אליטליה: המכרז נסגר – מי יזכה לקחת חלק בחברה המחודשת?

שר התעשייה האיטלקי הבטיח לכבד הפעם את לוח הזמנים. "קיבלנו הצעות רבות ונבחן אותן לעומק בימים הקרובים", סיפר והצהיר: "נשיק את אליטליה מחדש"

אליטליה. צילום 123rf

כידוע, אליטליה מצויה בהליך של פשיטת רגל וניהול מיוחד כבר תקופה ארוכה, ומעת לעת דחתה את מועד סגירת המכרז לקבלת הצעות לרכישת החברה או חלקים ממנה.
לואיג'י דימאיו שר התעשייה של איטליה, אמר היום, ה-31 באוקטובר, מועד סגירת המכרז, כי הפעם זה סופי ולא תהיינה ארכות נוספות.
דימאיו הדגיש: "אנחנו לא מודאגים. קיבלנו הצעות רבות, ובימים הקרובים אנחנו נפתח את המעטפות ונבחן אותן לעומק".
כפי שכבר פורסם בפספורטניוז, הממשלה הלאומית החדשה של איטליה החליטה להשאיר את אליטליה בידיים איטלקיות, כשהיא תחזיק במניות הבכורה של החברה, שתמשיך להיות חברת התעופה הלאומית. בהתאם למדיניות הצהיר השר האיטלקי : "אני לא רוצה להציל את אליטליה, אלא להשיק אותה מחדש, ונבנה תכנית מתאימה".

בהשראת הממשלה, ידוע כי אחת ההצעות המרכזיות, שאליטליה קיבלה לאחרונה, היא זו של חברת הרכבות, Ferrovie dello Stato, שכבר הביעה נכונות לשיתוף פעולה עם חברת התעופה, וגם בנק ההלוואות הממשלתי, שיסייע ברכישות חדשות. דימאיו ציין כי שילוב באחזקת המניות של אליטליה ע"י הממשלה וחברת הרכבות יהפוך שוב את חברת התעופה לחברת הדגל הלאומית.
בין החברות, שהגישו הצעה, הייתה קבוצת לופטהנזה, שהתעניינה ברכישת אליטליה כבר בשלב הראשון,
השבוע לקראת מועד סגירת המכרז הדגישה כי היא תהיה בתמונה רק אם ממשלת איטליה לא תחזיק במניות החברה.
בתקשורת הבריטית מציינים כי גם איזי ג'ט הגישה לאחרונה הצעה מעודכנת לקחת חלק במתכונת המחודשת של אליטליה, וזאת בהתאם למדיניותה של ממשלת איטליה ולאינטרסים של הרחבת פעילות החברה בשוק האיטלקי.
אין ביטחון בשלב זה שאיזושהי עסקה תצא לפועל, ואיזי ג'ט תהיה מוכנה לספק הצעה משופרת במועד המתאים", אמר נציג החברה וציין כי ההצעה, שהוגשה לאליטליה, חסויה.

 

נושאים שמוזכרים בידיעה