אא

לא רק בלגרד: נובי סאד, בירת הפסטיבלים מחזרת אחרי התיירים הישראלים

חברת ״אופן סקיי״ נציגת אייר סרביה בישראל, קיימה כנס מיוחד בשיתוף שגריר סרביה בישראל ובכירי מחוז וויבודינה בו נמצאת עיר הפסטיבלים, נובי סאד, שנבחרה לאחרונה לעיר הצעירים לשנת 2019 על ידי האיחוד האירופאי. ישראל מדינת המקור השניה בגודלה בכנסות תיירים לסרביה

נובי סאד. צילום: Shutterstock|מצודת פטרוברדין. צילום shutterstock|פסטיבל המוזיקה EXIT נובי סאד. צילום: Shutterstock| צילום: shutterstock נובי סאד. צילום: Shutterstock|מצודת פטרוברדין. צילום shutterstock|פסטיבל המוזיקה EXIT נובי סאד. צילום: Shutterstock| צילום: shutterstock

חברת אופן סקיי, נציגת חברת התעופה ״אייר סרביה״ בישראל, קיימה מפגש עם בכירי לשכת התיירות של מחוז וויבודינה Vojvodina, שבצפון סרביה.

באירוע שנערך במלון הילטון תל אביב, נטלו  חלק בין היתר שגריר סרביה בישראל, נשיא מחוז וויבודינה, מלונאים מסרביה, וסוכני נסיעות מהארץ, שפגשו כאמור את ראשי המחוז שבצפון סרביה, העושים בשנה האחרונה מאמצים רבים לקדם ולהרחיב את הקשר עם התיירות מישראל שנמצאת בעליה מתמדת בשנים האחרונות בכל מה שקשור במספר התיירים הישראלים המבקרים בסרביה. בקרב סוכני מישראל הופגנה נוכחות ערה ובין הנוכחים נצפו צבי אשר מחברת מונה טורס, זאב יעקובי מחברת אופיר טורס ועוד רבים אחרים.

בין המשתתפים בכנס היתה גם נטשה פוולוביץ, המנהלת הראשית של לשכת התיירות של וויבודינה, שסיפרה לנוכחים שהעיר נובי סאד הוכרזה בשנת 2019 על ידי האיחוד האירופי כבירת הדור הצעיר (Youth). פוולוביץ, כמו גם שאר חברי המשלחת הסרבית סיפרה כי התקבלה החלטה בקרב ראשי מחוז וויבודינה לנסות ולהביא ישראלים רבים למחוז, ״הישראלים מגיעים לבלגרד ואין סיבה שלא יבקרו מרחק שעה נסיעה ויתרשמו מנובי סאד, סובודיצה והצפון של סרביה״ אמרה בחיוך.

לפי נתוני משרד התיירות של סרביה, ישראל הינה מדינת המקור השניה בכניסות תיירים למדינה שבחבל הבלקן.

4 טיסות שבועיות בחורף לבלגרד. אייר סרביה. צילום: shutterstock

העיר הבולטת במחוז וויבודינה כאמור, היא נובי סאד (Novi Sad), בירת הפסטיבלים של סרביה, שהינה העיר השניה בגודלה במדינה, נמצאת כאמור מרחק כשעה נסיעה ברכב מבלגרד.

נובי סאד, נודעת בזכות המדרחוב שוקק החיים ןבן בית העיריה המפואר ומולו הקתדרלה המרשימה שבעיר, והן בזכות חיי התרבות המגוונים שבה, חיי הלילה, בתי קפה, ואתרים היסטוריים מרהיבים, וכמובן גם בזכות נהר הדנובה הארוך העובר בה.

בין המשתתפים שנטלו נבכנס היו גם נציגים ממבחר בתי מלון בסרביה ובינהם נציגי רשת מלונות President המחזיקה ב-3 מלונות בסרביה, שהמרכזי בינהם בנובי סאד-מלון מפואר בעל 5 כוכבים, שנחשב לאחד המלונות המפוארים בעיר. והמחיר?  60 אירו ללילה בחדר זוגי ו-100 אירו לסוויטה מפוארת הכוללת גם ג׳אקוזי ענק.

לדברי Ivona Barajevic, מנכ״לית הרשת בחודש מאי 2019 תפתח הרשת בבלגרד את מלון רביעי במספר, ובו 60 חדרים.

מצודת פטרוברדין. צילום shutterstock

בין האטרקציות המוכרות בנובי סאד עוד: הפארק הלאומי טארה, הפארק הלאומי פרושקה גורה, ומבצר פטרובראדין מהמאה ה-18, המשקיף על נהר הדנובה, בראשו נמצא מגדל השעון. המבצר המהווה אטרקציה מהחשובות בעיר גם בזכות פסטיבל המוזיקה אקזיט הנערך בו מידי שנה בחודשי הקיץ ומהווה מוקד עליה לרגל לצעירים מרחבי אירופה.

פלדמן

עיר נוספת משמעותית וחשובה במחוז היא סובוטדיצה, המצאת ככשלוש שעות נסיעה מבלגרד ושוכנת בגבול עם הונגריה. בעיר, נמצא גם בית הכנסת השני בגודלו באירופה בו הושקעו לאחרונה לא פחות מ-5 מיליון אירו בשיפוצו ושדרוגו והוא נחשב למקום עליה לרגל של מבקרים רבים בחבל הצפוני של סרביה. עוד בסובוטיצה: רחוב Korzo המוביל עד בניין העיריה היפה, אגם פאליץ, יקבים ואתרים אוסטרו הונגרים רבים.

רוני פלדמן, המנהל המסחרי של חברת אייר סרביה בישראל, סיפר כיצד הפכה ישראל מדינת המקור השניה בתיירות הנכנסת לסרביה והדגיש את פעילות אופן סקיי ואייר סרביה בישראל והתנועה הרבה שיש מישראל לסרביה בשנים האחרונות. ״אנחנו הגורם המוביל העיקרי לסרביה ואני שמח שהישראלים גילו את מגוון האפשרויות הרבות שמציעה סרביה לכל סוג של תייר בכל עונות השנה״. פלדמן ציין כי גם בעונת החורף כיום, ״אייר סרביה״ מפעילה 4 טיסות שבועיות מנתב״ג לבלגרד. פלדמן, מאנשי התיירות הוותיקים והמוערכים בענף סיפר על שיתוף פעולה הפורה של אופן סקיי עם נציגי התיירות המקומית בסרביה, והחיבור המצויין עם כל הגורמים, מה שהופך את סרביה ליעד שימשיך לגדול גם בשנים הקרובות. לגבי נובי סאד המליץ פלדמן לסוכני הנסיעות שפקדו את האירוע להקדיש לפחות שתי לילות לביקור במחוז וויבודינה, מנת לחוש והנות ממגוון האטרקציות שבאזור וכמו כן דיבר על האפשרות של ביקור בערים נוספות בצפון סרביה דוגמאות סובוטדיצה.

האירוע של אופן סקיי, אייר סרביה ומחוז וויבודינה הסתיים בהגרלות של כרטיסי טיסה והזמנות למלונות באזור והזוכים היו רבים -כפי שציינו כבר הסרבים, לא מסתירים את המאמצים שיעשו השנה להביא את הישראלים לביקור ״בממלכה הסרבית שבצפון המדינה הסימפטית.

פסטיבל המוזיקה EXIT נובי סאד. צילום: Shutterstock

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירותמבזקיםאופן סקייאייר סרביהנובי סאדרוני פלדמן

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: