מנכ"ל ארקיע: "רמון נכון לעכשיו זה כישלון"

ניר דגן, מנכ"ל ארקיע, שדיבר בוועידת התעופה, תקף: "הרשות ושר התחבורה יודעים את זה. מי שעובר בו לא רוצה לעבור בו. אפשר לתקן את זה בשבועיים. אם יתקנו ברמון את מה שצריך". ועל סגירת שדה דב אמר: "המדינה מפקירה את נכסיה. משרד האוצר כריש נדל"ן"

ניר דגן: "האישור הסעודי הוא אולי התחלה של מזרח תיכון חדש, אי אפשר להתנגד למהלך כזה". צילומים: רונן מחלבניר דגן, מנכ"ל ארקיע. צילום: רונן מחלב

 

"המדינה מפקירה את נכסיה. אנחנו משוגעים, יש בלונדון שדה קצר משדה דב שמכניס 4 מיליארד דולר בשנה. במדינת ישראל שאין שום מקום להקים שדה לוקחת וסוגרת את שדה דב", כך אמר מנכ"ל ארקיע, ניר דגן, בוועידת התעופה של איגוד הטייסים הישראלי המתקיימת בשעה זו בגני התערוכה.

לדבריו, "בזמן שאתה מחכה להסעה בנתב"ג אתה מגיע לשדה דב ויוצא. הצניחה במאי גם ממשיכה ולפני שהכול ימות אפשר להציל. מדינת ישראל היא כריש נדל"ן. יש שרים וחברי כנסת שאומרים שאין בעיה עם בעלי הקרקע הפרטיים בשדה דב. במשרד האוצר אמרו לי 'צא מהעיניים אתה מפריע לנו לעלות את מחירי הנדל"ן. ביום שמורידים לכם את השאלטר המחירים עולים במיליונים'. משרד האוצר כריש נדל"ן. הפתרון: שדה מתקדם, עירוני. אפשר להמריא מהמסלול שיהיה לכל מקום כולל אירופה. אפשר להקים פה שדה סיטי שיפעל כולל אל על. יש רק בעיה של ממשלה ומשרד האוצר שיחליטו מה רוצים".

דגן אף העז לומר כי "רמון נכון לעכשיו זה כישלון. הרשות ושר התחבורה יודעים את זה. מי שעובר בו לא רוצה לעבור בו. אפשר לתקן את זה בשבועיים. אם יתקנו ברמון את מה שצריך".

ולסיום אמר כי "החברות הישראליות מקבלות כבוד בעולם. אנחנו במקום טוב להמשיך לגדול. אני מאוד אופטימי ואומר תנו רק לחיות".

אבי אדרי, יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, שדיבר אף הוא בוועידה אמר, "חבל ששר התחבורה לא פה. אמרתי לאנשים שלי שהוא ילך. זה בסדר להגיד שהשמים פתוחים, משגשגים. עוד לא ייבשה הדיו עם הסכם ארקיע ששחררה עובדים ואין לי ספק שגם באל על זה יקרה. תן תנאים שווים ואנחנו נדע לתת מאבק".

עפר גלבוע , מנכ"ל ויו"ר ק.א.ל אמר באותו פאנל בוועידה: "לא מספיק לפתוח את השמים, צריך שיתנו לנו כלים לפחות כמו המתחרות. הענף הזה יכול לשגשג ולפרוח עם יתחרה בכל הדברים. כיום התעופה הישראלית מוגבלת ברגולציה וכוח אדם ולא יכולה לטוס לכל מקום מזרחה".