אא

רגל על רגל וכוס יין ביד

הרבה רעות אך גם נפלאות. הקורונה חשפה בפנינו עולם שלם שנמצא בין ארבעה קירות. הטרנד החדש שמותיר אותנו ללא תירוצים וקצת מסוחררים: ׳טעימות יין עד הבית׳ ועוד תחליפים.

צילום: rf123 צילום: rf123
כפפות ומסכות ברחובות, רק הפארמים פתוחים, מישהו משתעל ומיד עולה לו החום רק מהמבטים של הסובבים, ברים ומסעדות סגורים ואנחנו מוצאים עצמינו בבתים. למרות הכל יש אור בקצה המנהרה - בקרוב נפתחים היקבים ועד אז יש פתרונות זמניים לא פחות טובים.
אין ספק שהתקופה האחרונה, גרמה לנו לשכוח איך נראה יום שמתחיל בארוחת בוקר טובה, ממשיך לטיול קליל בגליל ומסתיים רגע לפני הצימר, בביקור רומנטי ביקב המשקיף על נוף ארץ ישראלי ומעניק משמעות חדשה למילה ׳קסם׳. אך אל דאגה, הנה הצצה לכמה תחליפים המדמים את החוויה.

מסעדות מגיעות עם וולט ומה עם היקבים?

עוד לפני תקופת הקורונה החלו להתאגד קבוצות חובבי יין שהבינו מה טוב בחיים. קבוצות שהמכנה המשותף בניהן הוא האהבה ליין והפעילות המשותפת שלהן היא מפגשי טעימות יין ביתיים. קבוצת הוואטסאפ למפגשי יין: ״יין ישמח לבב אנוש״, פועלת בשיטת 'חבר מביא חבר‘. הקבוצה שהוקמה על ידי שלוש נשים חובבות יין מקצועיות: אורית גלעד, טל ברגמן וגליה דולב, לפני כשנה וחצי (כן, לפני הקורונה), עורכת מפגשים בהשתתפות חברי הקבוצה שמארחים בבתיהם, או דואגים לאירוח הקבוצה ביקב שהם מכירים ואוהבים. אגב, הכל בהתנדבות. גם עמוד האינסטגרם dizzy wine המציג לעוקביו המלצות לבילויים הקשורים ביין, מציע קונספט ייחודי של ימי כיף ׳קורונה סטייל׳ - טעימות יין עד הבית. אם יש לכם קבוצת חברים, משפחה או עובדים ואתם מחפשים אטרקצייה לימי קורונה, כנסו 2-10 משתתפים תחת קורת גג אחת, או 20 בחלל פתוח, עירכו שולחן עם כוסות יין והמתינו ליינן שיגיע אליכם הביתה לטעימת יין אקסקלוסיבית במיוחד. אם יש סגר או שסתם מתחשק לכם להיות לבד בבית בלי לאחר ובלי להתארח - טעימות יין בzoom. מארז היינות יגיע עד אליכם וכל שנותר הוא להצטרף למפגש זום קיים, או לקבוע מפגש יעודי לכם ולאורחי הzoom שלכם, עם יינן שילווה וינחה את ׳מפגש׳ הטעימות במשך כשעה. הפורמט האקסקלוסיבי מעט יותר יקר ועולה כמה מאות שקלים עד אלפים בודדים, כתלות במספר המשתתפים וסוג הטעימה.
סיור יקבים dizzy wineסיור יקבים dizzy wine
נעה, מנהלת בלוג היין dizzy wine, מתוך סיור יקבים בצפון, צילום: נתנאל ישראל

מציאות מדומה או סיור ביקב?

”Skypéro“ לפי העיתון הצרפתי Le Mond המגדיר את התופעה: Apéro, הסיאסטה הצרפתית שכיאה לצרפתים, מתבצעת עם כוס יין ביד, חברים ומשפחה ו- Skype. עוד טרנד שתפס תאוצה בתקופה האחרונה הוא הסיורים הוירטואלים ביקבים אשר סגרו שעריהם אך פותחים מצלמותיהם ומתעדים את האתרים היפים בעולם, על מנת לשתף בחווייה הקסומה והאופטימית שכה נחוצה בתקופה זו. בודדים היקבים הישראלים שממשים באופן מלא את הפוטנציאל הגלום בשימוש ברשתות החברתיות ובמדיה הויזואלית. בחו״ל לעומת זאת, הטרנד כבר די נפוץ. INMAN family, מסנטה רוסה שבקליפורניה לדוגמה, מציעה Meet the Maker Happy Hour - מפגש וירטואלי עם ייננית היקב המוצע לרוכשים של אחד משלושה ארגזים המוצעים מיינות היקב. ואלו לא רק מפיקים את המירב עבור עצמם מהתקופה, אלא גם עבור אחרים. 5% מן המחיר מהווים תרומה להספקת ארוחות לנזקקים מבודדים. גם הבלוגרים לקחו את המושכות לאצבעותיהם המקלידות והמקליטות והחלו לפרוץ באינסטגרם עם תכנים המנגישים את החוויות הכמעט בלתי מושגות בימינו, כגון הביקור ביקבים ושאר התחליפים. בתחום זה יש לי עשרות ומאות המלצות שאט אט אחשוף. בתור התחלה 3 המלצות חמות ותגלית אחת ח-י-י-ב-י-ם להכיר: 1. WineGini - הבלוגרית היווניה אשר לוקחת אותנו למסע בין יקבי יוון, קורסים אזוריים וחוויות קולינריות בסביבת היקבים. ג׳ורג׳יה (מנהלת הבלוג), מובילת דעת קהל בתחום האמצעות אחד הבלוגים המפתים והכנים ביותר - nofilter בכל מובן המילה.
ג׳ורג׳יה מנהלת הבלוג wine.giniג׳ורג׳יה מנהלת הבלוג wine.gini
ג׳ורג׳יה - בלוגרית היין מיוון, צילום: wine.gini blog 2. Wine folly - הבלוגרית האמריקאית שהפכה בינלאומית, מפרסמת תוכן מקצועי ומרתק בצורה הכי כיפית ומצחיקה שיש, משתפת בכל הטיפים הכי טובים וסוחפת את חובבי היין בעולם עם ספריה ומוצריה. מתוך: 'the wine ninjas' צילום: Gary Rose 3. Selly peeri - בלוגרית ישראלית, רק בת כשנה וחצי ב-insagram time וכבר מעשירה קהל של אלפי עוקבות הדוקות, בתוכן צבעוני ומהנה במיוחד, בסיורי יקבים ובשיתופי פעולה המעצימים את תעשיית היין הישראלית ואת חיך העוקבות.
שלי פארי, צילום: shlly peri's blogשלי פארי, צילום: shlly peri's blog
שלי פארי, צילום: shlly peri's blog 4. התגלית - יומן יין הרפתקאה ישראלית - טוב זה סקופ. אמנם כבר פורסמה כבר כתבה בנושא אבל עמוד האינסטגרם לדעתי יהיה הדבר הבא. כרגע העמוד חושף בפוסט אחר פוסט, מעל 200 יקבים ישראלים ולאחר הוצאת יומן היין לאור יהיה אורים ותומים בתחום תיירות בארץ.
יומן יין הרפתקאה ישראליתיומן יין הרפתקאה ישראלית
יומן יין - הרפתקאה ישראלית, צילום: דיויד סילברמן, עיצוב גרפי: איתמר גור אם בכל זאת החסך של חוויה פיזית לא מרפה, בית איש הענבים, המוסד הישראלי הותיק והמקצועי ביותר לחווית יין מכל סוג שהוא, מציע גם בימים אלו חוויות מגוונות ומצומצמות. שווה לעקוב. התירוצים נגמרו, היין מלפניכם, מאחוריכם במחשביכם ובטלפוניכם 1 2 3. מגוון האטרקציות המותאמות לתקופה גדל וגדל ונראה כי אף משריש שורשיו עמוק בקרקע ולא ימהר לעזוב גם לאחר מציאת התרופה לקורונה. אז אימצו את הטרנדים ונסו את זה בבית! להרשמה לzoom בנושא טיולי יין ישראלים ביום רביעי ה- 11.11.2020 בשעה 20:00.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מבזקיםפספורט Wineטיולי ייןיין

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: