אא

שלוש אצבעות מסלוניקי: חלקידיקי- הפנינה של צפון יוון

אמרה ידועה המיוחסת לדלאי למה גורסת: פעם בשנה, טיילו במקום חדש. אז הנה לכם ההצעה שלנו ליעד חדש יחסית על מפת המטייל הישראלי, חצי האי חלקידיקי - היעד המושלם לחופשת בטן גב במרחק טיסה קצרה מתל אביב

צילום: shutterstock|||||||צילוםShutter Stock|צילום ShutterStock|צילום ShutterStock צילום: shutterstock|||||||צילוםShutter Stock|צילום ShutterStock|צילום ShutterStock

חלקידיקי (Chalkidiki) הוא חצי אי גדול ששולח שלוש אצבעות ארוכות לתוך הים האגאי, לא רחוק מסלוניקי שבצפון יוון. הוא נמצא זה שנים על מפת התיירות המקומית והעולמית, אבל עם ישראל – גם זה שנוסע בקביעות לאיי יוון – עדיין לא גילה את קסמיו הרבים, בהם האקלים שטוף השמש אך הנעים יחסית, הנוף הירוק והחופים המרהיבים, מלונות הספא המפוארים, הכפרים היפים, חיי הלילה התוססים ושפע האטרקציות לילדים ולמבוגרים גם יחד. קבלו כמה המלצות לנופש משגע בחלקידיקי.

כל חדר צריך מרפסת (וגם בריכה פרטית)

מלוןMiraggio Thermal Spa Resort  שבקסנדרה, המערבית מבין שלוש האצבעות של חלקידיקי, הוא הבסיס המושלם לנופש באזור. המלון יושב על גבעה עם נוף מרהיב לים, וכשתגיעו אל בניין הקבלה החד-קומתי אתם עשויים לתהות, רגע, איפה כל החדרים? אבל זה בדיוק המיראז', התעתוע שהעניק לו את שמו, כי החדרים בנויים על צלע הגבעה המדורגת. החדרים במלון מרווחים מאוד ומצוידים היטב, וכוללים גם מרפסת פתוחה וחדרי רחצה מעוצבים ומאובזרים במקלחת גשם, מיטות מפנקות ושלל אביזרי נוחות, כיאה למלון של חמישה כוכבים. אם תרצו להתפנק באמת יש גם מיני סוויטות עם בריכות פרטיות, והמלון מותאם גם לאנשי עסקים – מאינטרנט אלחוטי ושולחן עבודה ועד חדרי ישיבות - כך שיש בו כל מה שצריך גם כדי לעבוד וגם כדי להתפנק.

ספא לגוף ולנפש

גולת הכותרת של המלון היא ללא ספק מתחם הספא המפנק, Myrthia. למרות גודלו של המלון, ואף שהגענו אליו בשיא העונה, האווירה בספא הייתה שלווה ונעימה, ויש בו בריכה חמה עם ג'קוזי גדול במרכזה, בריכות גיאו-תרמיות קטנות יותר ובריכת אינסוף פתוחה ונפלאה עם מיטות בתוך המים הרדודים, כך שאפשר לבהות בנוף תוך כדי טבילה, שיזוף ואפילו ג'קוזי. ועוד לא הזכרנו את חדרי הטיפולים והעיסויים המפנקים, הכוללים חדרי עיסוי פרטיים, וגם את סלון היופי שבמתחם... פשוט תענוג. לטיפולים לגוף ולנפש על רקע נוף מרהיב ובאווירה משפחתית פחות, ישנו מתחם נוסף של מרחצאות תרמיים בכפר החביב, איה פרסקבי (Agia Paraskevi). המעיינות החמים שבמקום ידועים בסגולות המרפא שלהם, כפי שמעיד גם ריח הגופרית, ובין השאר תיהנו מבריכת שחייה מקורה וחיצונית, מחמאם תורכי והידרו מסאז', מפיזיותרפיה ומשלל טיפולים לדלקות פרקים, לדיסקופתיה, לדלקות עור ועוד.

שוטי שוטי ספינתי

אם תרצו לתור גם את סיתוניה (Sithonia), האצבע השנייה, המיוערת יותר והמפותחת פחות מקסנדרה, תוכלו לעשות זאת במהלך שיט של יום שלם כמעט. הספינה עוגנת לשחייה ולמנוחה קלה על חוף מקסים ושליו, לשפת ים צלול להפליא, ומשם הלאה לנאוס מרמראס (Neos Marmaras), הכפר הגדול ביותר בסיתוניה, שם תוכלו להסתובב בין דוכני המזכרות. התחנה האחרונה בדרך חזרה היא האי הקטן קליפוס (Kelifos), שנקרא גם אי הצב בגלל צורתו, ותוכלו לקפוץ היישר לתוך מי הטורקיז ולשנרקל קלות לפני החזרה לקסנדרה. כאמור, השיט נמשך יום שלם, הספינה עלולה להיות עמוסה מאוד וגם ארוחת הצהריים המובטחת לא שווה הרבה (עדיף לאכול בכפר עצמו), כך שמומלץ יותר לשכור יאכטה פרטית למשך היום ולהשלים את המסלול עצמאית.

המטבח היווני שלי

לארוחה יוונית מצוינת, מצזיקי נהדר, סלטים טריים וקישואים בטמפורה נוסח יוון, ועד דגים ופירות ים משובחים, בואו אל מסעדת Exochiko, על הטיילת של אפיטוס (Afitos), כפר ציורי שנחשב היפה ביותר בקסנדרה. הכפר העתיק נזכר בכתבים מהעת העתיקה, וכיום הוא משוחזר להפליא ומתהדר בבתי אבן יפים, בכיכרות קטנות, ברחובות מרוצפים ובטברנות מסורתיות. במרחק של כשני קילומטרים בלבד ממלון הספא מיראג'יו נמצאת Navagos, טברנה קסומה שיושבת מעל לקו החוף, עם ערסלים ופינות זולה, בריזה קלה ואווירה נינוחה, המקום המושלם לארוחת ערב אל מול השקיעה. גם כאן מצפה לכם ארוחה יוונית טיפוסית, מהסלטים ועד הסופלקי והקלפטיקו, וכמובן גם אוזו בשפע. אם תעדיפו ארוחת גורמה באווירה יוקרתית, במתחם מלון מיראג'יו ולשפת המרינה נמצאת מסעדת הגריל Toroneo, המתמחה בדגים ובפירות ים על האש. צפו לחוויה קולינרית, מהמתאבנים ועד רשימת היינות.

קיץ על החוף

ביום וגם בלילה, אין חוויה שמעניקה תחושה של חופש ורוגע יותר מכמה שעות של זולה בבר על החוף. אחד היפים והמומלצים שבהם הוא Babe Watch, שנושק לשפת המים סמוך לפורקה (Fourka), עוד כפר חביב ובו בתים עם גגות אדומים, סירות וחוף ים מקסים, מעט רחוק יותר מההמולה התיירותית של אתרי הנופש הגדולים בקסנדרה. החוף כאן צר מאוד, אבל יש בו שורות של כיסאות נוח ופופים, שמש, ים צלול, אזור מוצל ובר נהדר – להפוגה קלה מכל האוזו, הזמינו מילקשייק או משקה ברד צונן. בערב, נדמה שכל העולם ואשתו נמצאים בטיילת העמוסה של פפקוכורי (Pefkochori), האהובה על משפחות עם ילדים – גם בזכות המיני לונה פארק שבמקום – וגם על זוגות ובליינים שמדלגים בין דוכני הגירוס (שווארמה) והמזכרות לבין שורה של מסעדות דגים וברים בשעות הקטנות יותר של הלילה.

זהירות: הדרת נשים

הזכרנו רק שתי אצבעות מתוך השלוש, ומה עם השלישית? אז זהו, השלישית שייכת להר אתוס הקדוש, מדינת מנזרים אוטונומית עם 21 מנזרים יוונים אורתודוקסים הבנויים על צלע הר שהוכרז כאתר מורשת עולמית. כמה מהמנזרים מרהיבים ביופיים, אך אליה וקוץ בה. רק גברים מורשים לדרוך על חצי האי. על פי המסורת הנוצרית, סירתה של מריה הקדושה נקלעה לכאן בשנת 49 לספירה, ואמו של ישו התפעלה כל כך מיופיו של חצי האי שביקשה להקדיש אותו רק לה. מאז הוא נקרא "גן הבתולה" והכניסה אל הר אתוס אסורה בתכלית לנשים (ולכל בעל חיים ממין נקבה). מספר המבקרים בהר מוגבל וכל מבקר חייב להצטייד מראש באישור כניסה מיוחד.

איך מגיעים? וכמה זה עולה?

בטיסה ישירה של שעתיים וחצי לסלוניקי, ומשם עוד שעה נסיעה לקסנדרה. חבילת נופש של 3-4 לילות, כולל טיסה, העברות ואירוח במלון מיראג'יו על בסיס חצי פנסיון, תעלה בשטיח המעופף החל מ-749 דולר באוגוסט, או החל מ-579 דולר באוקטובר. צילום ShutterStock הכותבת הייתה אורחת של השטיח המעופף ביוון    

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מבזקיםמדריך יעדיםיווןכללי

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: