אא

סגריר (ולפעמים גם סגר) – איך מעסיקים את הילדים בחורף המיוחד הזה?

סגר או לא, החורף מאז ומעולם היה תקופה מאתגרת עבור הורים לילדים קטנים: הקור והגשם גורמים לנו לצמצם למינימום את הזמן מחוץ לבית, ואת הטיולים והמשחקים בפארק מחליפות פעילויות ביתיות. אז מה אפשר לעשות עם הילדים בסגר החורפי? // תוכן פרסומי

צילום: pixabay צילום: pixabay
2020 הייתה שנה קשה לכולם, אבל במיוחד עבור ההורים שבינינו. בלי מסגרות חינוכיות, בלי חוגים, ובחלק מהזמן גם בלי אפשרות ללכת לבקר חברים - הילדים השתעממו לא מעט, וההורים נאלצו לחפש להם תעסוקה. הסגר הנוכחי הוא חורפי במיוחד, ובמיוחד עבור משפחות ירושלמיות מדובר ממילא בעונה שבה מבלים בעיקר בבית בגלל הקור. לא קל לחשוב על פעילות לילדים בירושלים בחורף - אז הכנו לכם את הרשימה הבאה, עם כמה רעיונות לפעילויות ביתיות וחמימות:

למען המדע

לא חסרים ניסויים מדעיים שאפשר לעשות בקלות בבית, עם חומרים שנמצאים בכל מזווה. אפשר להדגים לילדים איך שמן ומים לא מתערבבים, להראות להם בקבוק הקולה מתפוצץ ברגע שששים בפנים מנטוס (עדיף באמבטיה), או להכין איתם סליים מקורנפלור - חלקלק במצבו הטבעי ומתקשה ברגע שמפעילים עליו לחץ. לא חסרים גם ניסויים שהילדים יכולים לעשות בעצמם. עודדו אותם לרשום הערות ולספר לכם מה הם הסיקו.

תנו לאמן הפנימי לצאת

ילדים שאוהבים לצייר וליצור יעשו את זה בכל מקרה, וכפעילות מיוחדת אפשר לתת מקום של כבוד ליצירות שלהם. מתחו חוט לאורך הקיר בסלון או במטבח, תבחרו נושא לתערוכה ותנו לילדים להכין עבודות מתאימות. אחרי שתסיימו לתלות את העבודות על הקיר אפשר להעמיד פנים שאתם מבקרים בתערוכה ביחד ולהתרשם מהיצירות. פעילות אמנותית נוספת תוכלו למצוא באתר של בית אבי חי, שמציע פעילות לילדים בירושלים גם בשגרת הקורונה. באתר תוכלו למצוא מגוון רחב של דפי צביעה להורדה.

כל הבית במה

הצגה בתיאטרון יכולה להיות יופי של פעילות לילדים בירושלים גם בחורף, אבל למרבה הצער, התיאטראות סגורים כבר כמעט שנה. אבל זאת לא סיבה לוותר על קצת דרמה בחיים: שבו עם הילדים לכתוב מחזה בכיכובם, ולאחר מכן תנו להם לבחור לעצמם תלבושות ולעשות חזרות. אפשר לסדר את הסלון כמו אולם תיאטרון, לתלות קצת תפאורה על הקירות אם מתחשק להם להשקיע, והכי חשוב - למחוא להם כפיים בסוף.

ארמונות בסלון

שמיכות, כריות ומזרונים יכולים להיות אבני בניין מצוינות לטירה מהחלומות. תנו לילדים להרכיב מבנים בסלון או בחדר שלהם, בעזרת הרהיטים הקיימים ותוספת של כריות ושמיכות מחדרים אחרים. התוצאה: עיר אוהלים רכה וחמימה להתכרבל בה, להקריא סיפור או לצפות ביחד בסרט.

עיצוב חדש לבגדים ישנים

עם כמה חולצות ישנות, ערכת טאי דאי וקצת יצירתיות תוכלו להכין עם הילדים ליין חדש של בגדים בעיצובם. האינטרנט מלא ברעיונות מיוחדים לצביעת טאי דאי, ואפשר גם פשוט לתת לילדים להתפרע. רק אל תשכחו לכסות את הרצפה והרהיטים בניילון!

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תוכן פרסומי

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: