אא

"סביר שבעתיד נכפיל את התדירות בקו לישראל"

אנטונלדו נבס, מנכ"ל TAP אייר פורטוגל, שביקר לא מכבר בישראל בראיון מיוחד לפספורטניוז רגל השקת הקו החדש לת"א, על הציפיות, על מוקדי הפעילות, על התכניות ועל היתרונות של אייר פורטוגל. נבס: "יש לנו ציפיות גבוהות מהקו לישראל"

צילום: shutterstock צילום: shutterstock
אנטונלדו נבס, Antonoaldo Neves, מנכ"ל TAP איר פורטוגל, הגיע לישראל לרגל השקת הקו החדש של החברה בין ליסבון לתל אביב. לפני האירוע החגיגי, שארגנה חברת אופן סקיי, בראשותו של אפרים פורטיס הנרגש, המצפה זה זמן רב להשקת קו הטיסות של החברה הפורטוגלית לישראל, נענה אנטונלדו נבס להעניק ל'פספורט' ראיון מיוחד.

מה הציפיות שלכם מהקו החדש, ליסבון – תל אביב?

"אנחנו נרגשים מאד מהשקת הקו החדש. היינו צריכים לפתוח אותו מוקדם יותר. במשך שנים רבות הפסקנו לטוס לישראל, ועתה אנחנו מחדשים את הקו. הציפיות שלנו מהקו לישראל גבוהות מאד. ישראל היא שוק גדול וחשוב, ואנחנו מתכוונים לנצל את השוק הזה. התחלנו למכור כרטיסים לטיסות בקו לפני פחות משנה, והתוצאות טובות יותר ממה שציפינו".

פורטוגל פופולרית מאד בקרב הישראלים בשנים האחרונות, ותיירים רבים נוסעים לבקר בה וחוזרים מרוצים מאד. מה המוקד שלכם בישראל – פורטוגל עצמה או טיסות ההמשך שלכם לאמריקה, הן הדרומית והן הצפונית?

"אנחנו השער לטיסות הטרנסאטלנטיות. אנחנו הכי קרובים באירופה לברזיל ולצפון אמריקה, יותר קרובים מכל המתחרים האירופיים שלנו".

מה משך הטיסה מליסבון לניו יורק, למשל?

"שש וחצי שעות בסך הכול, ולעיר נאטאל בצפון ברזיל רק שש שעות. רכשנו מטוס חדש ונוח מאד, איירבוס A321LR, שיטוס גם בקו לתל אביב, ואיתו נבצע בעלות חסכונית מאד טיסות לצפון ברזיל ולמערב ארצות הברית".

לברזיל, כפי שאני יודע, אתם טסים ל-10 יעדים שונים. מה היעדים שלכם באמריקה הצפונית?

"4 בארצות הברית: מיאמי, בוסטון, ניו ארק וקנדי בניו יורק, וטורונטו בקנדה. בחודש יוני הקרוב נשיק 3 קווים חדשים: לוושינגטון, שיקגו וסן פרנסיסקו, ובסך הכל נפעיל טיסות ל-8 יעדים באמריקה הצפונית. כפי שציינתי, אנחנו השער האירופי הטוב והקרוב ביותר לטיסות הטרנסאטלנטיות. אנחנו ממוקמים בקצה המערבי של אירופה והכי קרובים ליבשת אמריקה, גם לצפונית וגם לדרומית. שאלת גם על פורטוגל עצמה. פורטוגל היא מדינת תיירות יוצאת מן הכלל. כבר עכשיו קיץ חמים במדינה, ויש בה שפע אטרקציות לכל הטעמים ולכל הגילאים. ועדיין לא ציינתי, כי כל מי שטס מעבר לליסבון ליעדי המשך, הן באירופה והן באמריקה, זכאי לפני טיסת ההמשך לבלות 5 ימים בפורטוגל ללא תוספת תשלום. וכמובן, הקו שלנו יחזק את התיירות הבינלאומית לישראל. עיקר התנועה הגדולה מברזיל לישראל מעתה והלאה יבוא דרכנו. אנחנו נביא יותר תיירים לישראל".

האם גם הפורטוגלים נוסעים הרבה כמו הישראלים ויגיעו לבקר בישראל?

"שאלה מעניינת. הפורטוגלים הם העם הנוסע הכי מעט באירופה. אין לי ציפיות להרבה תיירים מפורטוגל, שיבואו לבקר בישראל, כמו אלה מברזיל. בכל זאת יש הבדל. בפורטוגל 10 מיליון תושבים ובברזיל 200 מיליון. אני מעריך שעיקר התיירות מפורטוגל תהיה תיירות צליינית נוצרית למקומות הקדושים ולערים המרכזיות בישראל. הנה היום הגיעה בטיסה שלנו קבוצה גדולה מהאי מדירה, שהגיעה לביקור בישראל".

אייר פורטוגל חדשה לציבור הישראלי. מה אתה יכול לספר לישראלים על החברה? מה מייחד את אייר פורטוגל?

"המוקד שלנו עתה הוא חידוש הצי של החברה. מאחורי החברה עומד איש רציני, דייויד נילמן, מחזיק המניות העיקרי של אייר פורטוגל, והוא דוגל באיכות והתמקדות בשירות. 80% מהמטוסים שלנו יוחלפו במטוסים חדשים, שיבטיחו לנוסעים יותר נוחות ומגוון של שירותים. אנחנו משקיעים רבות בשירות לנוסעים. אנחנו לא חברת לואו-קוסט, אלא חברת שירות מלא, עם אוכל משובח, והראשונים שמעניקים לנוסעים אפשרות למשלוח הודעות חינם באמצעות רשת וויי-פיי. אנחנו נרגשים מאד לקראת התחדשות הצי, ועד סוף השנה נקבל 17 מטוסים חדשים".

היום אתם מפעילים טיסה יומית אחת בקו ליסבון – תל אביב. האם בעתיד נראה יותר מטיסה יומית בקו?

"בהחלט ייתכן. העיקר הוא הקשר הקבוע. בדרך כלל, אף קו לא פתחנו ביותר מטיסה יומית, אך סביר כי בעתיד נכפיל את התדירות בקו לישראל. השוק הישראלי גדול ומבטיח, ואנחנו נבחן מתי ובאילו מטוסים נוכל להגדיל את תדירות הטיסות בקו".

אפרים פורטיס, מנכ"ל אופן סקיי, הנציגה שלכם בישראל, אמר לי כבר לפני שנתיים: תראה שאייר פורטוגל תגיע בקרוב לישראל, והנה אתם כאן. איך הקשר ביניכם?

"אנחנו שמחים מאד להיות עם אפרים. כבר בפורטוגל שמענו שהוא אחד מהטובים בעולם בייצוג חברות תעופה, ואנחנו מאמינים בקשר ובטוחים שנצליח מאד".

איך אתה רואה את עתיד ענף התעופה האירופית נוכח כל הקריסות של חברות התעופה לאחרונה, כשחברות המסורתיות מנסות להתמודד עם הלואו-קוסט? האם כל השינויים הדרמטיים ישפיעו על הענף?

"11 חברות תעופה התמוטטו באירופה בשנתיים האחרונות. התחרות קשה מאד. אנחנו מאמינים שהמחירים בענף צריכים להיות זולים ונגישים. שוק התעופה גדל מאד, ואני מאמין שחברות, שיקפידו לשמור על מודל עסקי ועל רווחיות, יחזיקו מעמד. המפתח הוא מחיר סביר ושירות טוב. אנחנו מחדשים את הצי כדי לשפר את השירות לנוסעים. אנחנו גם צריכים לקצץ בהוצאות, אך לא לפגוע בנוסעים. המטוסים החדשים שלנו יוזילו את עלויות הדלק ב-20%. בעתיד חברות התעופה, כולל חברות הלואו-קוסט, יצטרכו להשקיע יותר ברווחת הנוסעים ובציפיות שלהם".

מרבית הנוסעים שלכם הם נוסעי פנאי או עסקים?

"זה משולב ותלוי בשווקים. מרבית הנוסעים שלנו הם נוסעי נופש ופנאי, ואנחנו צריכים לפעול יותר בתחום הנוסעים העסקיים. בסוף השנה, עם חידוש משמעותי של הצי שלנו, נהיה הצי הצעיר ביותר באירופה והחמישי בעולם כולו. גם מטוסי ה-A330 שלנו ישנו את פניהם ותא הנוסעים שלהם יהיה מחודש לחלוטין, ויהיה לנו בהחלט מה לחדש גם לנוסעים העסקיים".

מה תוכניות ההתפתחות שלכם לעתיד?

"מובן שיש לנו תוכניות, אבל אנחנו לא מודיעים כל חודש על התוכניות שלנו ועל הקווים העתידיים. אנחנו עובדים בצורה מסודרת ומתוכננת. בשנה האחרונה השקנו 17 קווים חדשים, ואני מקווה שלקראת סוף 2019, באוקטובר – נובמבר, נודיע על הקווים החדשים המתוכננים לשנה הבאה. אני יכול לגלות לך, למשל, שברשימה שלנו תוכניות לטוס לבואנוס איירס וליוהנסבורג וליעדים נוספים, וכמו כן להרחיב את התדירויות בקווים הקיימים. היום אנחנו מפעילים 80 טיסות שבועיות לברזיל, וכמובן, אף חברה אירופית לא מתקרבת למספר הזה. בקיץ נפעיל 50 טיסות שבועיות לארצות הברית, והתוכנית שלנו תוך 3 שנים להגיע ל-100 טיסות שבועיות גם לברזיל וגם לארצות הברית, כשהשוק האמריקאי יהיה מרכזי עבורנו כמו השוק הברזילאי".

בין ברזיל לפורטוגל

אנטונלדו נבס נולד ב-1975 בברזיל בסלבדור דה באהיה וחי בסאו פאולו, לפני שעבר לפורטוגל. בשנת 2011 החל למעשה בקריירה בענף התעופה, אחרי שעסק במגוון תפקידי ניהול בארצות הברית ובברזיל, כשהתמנה ע"י ממשלת ברזיל לאחראי על תכנון התעופה הברזילאית כחבר במועצת המנהלים של נמלי התעופה של ברזיל. בשנת 2012 נקרא ע"י דייויד נילמן לנהל את חברת התעופה הברזילאית AZUL. נילמן הוא יזם אמריקאי-ברזילאי, שיסד מגוון חברות תעופה, ביניהן: ווסט-ג'ט וג'ט-בלו האמריקאיות ו'אזול' הברזילאית, ומחזיק 61% ממניות TAP אייר פורטוגל, שהופרטה ביוני 2015, כיו"ר תאגיד AGC. נבס ניהל את AZUL כ-5 שנים בהצלחה מרובה והפך אותה לחברת תעופה בינלאומית בעלת מוניטין, וביולי 2017 נקרא שוב ע"י נילמן להצטרף לאייר פורטוגל כמנהל מסחרי ראשי, ולאחר כחצי שנה, ב-31.1.2018 התמנה למנכ"ל, במקומו של פרננדו פינטו, שמילא את התפקיד במשך 17 שנה

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מבזקיםאחד על אחדאייר פורטוגלטאפ אייר פורטוגל

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: