אא

שרת הפנים: "מאמינה שנצליח להשיג פטור מוויזות לארה"ב לישראלים"

בתדרוך לתקשורת אמרה השרה איילת שקד כי משרדה סיים להשיב לאמריקאים על 250 שאלות מתישות בנושא הוויזות ושמשלחת של המשרד לביטחון מולדת האמריקאי צפויה להגיע לישראל. "הערכה, אם הכל יסתייע אז בפברואר 2023 יכנס הפטור"

ויזה. צילום: 123rf ויזה. צילום: 123rf
איילת שקד, שרת הפנים, שידרה הבוקר (שלישי) אופטימיות בנוגע לאפשרות של הגעה להסכם עם ממשלת ארה"ב על פטור לישראלים מהוצאת ויזה בכניסה לארצות הברית. בתדרוך לתקשורת אמרה השרה שקד: "אני מנהלת את כל נושא הפטור מוויזה. הקמתי צוות בינמשרדי. סיימנו לענות על 250 שאלות מתישות והצלחנו להגיש לאמריקאים. זה פרויקט גדול". עוד תדרכה, "בשלב הבא תגיע משלחת של משרד לביטחון המולדת (Office of Homeland Security) האמריקני בסוף ינואר לישראל. נצטרך להחליט על דרך קבלת ונתינת נתונים לאמריקאים. נצטרך להקים מערך דיגיטלי אוטומטי שיאפשר להם בהגירה להגיש שאילתות למרשם הפלילי הישראלי. דבר אחרון מבחינתנו, הוא להוריד את אחוז הסירוב ל-3%". השרה שקד הוסיפה ואמרה כי "השגריר, מזכיר המדינה, הנשיא, כולם מעורבים בכך. אני אופטימית ומאמינה שנצליח. אנחנו גם בגלל זה משקיעים משאבים בעזרה לאנשים במילוי הטפסים כדי לא לעשות טעויות. אנחנו נצטרך להעביר תהליך חקיקה. אחרי דיבורים, אני מאמינה שנצליח לעשות זאת סוף סוף".

עוד אמרה שהגיעו לסיכום עם האמריקאים שאם יהיה פטור הדדי בצורך לוויזות, "אזרחים אמריקאים שיש להם גם אזרחות כפולה, אמריקאית וגם פלסטינאית, יוכלו להיכנס לישראל, כל זה בתיאום עם השב"כ".

זאת ועוד הוסיפה השרה כי "באזור חודש נובמבר נדע האם עמדנו ב-3% סירוב. במקביל, נשלים את הליך החקיקה שיאפשר לאמריקאים גישה למאגרים שלנו. 40% מהסירוב זה מילוי לא נכון, תמונה לא נכונה, ההורים לא מצרפים תמונה של הילדים. הם הציעו לנו לעשות קמפיין מיוחד לציבור או להקים מרכז מיוחד לעזרה למילוי. זה לא משמעותי כעת מעל 3%, אבל צריך להגיד שזו הייתה שנת קורונה אז הם עבדו פחות. אם הם יהיו רתומים ואנחנו נעשה קמפיין, אז נצליח. 60% של סירוב זה כל מיני עניינים שלהם, זה לאו דווקא צעירים. אחוז הסירוב של צעירים שלנו פחות או יותר כמו כל העולם. מספיק שאת 40% נצמצם ל-20-15% אז נהיה בסדר. לפי לוחות הזמנים שלהם נדע בחודש נובמבר האם עמדנו ביעדים שלהם. אחרי זה הם צריכים עוד 3 חודשים. הערכה, אם הכל יסתייע אז בחודש פברואר 2023 יכנס הפטור".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירותמבזקיםויזה

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: