אא

ארבע עונות של קסם בפראג

מלון פור סיזנס בפראג חגג השנה עשרים שנות פעילות, וזו ללא ספק אחת הבחירות הנוצצות בעיר, במיקום מושלם עם נוף מרהיב אל גשר קארל ואל המצודה. יצאנו לבחון מקרוב

מלון פור סיזנס פראג. צילום: יח"צ מלון פור סיזנס פראג. צילום: יח"צ

נדמה שהספרה ארבע עוברת כחוט השני במלון פור סיזנס בפראג, ולא רק בזכות 'ארבע העונות' של הרשת שחגגה השנה שישים שנות פעילות והפכה שם נרדף למלונות פאר. מתחם המלון משתרע על ארבעה מבנים ייחודיים בעיצובם, במלון פועלים (בעונה) ארבעה ברים ומסעדות, ובדף המידע שקיבלנו צוין שיש ארבעה מגרשי גולף במרחק של שעה נסיעה מהמלון. בעצם, תשכחו לרגע מחשיבותה הסמלית של הספרה ארבע, שמזוהה עם יציבות, אמינות ותחושת ביטחון; בסוף עוד נחזור לזה, אבל כרגע, בואו נדבר על הדבר החשוב באמת.

לוקיישן, לוקיישן, לוקיישן

מלון פור סיזנס בפראג שוכן במיקום ללא מתחרים, ממש לגדת נהר הוולטאבה, במרחק צעדים ספורים מגשר קארל, מהרובע היהודי ומרחוב הקניות היוקרתי פאריז'סקה, עם נוף ציורי במיוחד אל מצודת פראג ואל שאר האתרים המזוהים כל כך עם 'העיר הזהובה'. כפי שתיאר זאת מנהל המלון, מר מרטין דל, המנהל הצ'כי הראשון של המלון מאז היוסדו, "נדרשו לפור סיזנס שנים כדי למצוא את המיקום המושלם, ובסוף מצאנו אותו. אנחנו יושבים ממש בלבה של העיר."

חדר עם נוף למצודת פראג בפור סיזנסחדר עם נוף למצודת פראג בפור סיזנס
חדר עם נוף. צילום: יח"צ המיקום אכן נבחר בקפידה, והמלון נוצר מתוך צירוף של כמה מבנים היסטוריים שחברו למבנה חדש, ויוצרים שילוב מרתק בין סגנונות אדריכליים ובין תקופות היסטוריות. העתיק ביותר הוא המבנה הבארוקי מהמאה השש-עשרה, המעוצב בגוונים עזים של אדום, שם שוכנים היום בין השאר הסוויטה המלכותית וכמה אולמות כנסים. המבנה הניאו-רנסאנסי והניאו-קלאסי נבנו במאה התשע-עשרה, הראשון כבית דירות ואילו השני שימש במקור מפעל. החדרים בשניהם מעוצבים להפליא אבל מאופקים יותר מהגרנדיוזיות של החלל הבארוקי, ועשויים בגוונים של כחול וזהב בהתאמה. צילום: אינגה מיכאלי צילום: אינגה מיכאלי הלובי והמסעדות שוכנים במבנה החדש, שנבנה לפני עשרים שנה ומקשר בין כולם באמצעות מסדרונות ומעברים קרקעיים. העיצוב כאן מודרני יותר, והחללים הציבוריים עשירים ביצירות של אמנות עכשווית ובזכוכית הצ'כית המפורסמת. "למעשה, זה אחד היתרונות החשובים שלנו," ציין דל, "כי אנחנו מציעים לאורחינו לא מוצר אחד אלא ארבעה, בהתאם לסגנון ולאופי המועדפים עליהם."

חוויות לכל החיים

פרט ל-157 החדרים המעוצבים (כולל 19 סוויטות מהגדולות בפראג) ולנוף המרהיב שנשקף מרובם, נהנים אורחי המלון גם ממסעדת Cotto Crudo המצוינת, המתמחה בגרסאות עדכניות לתפריט איטלקי וים תיכוני קלאסי, תוך שימוש בתוצרת הטרייה ביותר. משקאות, ארוחות קלות או תה של אחר הצהריים מוגשים גם בלאונג' שנקרא The Gallery, ובעונת הקיץ נפתחות במתחם המלון עוד שתי מסעדות פופ-אפ – Miru היפנית בטראסה הפתוחה שבקומה החמישית, וה-Piazzetta ברחבה שבקומת הקרקע.

מנה במסעדת Cotto Crudo, מלון פור סיזנס פראג.מנה במסעדת Cotto Crudo, מלון פור סיזנס פראג.
מסעדת Cotto Crudo. צילום: אינגה מיכאלי על שתיהן מעיד דל שמדובר בחוויות מיוחדות ממש: "יש רק ארבעה שולחנות במסעדת הפיוז'ן היפנית שלנו, ותארי לעצמך איזו חוויה זו לשבת שם מעל הנהר, כמעט במרחק נגיעה מגשר קארל. זה יוצא מן הכלל. גם ה-Piazzetta היא חוויה שונה אך מיוחדת, עם גישה ישירה אל הטראסה מהרחוב, שם אפשר ליהנות מגלידה, מכוס יין או ממשאית האוכל שלנו." שוב, שמתם לב למוטיב החוזר של הספרה ארבע? לצערי, ביקרנו במלון כבר מחוץ לעונת הקיץ, אבל פראג והמלון מושלמים בכל עונה בשנה, ומספקים לאורחים חוויות בלתי נשכחות גם בחורף, כששוקי חג המולד נפתחים והעיר כולה נצבעת בלבן. צוות המלון מקים עץ אשוח ענק, וכשיושבים בלובי ולוגמים יין מחומם על רקע נגינת פסנתרן, אווירת הכריסטמס מורגשת היטב באוויר.
הספא בפור סיזנסהספא בפור סיזנס
הספא של המלון. צילום: אינגה מיכאלי שתי חוויות נוספות שחובה להזמין מראש ואסור לפספס הן ביקור בספא ושיט בנהר בסירה הפרטית של המלון. הספא המרשים שוכן בבניין הניאו קלאסי, ויש בו חמישה חדרי טיפולים, בריכה קטנה עם ג'קוזי, וגם סאונה וחדר אדים. בשל הגבלות הקורונה, כל הטוב הזה יעמוד אך ורק לרשותכם לפרק זמן קצוב מראש, והאווירה הפרטית והאינטימית ללא ספק תורמת לחוויה. אבל שיא השיאים מבחינתנו היה השיט – אין דרך מושלמת מזו לגלות את יופייה של פראג, תוך כדי הפלגה עם קפטן עשיר בידע על העיר, על הנהר ועל המוזיקה הקלאסית שנכתבה בהשראתם. החוויה כוללת סלסילת פיקניק עם בקבוק שמפניה ונשנושים, והיא מושלמת לאירוע מיוחד, להצעת נישואים או לבילוי עם המשפחה או כמה חברים. גם אם אתם לא לנים במלון, תוכלו להתקשר לקבלה ולהזמין את השיט (העלות: 280 אירו).
הסירה הפרטית של מלון פור סיזנסהסירה הפרטית של מלון פור סיזנס
קפטן הסירה הפרטית של המלון. חוויה שאסור להחמיץ. צילום: שילה ברון

על קורונה, שירותיות וחדשנות

כפי שאפשר לנחש, גם רשת פור סיזנס ספגה מכה בעקבות משבר הקורונה. אבל נראה שמעז יצא מתוק, כפי שהסביר מנהל המלון: "כולנו חווינו שנה קשה, כי לא ידענו למה לצפות. אנחנו מאמינים שהגרוע מכול מאחורינו, וגם אם העתיד לא יהיה קל, אנחנו עם הפנים קדימה. התמקדנו השנה בטיפוח הצוות ובהעסקת כישרונות חדשים... חשוב לנו ליצור תרבות שירות שתמריץ את הצוות לדאוג באמת לצורכי האורחים ולהעניק להם חוויות לכל החיים, לוודא שייהנו מכל רגע ויחזרו שוב, על זה בנויה הרשת." השירות האישי והמוקפד, מסימני ההיכר של רשת פור סיזנס, לא רק שלא נפגע בזמן המשבר אלא זכה לאחרונה לשדרוג משמעותי וחדשני. "הקורונה אפשרה לנו לעצור לרגע, לחשוב מה הלאה ולהתחדש, וכך קיבלנו החלטות שמיטיבות גם עם צוות העובדים וגם עם האורחים שלנו. האפליקציה החדשנית שלנו מאפשרת לאורחים לתקשר איתנו בקלות וביעילות, החל מקבלת חדר אונליין ועד צ'אט עם אנשי הצוות כדי להזמין תוך שניות שולחן במסעדה, טיפול בספא או כל שירות אחר, תוך כדי טיול בעיר. "עיצוב נהדר, מוצר מצוין, ואפילו מיקום יפה, כל אלו דברים שמצפים למצוא בכל מותג יוקרה, אבל מה שמייחד אותנו זה הצוות והשירות. ולכן התרגשתי כל כך לחזור לפראג ולקבל על עצמי את ניהול המלון."

שיט עם נוף בסירה של מלון פור סיזנסשיט עם נוף בסירה של מלון פור סיזנס
שיט עם נוף. צילום: שילה ברון

תחושה של בית

ביקשנו גם כמה המלצות לאורחים שמגיעים לביקור ראשון בפראג, או חוזרים אליה שוב ושוב. "אם זו הפעם הראשונה שלכם בעיר, אנחנו נמצאים ממש במרחק צעדים ספורים מהרובע היהודי, ומהיסטוריה עשירה בת אלף שנה, מאז שראשוני הסוחרים היהודים התיישבו כאן במאה האחת-עשרה. המוזיאון היהודי הוא ללא ספק אתר שאסור לפספס," הציע דל. "ולמי שכבר ביקר כאן בעבר, הייתי ממליץ להרחיק לרובע קארלין (Karlin) המתחדש, הוא עשיר בגלריות, בברים ובמסעדות, ושם תמצאו את כל המקומיים. גם גן החיות של פראג מומלץ ביותר, הוא אחד היפים באירופה, ולצידו יש גן בוטאני." את השיחה סיכם מנהל המלון במילים, "אם נתנו לכם תחושה של בית הרחק מהבית, סימן שעשינו עבודה טובה." זו אכן הייתה התחושה, כמו לחזור הביתה לפינה אהובה ולאנשים מוכרים ומסבירי פנים, ואולי בגלל זה הספרה ארבע אכן מתאימה לפור סיזנס פראג (ולרשת כולה), כי היא משרה אווירה של יציבות, של אמינות ושל תחושת ביטחון. הכותבת הייתה אורחת של מלון פור סיזנס פראג

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מלונאותמבזקיםפראגfour seasons

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: