיוטי פרי” הקיים, הוספת 4 מסועים לכבודת נוסעים נכנסים, הרחבת אולם בקורת גבולות ומתחם הבידוק לכבודת היד ובניית הזרוע החמישית בנתב”ג, הרחבת מערך החניונים, תכנון מחלף חב”ד, ותכנון הקמת יב”ר (יחידת בקרת מטוסים מרכזית).

הרחבת המבנה הקרקעי של  טרמינל 3 כמו גם בניית הזרוע הן חלק מתכנית התמ”א המקורית של  נתב”ג.

 

עקבו אחרי פספורטניוז בפייסבוק, בטוויטר, בלינקדאין וגם, באפליקציה

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
שיתוף ב linkedin

השאירו תגובה לפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

רוצים לדעת כל מה שחם בעולם התיירות והתעופה?

הצטרפו לשירות הניוזלטר שלנו לקבלת עדכונים 24/7

  • flying sport 2020

כתבות פופולריות

החדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה