אא

תאילנד למתקדמים

עזבו אתכם מפוקט וקופנגן. במרחק כ־3 שעות נסיעה מבנגקוק, בירת תאילנד, נמצא האי קו־סאמט שהוא התגלמות הקלישאה הכי שחוקה בתיירות: גן עדן קסום עם חול לבן, עצי קוקוס וים טורקיז שטרם נכבש על ידי ישראלים

|||האי קוסמט |||האי קוסמט
גילוי נאות: זאת הפעם הראשונה שלי בתאילנד. נסיעת בכורה. בדיוק כמו טיסת הבכורה של ארקיע לממלכה. דב קלמן, נציג לשכת התיירות של תאילנד בישראל ותאילנדולוג מדופלם, הבטיח שסיור העיתונאים לתאילנד (אליו יצאתי בשיתוף ארקיע), יחשוף בפנינו את תאילנד האחרת. זו שהישראלים פחות מכירים, וכל זה בכלום זמן. תהיתי, מה כבר אפשר לחדש לישראלים על תאילנד בכלום זמן? ואז הגענו לקו־סאמט.  
  בוגרי “מסלול החומוס" הידוע (קו סמוי, קופנגן, צפון תאילנד, רכיבה על פיל וביקור בארמון המלך בבנגקוק), נשבעים שהאי קו סאמט (באנגלית כותבים Koh Samed אך מבטאים קו סאמט) - זה משהו אחר. אולי בגלל שאין שם ישראלים, אולי בגלל הצביון הרגוע והחף מפול מון קרחנה ואולי בגלל שביולי 2017, חופי האי היפה הזה השחירו מדליפת נפט והתיירים נטשו אותו ועד היום לא חזרו אליו בהמוניהם. אבל זה בדיוק מה שהופך אותו למה שהוא: שכיית חמדה שקטה דרומית מזרחית לבנגקוק (כ-3-4 שעות נסיעה מבנגקוק תלוי בפקקים + מעבורת של כחצי שעה הפלגה). כך או כך, האי הקטן הזה הוא התגלמות הקלישאה: גן עדן קסום עם חול לבן, עצי קוקוס וים טורקיז. ועוד לא דיברנו על הריזורטים המהממים שיש שם. אבל הסטמפה הכי טובה לאיכותו של האי, היא העובדה שתאילנדים אמידים בוחרים לנפוש בו. גם התיירות הסינית גילתה אותו. מצחיק לראות איך "ספיד בואט" פורקות תיירים סינים בחוף עם המזוודות, שלעיתים מחליקות וצוללות למים. האי קו סאמט, תאילנד. צילומים: ספיר פרץ זילברמן   מעבורת לאי קו סאמט. צילום: ספיר פרץ-זילברמן

לנפוש בתוך פארק לאומי

קו־סאמט הוא לא סתם עוד אי, אלא אי שהוא פארק לאומי. בשנת 1981 האי הוכרז כפארק לאומי שמותר לטייל וללון בו, אך לא להתגורר. ולמה פארק לאומי? בגלל מיני צמחים, יערות ובעלי חיים ובגלל שהיווה רקע ל־Phra Aphai Manee ("הסיפור על נסיכה, בתולות הים והענקים") – אגדה ידועה ואהובה על המקומיים, שכתב אחד מגדולי סופרי תאילנד Sunthorn Phu וגרמה לעלייתו של האי לתודעת העם התאילנדי. בנוסף, רצים סיפורים שלפני שנים רבות האי היה ביתם של שודדי ים, ועד עצם היום הזה חבויים ברחבי האי אוצרות רבים, מה שמוסיף לאקזוטיות ולמסתוריות שלו.  

מה לראות ולעשות באי?

1. פרדייז ריזורט

לא להאמין שהריזורט המדהים הזה מדורג 4 כוכבים. רק על הצמחייה והגינון בשטחו, הייתי מעניקה לו 5 כוכבים. תכירו את SAI KAEW BEACH RESORT - מלון מנצח בשל הלוקיישן המצוין שלו על קו חוף סאי קאו, החדרים המפנקים, ארוחת הבוקר המגוונת, הספא וכל האווירה הטרופית שהוא משדר במחיר זול במונחים ארצישראלים. החל מכ־500 שקל ללילה לאדם כולל קוקוס שלם עם קש מתוכשט בצ'ק אין. ועל זה נאמר, ווליו פור מאני. במלון 158 חדרים הפזורים בשלושה אגפים המציעים רמות שונות של חדרים. הסוויטה בה לנתי משתרעת על כמעט 50 מ"ר עם יציאה למרפסת טובלת בצמחייה טרופית ומשקיפה על בריכת אינפיניטי הנושקת לים, שנמצא במרחק מטרים ספורים בלבד. בקיצור, 100מם. ואגב, באי יש כ־ 70 בתי מלון בגדלים וברמות שונות.    

 

2. לשחרר את זה בזול

בריזורט האמור, פוט מסאז' עולה בספא 590 באט שהם כ־59 שקל ו־1,450 באט (כ־145 שקל) לשעת מסאז' שמנים. אבל אם תרדו לחוף הים, תגלו שממש צמוד לגדר המלון, תאילנדיות מציעות מסאז' על מיטות חוף במחיר זול משמעותית: 400 באט (כ־40 שקל) לשעה פוט או בודי מסאז' עם שמנים. רק לא לשכוח לסגור איתן מחיר וציפיות מראש. מי צריך מוזיקת ספא כשהדבר האמיתי מתנגן ברקע: רחשי הים.

3. לאכול ולבכות מאושר

אוכל מעולה ולוקיישן מעולה לא פחות על צלע גבעה המשקיפה על חוף אננס ציורי, תמצאו ב־sup pa rod baan – מסעדה במלון בקצה הצפוני של האי קו־סאמט. 165 באט (כ־16.5 שקל) למנות של עוף/חזיר; 195 באט (כ-19.5 שקל) לפירות ים ובקר ו־85־285 באט (כ־8.5 ־ 28.5 שקל) לאוכל בסגנון מערבי. אני כותבת לכם על המסעדה המעולה הזו באי ובוכה שאי אפשר לקפוץ אליה בשגרה.

4. אי טריפ

באי יש רק דרך ראשית סלולה אחת, ולכן קל להתמצות בו. בין אם קטנועים ואופניים שכורים ובין אם באמצעות מוניות מקומיות בדמות טנדרים ירוקים, אלה עם הספסלים מאחור, המגיעים לרוב החופים באי. אפשר גם לקחת סיור של שעתיים עם נהג צמוד יותר לעומק ולהכיר את צפונות האי.

5. תנו אותה בשייק

שוב, לא תמצאו כאן מסיבות פול מון וסטלנים. לאורך החוף, הסמוך למלון בו שהינו, שיא הקרחנה הסתכמה ב־ Happy hour של קוקטיילים בחוף עד השעה 21:00 . מרגריטה, פינה קולדה ושאר להיטי אייטיז בכלום כסף: 120 ־ 160 באט ) 16 שקל לקוקטייל(. מוקדם יותר, צעירים מקומיים הרשימו עם פעלולי אש מרהיבים המתקיימים כל ערב בשעה 20:30 צמוד לחוף של מסעדת Ploy Talay.

 

6. פנטזיה במצולות

האווירה באי רגועה ונינוחה. אווירת בטן גב אולטימטיבית. לאלה שבכל זאת מחפשים אטרקציות, באי יש מגוון אתרי ובתי ספר לצלילה וכן חברות שמציעות שיט סובב אי או שיט לאיים סמוכים ב"ספיד בואט", כולל עצירות שנורקלינג. הכותבת הייתה אורחת של TAT - לשכת התיירות של תאילנד בישראל וארקיע שהשיקה באחרונה קו טיסות ישיר במחירים של החל מ־ 349 דולר במח' תיירים ו־ 999 דולר במח' עסקים לכיוון אחד לאדם.      
הירשמו לניוזלטר שלנוהירשמו לניוזלטר שלנו

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מדריך יעדיםוידאופספורט תאילנד

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: