התכנית של איסתא: מיזוגים ורכישת מלונות ביעדים אסטרטגיים

בכוונת החברה לשנות את הפעילות התיירותית שלה אחרי שבחצי השנה הראשונה רשמה הפסד תפעולי במגזר זה של כ-9.8 מיליון שקל. החברה מתכוונת ב-2020 להיות חברה קמעונאית מבוססת טכנולוגיה ודטה, חיזוק מערך ישיר ודיגיטלי, שתפ"ים אסטרטגיים, מיקוד במותגי הבית

צילום: 123rf
מספר 1 בכל העולם שלמה Sixt

לאחר שבמאזן החצי השנתי הראשון של 2019 בו רשמה חברת איסתא הפסד תפעולי של כ-9.800 מיליון שקל במגזר תיירות הפנאי, רווח תפעולי קל של כ-500 אלף שקל בתיירות העסקית מול הרווחים הגדולים שהיא רשמה בהשקעה בנדל"ן, החברה מתכננת להרחיב ולשנות את ההתנהלות שלה בתחום התיירות וכמובן להמשיך לפעול בתחום הנדל"ן.

החברה הציגה בשבוע האחרון מצגת למשקיעים, בו היא חשפה את התכניות שלה בתחום התיירות והנדל"ן.

בזכות ההשקעות החכמות של החברה בנדל"ן, החברה רשמה בחצי השנה הראשונה של השנה רווח של כ-41 מיליון שקל, מתוכו כ-22 מיליון שקל בגלל עליית ערך של בפתאל-איסתא, חברת המלונאות המשותפת של פתאל ואיסתא המחזיקה יחד במלונות. החברה רשמה ירידה ברווח במגזר התיירות, זאת כחלק מההשקעות במסגרת יישום אסטרטגיית איסתא 2020.

התכנית של החברה, עלייה בהיקף וברווחי מגזר הנדל"ן תוך הגדלת ההשקעות במלונאות הסינרגטית לתיירות. כמו כן פעילויות חדשות בתחום התיירות לגיוון מקורות הרווח.

מיזוגים ורכישות, הגדלת נתח שוק במגזרים, הפצה של מותגי הבית, רכישת מלונות ביעדים אסטרטגיים, חברות מתמחות.

 

מיליון נוסעים בשנה. צילום: 123rf

 

באיסתא מציינים כי לחברה יש כ-1 מיליון נוסעים בשנה, כ-900 מיליון דולר מחזור תפעולי שנתי. לחברה יש כיום כ-42 סניפים, 3 מוקדי מכירות טלפוניים, כ-650 עובדים.

הכוונה באיסתא ישראל ב-2020-2021 הצגת מודלים עסקיים חדשים, Omni channel, חברה קמעונאית מבוססת טכנולוגיה ודאטה. חיזוק מערך ישיר ודיגיטלי, שתפ"ים אסטרטגיים.

כמו כן בכוונת החברה לתת מענה למגזרים נוספים, מיקוד במותגי הבית.

מבחינת מכירת טיסות ונופשונים בכוונת החברה, ליווי לכל אורך מסע הלקוח, שירות 360 מוצרים משלימים, הפעלת חברות מתמחות.

באיסתא מציינים כי: "בסביבה משתנה ודינמית עם שחקנים גלובליים איסתא ישראל  תשקיע בבניית תרבות ארגונית שמאפשרת מצוינות, גמישות וחדשנות. האסטרטגיה שלנו היא להמשיך להוביל את ענף התיירות בישראל תוך ניצול יתרונות הגול, הזדמנויות ושיתופי פעולה. בכוונת החברה לבצע מיזוגים ורכישות, הגדלת נתחי שוק במגזרים".

מבחינת איסתא, עוגני האסטרטגיה: בידול המוצר, חוויית לקוח, יעילות תפעולית וחדשנות. מבחינת החברה, להפעיל אופרציה אחודה באמצעות שימוש בטכנולוגיות מתקדמות. שירותים משלימים חדשניים ו-IN Destination, שולחן עבודה לסוכן ואזור אישי.

באמריקן אקספרס, בכוונת איסתא, שדרוג התשתיות הטכנולוגיות למודל גמיש ומתמחה להתייעלות. בידול באמצעות סטנדרטים בינלאומיים  בתקני שירות וציות. הגדלת היצע המוצרים והשירותים הנמכר לחברות העסקיות.

בתחום המלונאות, בכוונת איסתא להמשיך לרכוש מלונות בארץ ובעולם. כיום יש לאיסתא, 33.3% במלון נפטון באילת, 37% במלון כרמים, 66.67% במלון פאבליקה בהרצליה. השווי בספרים נכון ל-30.6.19, כ-280 מיליון שקל.

 

צילום: shutterstock

 

כמו כן יש לאיסתא 50% בחברה במלונאות בחו"ל עם פתאל שיש לה את מלונות: לאונרדו לאורה פאפוס, לאונרדו סיפריה צאריס פאפוס, סנטידו ביי לאונרדו פאפוס, השווי שלהם נכון ל-30.6.19 כ-277 מיליון שקל, ומלון לאונרדו קולימביה רודוס שהעסקה לרכישתו טרם הושלמה, השווי שלו כ-9 מיליון אירו.

כמו כן בהקמה מלון חדש באילת שלאיסתא יש 50%, מלון בפורטו פורטוגל שלאיסתא יש 33.33%, מתחם הוסטל ומגורים משותפים בפורטו פורטוגל, כ-33.33%, מלון NYX שלאיסתא יש 50%, מלון INK בת"א שלאיסתא יש 40%, ההשקעה הצפויה במלונות כ-265 מיליון שקל.

באיסתא כמובן ממשיכים לבנות בעתיד על הנדל"ן, בפרויקט מחיר למשתכן ברמת אפעל עם 397 דירות שאיסתא שותפה בו, החברה מעריכה את הרווח שלה בכ-53 מיליון שקל.

בתעשייה ולוגיסטיקה בהקמת מרכז לוגיסטי אוריין כולל כ-20,000 מ"ר במושב בית חלקיה הנמצא בשלבי הקמה, מרכז לוגיסטי "לוגסטיקר" בשטח כולל של כ-13,000 במושב בית חלקיה הנצא בשלבי הקמה, כאשר לאיסתא יש כ-50.1%, האכלוס צפוי ביולי 2020 באיסתא מעריכים הכנסות של כ-7.5 מיליון שקל משכירות, לא כולל הכנסות נוספות.

 

נושאים שמוזכרים בידיעה