אא

קרקוב: בירת התרבות הגסטרונומית של אירופה לשנת 2019

כך הכריזה האקדמיה האירופית לגסטרונומיה. לאור הזכייה הנהלת העיר מכינה תכנית שנתית במסגרתה יבוצעו מספר פעילויות ואירועים שונים, ביניהם: קונגרס הגסטרונומיה ואירועי "פופ-אפ" שמטרתם להפגיש שפים מקרקוב עם שפים בינלאומיים

קרקוב. צילום: לשכת התיירות של פולין קרקוב. צילום: לשכת התיירות של פולין

האקדמיה האירופית לגסטרונומיה הכריזה כי בשנת 2019 תוכר קרקוב כעיר הראשונה אי פעם הנושאת את התואר: הבירה האירופית של התרבות הגסטרונומית. העיר קרקוב נבחרה בזכות המתכונים המשובחים והמוצרים האיכותיים המגיעים מספקים מקומיים. המסעדות של קרקוב הן היחידות בפולין (מלבד אלה הפועלות בוורשה) המעוטרות בכוכבי מישלן – יש ברחבי העיר לא פחות מ-26 מסעדות המומלצות במדריך מישלן היוקרתי אותם ניתן למצוא בכיכר השוק המרכזית, על גדות נהר הוויסלה וברחובות העיר היהודית לשעבר - קז'ימיז'. מספר שפים מוערכים ומהטובים בעולם מגיעים מקרקוב, ביניהם Marcin Filipkiewicz (ממסעדת מלון קופרניקוס), אשר זכה בשנת 2017 לתואר שף העתיד שניתן לו על ידי האקדמיה האירופית לגסטרונומיה.  

לאור הזכייה הנהלת העיר מכינה תכנית שנתית במסגרתה יבוצעו מספר פעילויות ואירועים שונים, ביניהם: קונגרס הגסטרונומיה ואירועי "פופ-אפ" שמטרתם להפגיש שפים מקרקוב עם שפים בינלאומיים, אירוע "בישול וירטואלי" – במסגרתו שפים ממקומות שונים באירופה יפגשו באמצעות האינטרנט ויכינו מאכלים בהשראת המטבח הפולני ועוד. אירועי הקולינריה הקבועים של קרקוב יתקיימו אף הם אך בצורה נרחבת יותר, כגון "קרקובסקי זאפוסט", "פסטיבל פירוג'י" ובהם יוצגו המורשת הגסטרונומית העשירה של העיר. האקדמיה האירופית לגסטרונומיה היא חלק מהאקדמיה הבינלאומית לגסטרונומיה, ארגון המתמקד בתרבות גסטרונומית. הארגון הוקם בשנת 1983 והמטה שלו יושב בצרפת, כיום הארגון מונה כ- 29 אקדמיות ארציות ואזוריות של כ-23 מדינות (12 מהן באירופה). : 

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירותמבזקים

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: