אא

תוססת ומפתיעה: סופ"ש בבלגרד

השבוע בחרנו להמליץ על בירת סרביה המרתקת, המציעה מגוון נרחב של אפשרויות בילוי לכל תייר: אתרי מורשת והיסטוריה, מרכזי קניות איכותיים במחירים אטרקטיביים, מגוון מסעדות, בתי קפה שוקקים, חיי לילה תוססים ובילויים אין סוף, אז למה אתם מחכים?

בלגרד, סרביה. צילום: 123rf בלגרד, סרביה. צילום: 123rf

בלגרד, עיר הבירה היוגוסלבית לשעבר והסרבית בהווה, מצליחה לכבוש בסיטונאות את לבבות התיירים מרחבי העולם בקצב הולך וגובר. העיר שבעבר עוררה אסוציאציה שלילית זכר למלחמה ההיא משנות ה-90 ,בלגרד של 2016 היא יעד תיירותי שוקק חיים המציע אינספור אפשרויות למבקרים בו.

בשורות שלפניכם בחרנו שלא להתמקד באתרי המורשת וההיסטוריה, על אף שלבלגרד יש מה להציע ובשפע בהיבט זה, החל מכיכר הרפובליקה המרשימה, מצודת קלמגדן המשקיפה על העיר, הקתדרלה האורתודוכסית או כנסיית סנט סאבה המפורסמות. במקום כל אלו, בחרנו לתהות על קנקנה של סצנת הפנאי והבילויים בבלגרד. מדובר בגולת הכותרת, בה' הידיעה, של התיירות בעיר ואשר תורמת תרומה רבה לשיפור המוניטין של העיר והפיכתה לפנינה תיירותית תוססת בשנים האחרונות.

יש חשמל באוויר

אם יש משהו שהסרבים מצטיינים בו יותר מכל הם חיי נהנתנות ושמחת חיים. שני מאפיינים המזוהים עם התושבים המקומיים. בלגרד בנימה זו, מעבר להיותה הבירה הגיאוגרפית וההיסטורית של סרביה, היא גם בירת הבילויים המקומית המהווה אבן שואבת ושוקקת חיים עבור המבקרים בה, הן בשעות היום והן עם רדת החשכה. עדות לכך תוכלו למצוא בשפע יוצא דופן של מסעדות, ברים, בתי קפה, מועדונים, שופינג בכל פינה, קזינו מפואר ועוד שלל אפשרויות המוצעות לתיירים ולמקומיים, מה שהופך את בלגרד לאחת מהערים התוססות ביותר בכל הקשור לבילויים, והכל במחירים אטרקטיביים במיוחד. את מסע התענוגות מומלץ לפתוח בשיטוט ברחוב הראשי של בלגרד, 'קנז מיכאלובה' (Mihailova Knez) הקרוי על שמו של הדוכס מיכאילו, שהיה אחראי לבנייתם של מבנים מרכזיים בעיר כמו הארמון הישן (בניין העיריה כיום) והתיאטרון הלאומי הסמוך. זהו למעשה מדרחוב עמוס בחנויות מותגים מוכרים ובחנויות אופנה מקומיות, גלריות ומבנים בעלי מבנה ארכיטקטוני ייחודיים המוביל בקצהו לכיכר הרפובליקה (Republke Trg), שם נמצאים גם המוזיאון והתיאטרון הלאומי.

 הרחוב הראשי של בלגרד. קנז מיכאלובה - מדרחוב עמוס חנויות, גלריות ומבנים יחודיים   לחובבי השופינג מומלץ להקדיש מספר שעות לשיטוט בין שדרת החנויות (המחירים זולים משמעותית בהשוואה לישראל) וכמובן לעצור לאתנחתא באחד מבתי הקפה והמסעדות הפזורים לאורכו של הרחוב ו/או ברחובות הצדדיים ממנו. אגב, אם לא שבעתם משופינג, בלגרד שופעת מתחמי קניות. המרכזי שבהם הוא מתחם Usce הממוקם בתפר שבין בלגרד החדשה לישנה ובו עשרות חנויות מכל הבא ליד. אזור נוסף עליו פשוט אסור לוותר הוא הרובע הבוהמייני 'סקרדאליה' (Skadarlija) הממוקם במרכז בלגרד.

בעבר נחשב המקום לשכונתם של הצוענים שהתפרסמו בכישורי השירה והנגינה שלהם. גם בימינו ממשיך הרובע לשמור על אופיו הייחודי כאשר לצד מסעדות, בתי קפה ומלונות מרהיבים ביופיים הפזורים לכל אורכו ומעניקים אווירה נעימה ומזמינה במיוחד, חולפים בין העוברים והשבים גם שחקנים מחופשים, נגנים ועד למוכרי פרחים ומתנות אשר מנסים לקלוע אל טעמם של המבלים בו. ללא ספק מדובר באזור מושלם לדייט רומנטי או לסתם זמן איכות עם בן או בת הזוג. כבר הזכרנו שעם רדת החשכה בלגרד משנה את פניה? אז זהו שלא מדובר רק בסלוגן אלא במציאות של ממש.

תוך שעות ספורות הופכת העיר הנינוחה והשלווה למדי באור יום לאחד מיעדי המסיבות והבילויים הטובים באירופה בלילה, כזה שלא היה מבייש את סצנת חיי הלילה של איביזה, ברלין או אמסטרדם. אתר החובה המרכזי בהיבט הזה עבור הבליינים הוא כמובן "בטון האלה" (Hala Bethon), אזור הנמל המצוי מתחת למצודת העיר ושוכן על גדות נהר הסאבה (SAVA). באזור המתעורר לחיים מדי ערב תוכלו למצוא מקבץ נפלא של ברים ומסעדות מהודרים וכן מועדונים שונים (המומלצים שביניהם: BRANKOV FREE, 64, MESS HOT, LASTA, RIVER, ועוד), אליהם מגיעים אלפי צעירים לחגיגה של אלכוהול, מוסיקה וריקודים עד אור הבוקר. המלצה: אם תשאפו למצות את חיי הלילה הבלתי נגמרים של בלגרד ולהכיר מקרוב את מרבית המועדונים ואתרי הבילוי, כדאי ראשית להקדיש לכך לפחות 4-3 לילות ובנוסף להיוועץ במרקו סאביץ', בעליה של חברה מיוחדת העוסקת באירוח VIP שמטרתה לחשוף אתכם למקומות הנכונים והחמים בבלגרד, כולל שמירת שולחנות, אלכוהול משובח והסברים מפורטים על ידי הבליינים המקומיים (belgradeatnight.com).    

העיר משנה את פניה בלילה והופכת לאחת מיעדי המסיבות והבילויים הטובים באירופה   לקינוח, איך אפשר מבלי להזכיר את המטבח הסרבי האנין והערב, לעניות דעתי, לכל חך. המאכלים המקומיים אותם שווה במיוחד לנסות הם הצ'פאבי (epavi)- גרסה מקומית לקבב, וממרח האייוור (Ajvar) המוגש כמעט בכל מסעדה ומורכב מפלפלים, חצילים ובצל. את המשקאות נהוג לשתות בקפאנה (Kafana), סוג של בתי מרזח או טברנות מקומיות בהם האלכוהול זורם כמו מים והמוסיקה משתלבת. כך או כך, עם מגוון רחב כל כך של אפשרויות לכל גיל ובכל שעה בה תבחרו ביממה, בלגרד בפרט וסרביה בכלל הן בזכות ולא בחסד אחד מהיעדים החמים שיש לאירופה להציע. הכותב היה אורח חברת התעופה אייר סרביה ולשכת התיירות הסרבית בבלגרד.  בלגרד. שופינג, חיי לילה ומטבח אנין.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: בלגרד

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: