החברות האמריקניות שוב דוחות את שילוב ה-MAX בלו”ז

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב telegram
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
שיתוף ב linkedin
למרות ההערכות כי בואינג תקבל אישור להחזיר לשירות את מטוס ה-737 MAX לפני עונת הקיץ, שלוש החברות, המחזיקות בציים גדולים של המטוס: סאות'ווסט, אמריקן ויונייטד, החליטו לא לשלב אותו בלוח הטיסות בשיא עונת הקיץ

כבר כמעט שנה מקורקעים מטוסי ה-737 MAX, וחברות התעופה, שמטוסי הדגם נכללים בצי שלהן, נאלצות שוב ושוב לדחות את שילובם בלוח הטיסות.

שלוש חברות התעופה האמריקניות המובילות, המחזיקות בציים גדולים של המטוס: סאות’ווסט, אמריקן ויונייטד, החליטו בימים האחרונים לא לשלב את המטוס בלוח הטיסות בשיא עונת הקיץ, למרות שעפ”י ההערכות, בואינג תקבל אישור להחזיר אותו לשירות לפני כן.

יונייטד איירליינס הודיעה כי היא תפעל ללא המטוס עד 4 בספטמבר, ואילו אמריקן איירליינס הודיעה כי היא תפעל כך לפחות עד 17 באוגוסט. סאות’ווסט איירליינס, המפעילה הגדולה ביותר של המטוס, לה 34 מטוסים מקורקעים, הודיעה כי היא לא תשלב את המטוס בלו”ז לפחות עד 10 באוגוסט.

שלוש חברות התעופה הודיעו בעבר, כי הן צפויות להחזיר את ה-737 Max לשירות בחודש יוני, אך עתה ברור, כי גם אם יתקבל אישור מחודש למטוס בחודש יוני ואולי יולי, הן תצטרכנה להכין את המטוסים ולהכשיר טייסים, הליך שיימשך שבועות..

יונייטד ציינה כי החלטתה אפשרה לה לתכנן את עונת נסיעות שיא הקיץ בוודאות רבה יותר, גם אם הרגולטורים יאשרו את החזרת המקס לשירות מוקדם יותר. ליונייטד יש 14 מטוסי מקס בצי שלה, 16 נוספים כבר מוכנים עבורה אצל בואינג, וזאת מתוך הזמנה כוללת של 155 מטוסים.

סאות’ווסט הבהירה כי בחרה להאריך את השעיית שילוב מטוסי המקס לאור “אי ודאות מתמשכת סביב העיתוי” לחזרת המטוס לשירות. לחברה צי מטוסי מקס הגדול ביותר, 34 מטוסים, והייתה אמורה לקבל השנה עוד 41 מטוסי מקס מתוך הזמנה כוללת של 280 מטוסים.

אמריקן ציינה כי היא תשנה את לוח הזמנים שלה באופן רשמי בהמשך החודש ותמסור הודעות ללקוחות, שיושפעו מהשינויים. לחברה 24 מטוסים מקורקעים ו-76 מטוסי מקס נוספים בהזמנה.

כדי לזכות באישור טיסה מחודש, על ה-737 MAX להתגבר על סדרת מכשולים. בואינג תצטרך לפתור כמה בעיות, בשיתוף עם רשות התעופה האמריקנית, כולל תיקון הבעיות הקשורות ל-MCAS, תוכנת האנטי-הזדקרות הבעייתית, ונטרול הסיכונים לקצר חשמלי, שהתגלו לאחרונה. בסופו של ההליך, הרשויות יצטרכו לבדוק את המטוס ולקבוע כיצד צריך להכשיר טייסים להטיס אותו.

עקבו אחרי פספורטניוז בפייסבוק, בטוויטר, בלינקדאין, באפליקציה וב-google.news

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
שיתוף ב linkedin

השאירו תגובה לפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

רוצים לדעת כל מה שחם בעולם התיירות והתעופה?

הצטרפו לשירות הניוזלטר שלנו לקבלת עדכונים 24/7

פרסומים נוספים מאותה קטגוריה

כתבות פופולריות

החדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה